تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

خواننده ساختن و خواندن برای همیشه، درگذشت

Johnny%20Duncan.jpgجانی دانکـن (Johnny Duncan)، خواننده موسیقی کانتـری، در سن شصت و هفت سالگی درگذشـت. به گزارش آسوشیـتد پـرس، وی روز چهاردهـم اوت (23 مرداد) دچار سکته قلبی شد و در بیمارستانی در ایالت تگزاس، آمریکا درگذشت.
وی به دلیل خواندن ترانه «اون هر وقت بخوات می تونه کفشهاو زیر تختخواب من بذاره» و «از این بهتر نمیتونست باشه» شهرت زیادی کسب کرده بود.

ترانه های جانی دانکن، در دهه 1970 جزو پرطرفدارترین ترانه های کانتری بود. کانی دانکن، همسر پنجاه و چهارسالهء وی اظهار می دارد: «جانی از 12 سالگی که به نواختن و خواندن می پرداخت میدانست که موسیقی، زندگی وی خواهد شد.»

جانی دانکن در سال 1938 میلادی (1317 خورشیدی) در تگزاس چشم به جهان گشود و در یک شهر کوچک بزرگ شد. پس از عزیمت به نشویل در ایالت تنسی به ساخت ترانه برای خوانندگان کانتری پرداخت و خوانندگانی مانند چارلی پراید (Charley Pride) و کانوی توییتی (Conway Twitty) به خواندن و ضبط کارهای او دست زدند.

جینی فریک (Janie Fricke) که کارهایش در دهه 1980 جزو پرطرفدارترین ترانه ها بود گفته است فعالیت جدی هنری اش زمانی آغاز شده که این شانس را بدست آورده که به عنوان یک خواننده استودیویی، تنها یک خط را در یکی از ترانه های دانکن بخواند.

دانکن در سالهای اخیر تعداد کمی آلبوم منتشر کرده بود و درصدد بود تا در پاییز امسال همراه با دیگر هنرمندان، کنسرت هایی اجرا کند. وی گفته بود: «هنگامی که در کار هنری هستید، نمی توانید بایستید و هیچ کاری نکنید. کار در خون شماست و هیچگاه رهایتان نمی کند. حدس میزنم که برای همیشه خواهم ساخت و خواهم خواند.»

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)