تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
گزارشی از همبستگی بازیکنان تنیس با معترضین ایران در ویمبلدون

«من به آقای احمدی‌نژاد راکت اهداء نمی‌کنم»

فرنگیس محبی
mohebbi@radiozamaneh.com

Download it Here!



بدنبال مطرح شدن نام ایران در دنیای موزیک و موج حمایت موسیقی دانان ایرانی و خارجی از معترضین به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در ایران و ساختن ترانه هایی در همبستگی با آنان، مچ بند سبز رنگ که بعنوان نمادی از آزادی برای برخی از ایرانیان در آمده در مسابقات تنیس ویمبلدون هم به نمایش گذاشته شد. منصور بهرامی بازیکن ایرانی تنیس جهان در مسابقات دوبل پیشکسوتان ویمبلدون زمانی که وارد زمین شد روبان سبزی به مچ دستش گره زده بود و بدنبال او بازیکنان دیگر هم به نشانه همبستگی با مچ بند سبز وارد زمین شدند. آنری لوکونت بازیکن سرشناس تنیس فرانسه یکی از این بازیکنان بود. با او پس از پایان مسابقه صحبت کردم و خواستم که چند کلمه ای درمورد علت بستن این مچ بند سبز رنگ بگوید. لوکونت میگوید:


منصور بهرامی و هانری لوکونت با روبان سبز



برای اینکه آزادی باید برای همه باشه. من مخالف جریاناتی هستم که الان داره در ایران اتفاق می افته و بر سر مردم میاد. من فکر میکنم همه باید یک کاری بکنند در این مورد.

منصور بهرامی تنها بازیکن تنیس حرفه ای جهان که با وجود حدود سی سال زندگی در فرانسه، همچنان زیر نام ایران در مسابقات شرکت میکند، در بازی های بی نهایت تماشایی که طبق معمول در حضور هواداران بی شمار او که برای تشویقش صف میکشند انجام شد، با همبازی اش لوکونت به فینال این مسابقات رسید. منصور که در بیشتر بازی هایش سعی دارد که با شگردهای دیدنی و مهارت فوق العاده و حرکات غیر قابل تصور تماشاچیان را سرگرم کند، اینبار نه تنها تماشاچیان را سرگرم کرد بلکه با سرویس هائی با سرعت 180 کیلومتر در ساعت دو پیروزی را هم بنام خود در ویمبلدون ثبت کرد. با منصور هم گفتگوی کوتاهی کردم و از او سووال کردم که چطور بازیکنان دیگر این روبان سبز رنگ را بسته بودند.


منصور بهرامی

"بله اینها دیدند که من مچ بند سبز رنگ بستم گفتند این برای چیست و من گفتم که این را برای همبستگی با هموطنانم در ایران و کسانی که برای آزادی فعالیت کردند بستم. بهمین جهت گفتند که پس ما هم این مچ بند را می بندیم".

منصوربهرامی همچنین گفت که این مچ بند سبز رنگ را در همه بازیهایش در حمایت از مردم معترض ایران به مچ خواهد بست. درست درزمانیکه با منصور گفتگو میکردم پل هارهاس بازیکن هلندی که زمانی در میان 10 نفر برتر جهان بود بسراغ منصور آمد و از او روبان سبز رنگ خواست تا با این نماد، او هم خود را شریک این همبستگی بداند.


پل هارهاوس با روبان سبز

بهرامی در پاسخ به سووال من در مورد پیشرفت ارغوان رضایی بازیکن ایرانی فرانسوی تنیس گفت که پیشرفت ارغوان درمسابقات تنیس آزاد فرانسه رولاند گروس عالی بوده و در آخرین بازی اش هم به دینارا سفینا نفر اول رده بندی جهانی باخته. نظر منصور را در مورد انتقاداتی که اخیرا از سوی هواداران ارغوان در مورد اهدای دو راکت به محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی متوجه او شده که درفیلم تبلیغاتی آقای احمدی نژاد هم استفاده شده پرسیدم منصوردر پاسخ به این سووال من گفت که این تصمیم ارغوان بوده اما من به آقای احمدی نژاد راکت اهدا نمیکنم.

