تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

برنامه های ویژه پیانو در شبکه 4 بی.بی.سی

piano.jpgشبکه 4 بی.بی.سی در دو هفته آینده برنامه های ویژه ای دربرگیرنده فیلم های داستانی، مستند و دوره های پیشرفته نوازندگی را همراه با برگزیده ای از مسابقات جهانی لیدز در رشته نوازندگی پیانو برگزار خواهد کرد.

نخستین بخش از این برنامه در 19 سپتامبر، از ساعت 7 تا 8 بعد از ظهر و توسط دانیل بارنبویم، رهبر ارکستر و پیانونواز نامدار برگزار خواهد شد. بارنبویم در ژانویه 2005 نیز برای ستارگان رو به پیشرفت دنیای پیانو یک دوره پیشرفته نوازندگی جهت اجرای آثار پیانوی بتهوون برگزار کرد. در برنامه شبکه 4 بی.بی.سی، وی لنگ لانگ، نوازنده چینی و دوید کدوش از فرانسه را به ترتیب برای اجرای سونات آپاسیوناتا و سونات شماره 1 اثر بتهوون راهنمایی خواهد ساخت.

در همین روز و در ساعت 30/11، آلن ینتوب، تهیه کننده برنامه های تلویزیونی بریتانیا، فیلمی ملهم از زندگی بنجامین گروسونور، پسر بچه دوازده ساله ای که برنده جایزه بخش پیانو در مسابقه «نوازنده جوان» شد را بررسی می کند. در همین برنامه، کارهایی از بزرگترین نوازندگان امروز مانند ولادیمیر اشکنازی، ایوگنی کیسین، لنگ لانگ پخش خواهد شد و آنها نیز در گپی صمیمی، از زندگی، فعالیت ها و محرک های کاریشان سخن می گویند.

در برنامه چهارشنبه 20 سپتامبر، بخش دوم برنامه دانیل بارنبویم برگزار می شود و در روز بعد، جشنواره پبانوی جاز.

در روز جمعه، 22 سپتامبر، نوازندگانی که برنده جوایز جشنواره موسیقی ولز شده اند برنامه خواهند داشت و در همان شب، اسکار پترسون، همراه با تریواش کنسرتی اجرا خواهند کرد.

شنبه، 23 سپتامبر، فیلم «پسر نانوای افسانه ای» به نمایش درمی آید و فردای آن روز هم فیلم «نامه ای از یک زن ناشناس» که در آن جان فاونتین و لوییس جردن نقش آفرینی کرده اند. «فیلمی درباره جوانان جالب توجه و درخشان» نیز به سر جان دراموند اختصاص دارد که در آن از خاطرات خود از تهیه فیلم مستند و فراموش نشدنی اش درباره دومین جشنواره پیانوی لیدز سخن می گوید.

از 26 تا 30 سپتامبر هر بعداز ظهر، یکی از فینالیست های مسابقات بین المللی پیانونوازی لیدز، یک کنسرتو اجرا خواهد کرد. در نخستین روز از این سری برنامه ها، الکساندر واو، پیانیست خوش ذوق، از ریشه احساسات خود نسبت به این ساز سخن خواهد گفت.

پایان بخش برنامه های ویژه شبکه بی.بی.سی 4 درباره پیانو، نمایش فیلم «از این پس» درباره گلن گلود، پیانونواز نامدار کانادایی است. این فیلم که با استفاده از همه اسناد موسیقایی و ادبی موجود درباره این چهره منحصربفرد نوازندگی پیانو ساخته شده است در ژانویه 2000 برنده جایزه Fipa d'Or در فرانسه شد.


Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)