تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

کنسرتی برای برقراری صلح میان اسرائیل و لبنان

Peace%20Concert.bmpدانیل بارنبویم (Daniel Barenboim)، رهبر ارکستر و پیانو نواز نامدار، برای پشتبانی از برقراری صلح میان اسراییل و لبنان با یک ارکستر یکصد نفره به اجرای کنسرت دست زد. ارکستر دیوان شرقی-غربی او، در برابر 6000 نفر، سمفونی 9 شماره بتهوون را در پرآوازه ترین تالار اسپانیا، پلاژا مایور، اجرا کرد.

دانیل بارنبویم که در آرژانتین متولد شده، آنچه در لبنان و اسراییل رخ داده را وحشیانه و غیر انسانی خواند. او در طول 2 سال گذشته، چندین کنسرت برای قربانیان بمباران در شهرهای مادرید و لندن برگزار کرده است. در کنسرت اخیر که علیه خشونت و جنگ برگزار شد از 42 نوازنده اسرائیلی و 26 نوازنده عرب که تعدادی از آنها لبنانی بودند در ارکستر حضور داشتند. این در در حالی است که آژانس خبری اروپا پرس، از نرسیدن برخی از اعضاء گروه ارکستر برای اجرا به دلیل لغو پروازها خبر داد.
این گروه که نخستین کنسرت خود را در سال 1999 میلادی برگزار کرده، توسط بارنبویم و نویسنده مرحوم فلسطینی ادوارد سعید راه اندازی شده است. آنها با این کار قصد داشتند تا روابط دوستانه میان مردم فلسطین و اسرائیل را تقویت کنند و در سال 2002، جایزه کنکورد شاهزاده استوریاس را از بابت تلاششان برای برقراری صلح و آشتی بخود اختصاص دادند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)