Share/Save/Bookmark

Farangis Mohebbi, Interview, Mansour Bahrami & Henry Loconte
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

درود بر هر دوتاشون

-- اقا ، Jul 5, 2009

اول فکر کردم منظور از "راکت" همان موشک است! بد نبود کشورهایی که تکنولوژی موشکی و جنگی خود را به ایران می‌فروشند نیز به روش همین آقایان در کار خود تجدید نظر می‌کردند.

-- ادیب ، Jul 5, 2009

به این ایرانیان شرافتمند افتخار میکنم

-- صنم ، Jul 6, 2009

دنیا فهمید اینا جنایتکاران ولی بعضی از مردمون تو ایران هنوز نفهمیدن چه غوغایی کرده این رنگ سبز

-- آرام ، Jul 6, 2009

آقای منصور بهرامی، خیلی با غیرت تر از خیلی های دیگه که تو خود ایران هستند ، هستی

-- نازنین ، Jul 6, 2009

آقای منصور بهرامی، خیلی با غیرت تر از خیلی های دیگه که تو خود ایران هستند ، هستی

-- نازنین ، Jul 6, 2009

خدمت آرام
رنگ سبز کاری نمی کند این جوانان غیور ایرانند که با آزادی خواهی و مقاومت خود به رنگ سبز اعتبار بخشیده اند.

-- هادی ، Jul 6, 2009

من واقعا براي ارغوان رضايي متاسفم كه شرافت خودش را به يك بليط ايران فروخت و در تلويزيون ايران با آن ننگ و نكبت از احمدي نژاد دفاع كرد آفرين بر آقاي بهرامي كه خيلي مرد است

-- بدون نام ، Jul 6, 2009

ارغوان رضایی به خاطر کمک مالی که از احمدی نژاد گرفت راکت ها را به او اهدا !! کرد.

-- ali ، Jul 6, 2009

جناب بهرامی ما ورزشکار بسیار داشته ایم ولی اسطوره و ورزشکار مردمی داستان دیگری است . انانکه اخلاق و انسانیت را چون شما پیشه داشتند در تاریخ و فرهنگ ملی و مردم کوچه وبازار و در قلبها ماندند و نامشان بزر نوشته شد . امیدوارم ارغوان خانم چوان هرچه زودتر با یک پوزش رسمی در یک مصاحبه مطبوعاتی آینده خود را روشن سازد .با مردم یا با زهاکیان؟ خوش نام یا بدنام همیشگی در تاریخ ملی .

-- جهانگیر آرشید ، Jul 6, 2009

من میدونم که راکت ارغوان از کدوم راکت ها بوده . بلخره احمدی نزاد هم توی بازار سیاه تسلیهات چند نفری را میشناسه/ مگه جه عیبی داره.

-- jolien ، Jul 6, 2009

درود بر شرف منصور .

-- بهلول ، Jul 7, 2009

طرفدارای موسوی به ارغوان هم رحمشون نمی یاد شانس آوردیم قدرتو در دست نگرفتند!

-- احسان ، Jul 7, 2009

چرا ارغوان رضایی از ملت ایران عذر خواهی نمی کند؟مردم از دیدن او در فیلم تبلیغاتی ا.ن حیرت زده شدند.حالا اگر قبلا نمیدانست باید دیگر فهمیده باشد که چه کار بدی مرتکب شده.

-- بدون نام ، Jul 7, 2009

سلام بر همه کسانیکه دلشون دریای محبته. افرین بر اقا منصور و سلام بر دختر پاک نییت ایران ارغوان. چرا این حرف رو میزنم. چون به نظر من روزی که راکت هدیه شد شاید در ذهن ایشان صرفا افتخار ایرانی بودن مطرح بوده نه تایید این و ان. ضمن اینکه بی حرمتی به هموطن وهم نوع هم به این افسار گسیختگی ظاهر نشده بود. اد ایشان هم امروز اگر میتونست راکتشو پس میگرفت. قدرت جاذبه را فراموش نکنیم. بیایید دلها را نزدیک کنیم. جا برای همه هست . مه یک ندا شویم.

-- C.Kourosh ، Jul 7, 2009

کارت عالی‌ بود دوست عزیزم. در هر صورت همین کارهای سمبلیک خیلی‌ خیلی‌ مهمه و در تجدید نظر خارجی‌‌ها و فرق گذاشتن مابین ملت و دولت ایران اثرات خود را خواهد گذاشت. قربانت تأ بزودی زود!

-- پیمان ، Jul 7, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)