تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۸۶ • چاپ کنید    
مجله محیط زیست

تروریست‌های طرفدار محیط زیست!

محمد تاج دولتی
toronto@radiozamaneh.com

گوش دهید و دریافت کنید


به نظر می‌رسد که طرفداران محیط زیست عموما" باید افرادی باشند آرام و منطقی چون طبیعت را دوست دارند. اما شاید بد نباشد بدانید که در بین حامیان محیط زیست هم، مثل همه گرایش‌ها و باورهای انسانی، افراد متعصب ، افراطی و بنیاد گرا و خطرناک وجود دارد که می‌شود به آنها "اکوتروریست" یا تروریست‌های محیط زیست لقب داد. درسال ۲۰۰۶ فقط در کشور آمریکا گروه‌های افراطی و بسیار متعصب طرفدار محیط زیست یا "اکوتروریست" ها بیش از ۱۵۰۰ رفتار غیر قانونی انجام داده‌اند که خسارات ناشی از این رفتارهای متعصبانه پیش از ۲۰۰ میلیون دلار بوده است . آخرین رفتار تعدادی از این افراطی‌ها هفته گذشته در شهر واشنگتن در یکی از محله های اعیان‌نشین روی داد. ماجرا این بود که آقای "گارت گرونوو" یک ماشین مدل "هامر" ( از آن اتومبیل‌هایی که ترکیبی از جیپ و تانک و اتومبیل شیک است و از همه کوه ها و دره ها و رودخانه ها هم عبور می‌کند ) می‌خرد و چون اتومبیل در گاراژ منزلش جا نمی‌شده، آن را در خیابان می‌گذارد . نیمه شب گروهی از تروریست های محیط زیست به این ماشین بزرگ و پر مصرف حمله می‌کنند و با چکش و چوب بیس بال آن را تبدیل به تکه‌ای آهن قراضه می‌کنند و با رنگ هم روی آن می‌نویسند " به خاطر محیط زیست ".

سازمان پلیس فدرال آمریکا FBI هم گفته تروریست‌های محیط زیست همه جا دست به تخریب اتومبیل ها می‌زنند و معتقدند کارخانه‌ها و مجتمع‌های توریستی و نیروگاه‌های اتمی همه باید نابود شوند تا محیط زیست سالم بماند.

برای حفظ محیط زیست "لخت" می‌شوید؟

همانطور که در یکی از برنامه های قبل نیز اشاره شد ، یکی از فعالیت های مهم سازمان جهانی "گرین پیس" یا صلح سبز انجام حرکت های عجیب و غریب تبلیغاتی برای جلب توجه مردم و مقامات مسئول شهرها و کشورها نسبت به وخامت وضعیت محیط زیست است و انصافا" در بسیاری از موارد هم چنین حرکت‌هایی مثبت بوده . حالا اگر کاملا" اهل ماجراجویی هستید و در ضمن دغدغه حفظ محیط زیست را هم دارید سازمان "گرین پیس" دعوت‌تان می کند برای اعتراض به گرمایش آب و هوای کره زمین سری به کشور سوییس بزنید و زیر نظر آقای اسپنسر تونیک، عکاس معروف و جنجالی به همراه چند صد نفر دیگر لخت مادرزاد بر روی یکی از یخچال های کوه های آلپ، که خطر آب شدن آنها را تهدید می کند، در مراسم عکس برداری تبلیغاتی شرکت کنید.


آقای اسپنسرتونیک با همکاری سازمان "گرین پیس" تصمیم گرفته‌اند چند صد نفر را به کوههای آلپ در سوییس ببرند و از زنها و مردهای بالای ۱۸ سال و داوطلب بخواهند تا لخت مادرزاد بر روی یخ‌ها دراز بکشند تا از آنها دسته جمعی عکس برداری شود و با انتشار این عکس ها توجه مردم و مقامات کشورها را به مسئله گرمایش آب و هوا جلب کنند تا بلکه اقدامی شود و بیش از این شاهد نابودی محیط زیست نباشیم. به نظر سازمان صلح سبز حضور برهنه صدها نفر بر روی یخچال های کوه آلپ شکنندگی و آسیب پذیری طبیعت و انسان را نشان خواهد داد و عکس‌های این حرکت تبلیغاتی می‌تواند احساسات طبیعت دوستی بسیاری از انسان‌های دیگر را برانگیزد .

آقای اسپنسر تونیک تاکنون در نقاط مختلفت آمریکا و اروپا صحنه های عکس برداری جمعی با شرکت هزاران زن و مرد کاملا" برهنه، از همه رنگ و نژاد، ترتیب داده که برخی از کارهای او جنجال های زیادی هم ایجاد کرده است . در ماه می گذشته اسپنسر تونیک ۱۸ هزار زن و مرد برهنه را در میدان "زوکالو" شهر مکزیکوسیتی جمع کرد و در ژست‌های مختلف بطور دسته جمعی از آنها عکس برداری کرد

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)