تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

آغاز بیست و هشتمین جشنواره موسیقی «الگرو ویوو» در اتریش

Khadem-Missagh%20Allegro%20Vivo.jpg پژمان اکبرزاده (رادیو زمانه) - بیست و هشتمین جشنواره موسیقی مجلسـی «الگرو ویـوو» (Allegro Vivo) از روز دهم آگوسـت (19 مرداد) در منطقه والدفیـرتل (Waldviertel) در یکصد کیلومتری شمال باختری وین آغاز به کار خواهد کرد. مدیر هنری این جشنواره تابستانی، بیژن خادم میثاق، یکی از نامدارترین ویلن نوازان ایرانی در اتریش است.

خادم میثاق در سال 1358 (1979) این جشنواره که در برگیرنده دهها کنسرت و دوره های پیشرفته نوازندگی است را پایه گذاری کرده است و در آن، ضمن کار با نوازندگان جوان و مستعد، رهبری ارکستر مجلسی جشنواره الگرو ویوو که پیشتر با نام «ارکستر هنرمندان موسیقی وین» فعال بود را عهده دار است.

در هفته نخست این جشنواره، یک سرناد از موتسارت، کنسرتو پیانو ساخته شوستاکویچ و همچنین «ارار» ساخته چان آکسل آکین (Can Aksel Akin) - آهنگسازی از ترکیه - اجرا خواهد شد. آکین در این اثر، حال و هوای موسیقی میهن خود را با سنن موسیقی اروپا درآمیخته است.
Allegro%20Vivo%20Festival.jpg در بخش های دیگر جشنواره ، گروه های مجلسی و تکنوازان با همراهی ارکستر جشنواره و ارکسترفیلارمونیک بودوایس (Budweis) به اجرای برنامه خواهند پرداخت. به موازات برنامه های اجرایی، بیست و چهار دوره پیشرفته نوازندگی، هشت دوره برای جوانان و نُه دوره برای کودکان و والدین شان با حضور استادان نامدار موسیقی که عمدتاَ از کنسرواتوارها و دانشکده های موسیقی وین در جشنواره حضور پیدا کرده اند برگزار خواهد شد. حدود سیصد هنرجو از کشورهای گوناگون در این برنامه ها شرکت می کنند. در میان استادان این بخش، به جز بیژن خادم میثاق، نام یک هنرمند ایرانی دیگر نیز به چشم می خورد: فرشته رهبری. وی استاد فلوت دانشگاه موسیقی وین و از پایه گذاران «گروه فلوت نوازان وین» (Vienna Flautists) است.

بیست و هشمتمین دوره جشنواره موسیقی مجلسی «الگرو ویوو» در روز هفدهم سپتامبر به پایان خواهد رسید.


Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)