تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

درگذشت اپراخوان نامدار کانادایی

Leopold%20Simoneau.jpgلئوپولد سیمونیو (Leopold Simoneau) یکی از برجسته ترین خوانندگان اپرای کانادا در سن 90 سالگی درگذشت.
وی در دوران فعالیت حرفه ای خود با مشهورترین ارکسترهای دنیا برنامه اجرا کرده بود.

به گزارش آسوشیتد پرس، لئوپولد سیمونیو، پنجشنبه شب در منزلش در منطقه ویکتوریا، کانادا درگذشت؛ محلی که در 20 سال اخیر همراه با همسرش، پیرت آلاری (Pierrette Alarie) که او نیز خواننده اپراست زندگی می کرد.

درگذشت سیمونیو، دیروز، یکشنبه، از سوی تیموتی ورنون (Timothy Vernon)مدیر هنری اپرای پسیفیک ویکتوریا تایید شد. ورنون همچنین خاطرنشان کرد، سیمونیو با بزرگترین رهبران ارکستر از نسل گذشته همکاری داشته و بدون شک یکی از بزرگترین خوانندگان اپرا تا کنون بوده است.

فعالیت های گسترده سیمونیو از دهه 1940 شروع شد و از سال 1949 در پاریس، در پی همکاری با ایگور استراوینسکی، آهنگساز نامدار فرانسوی، شکوفا شد. وی به سرعت، اعتباری ویژه برای تفسیر آثار موتسارت بدست آورد و ارکسترهایی چون ارکستر متروپولیتن نیویورک از او برای همکاری دعوت به عمل آوردند.

سیمونیو آخرین کنسرت خود را در سال 1970 با همراهی ارکستر سمفونیک مونترال برای اجرای قطعه «مسیحا» اثر جورج فردریک هندل اجرا کرد. وی پس از سالها تدریس، از سال 1982 (1361) در منطقه بریتیش کلمبیا اقامت گزید و برنامه ای منسجم و حرفه ای برای پرورش خوانندگان جوان اپرا تشکیل داد.

لئوپولد سیمونیو در طول فعالیت های هنری اش، جوایز افتخاری متعددی را به خود اختصاص داد که از آن جمله باید به مهمترین جایزه فرهنگی کانادا موسوم به Order of Canada در سال 1995 (1374) اشاره کرد.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)