تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۸۷ • چاپ کنید    
گفت و گو با کریم باقری، بازیکن تیم ملی فوتبال ایران

کریم باقری: حضور کریمی در تیم ملی منتفی است

فرنگیس محبی
mohebbi@radiozamaneh.com

تیم ملی فوتبال ایران روز دوشنبه در یک بازی دوستانه، تیم ملی قطر را در خانه خودش با نتیجه یک بر صفر شکست داد.

در این بازی که به دنبال لغو مسابقه با تیم ملی کویت به علت محرومیتش از سوی فیفا ترتیب داده شد، لژیونرهای ملی‌پوش ایران حضور نداشتند.

علی دایی، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با جوان‌گرایی در بازی با قطر نه تنها خواستار محک زدن بر قابلیت‌های بازیکنان جوان بود، بلکه هماهنگ کردن آنان در ترکیب تیم ملی و شرکت در صحنه‌های بزرگ‌تر را هم از اهداف خود اعلام کرد.

هم اکنون ملی‌پوشان فوتبال ایران با تمرینات در اردو، خود را آماده رویارویی با امارات متحده عربی می‌کنند که قرار است چهارشنبه آینده در ورزشگاه المکتوم دبی برگزار شود.

این سومین دیدار ایران در چارچوب مسابقات دور مقدماتی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی خواهد بود. کریم باقری، بازیکن باشگاه پرسپولیس که درخشش زیادی در این فصل از خود نشان داده با دعوت علی دایی پس از هفت سال دوری و خداحافظی از تیم ملی بار دیگر در مسابقه با قطر در ترکیب تیم ملی قرار گرفت.

در گفت‌ و‌ گو با کریم باقری، او ابتدا از تاثیر پیروزی قطر بر بازیکنان در آستانه بازی با امارات می‌گوید.

Download it Here!

مسلماً این بازی، قبل از بازی با امارات، بازی خیلی خوبی بود. بچه‌های تیم ملی بیشتر به هماهنگی رسیدند و برای بازیکنانی که تازه به تیم ملی دعوت شد‌ه‌اند، محک خوبی بود.

مخصوصاً من که بعد از هفت سال دوباره به تیم ملی برگشتم، باید کنار بازیکنان فعلی بازی می‌کردم و این در شرایط بازی، بیشر به دستمان می‌آمد.

خدا را شکر که توانستیم این بازی را ببریم. بازی خیلی خوبی بود. تمریناتمان را هم انجام می‌دهیم و خودمان را برای یک بازی مهم که در امارات داریم، آماده می‌کنیم.

شما در حال حاضر در اوج هستید. تاثیر شما در تیم ملی چگونه خواهد بود؟

مسلماً، تا آنجا که بتوانم سعی می‌کنم کمک تیم ملی باشم و بتوانم به تیم ملی کمک بکنم. امیدوارم در بازی‌، کمک تیم ملی باشم و بتوانیم با همدیگر نتیجه خوبی بگیریم.


کریم باقری، بازیکن تیم ملی فوتبال ایران

طبیعتاً در بازی هفته آینده، تیم امارات در آخرین فرصتش برای صعود با قدرت کامل به سراغ این مسابقه می‌آید. فکر می‌کنید تیم ایران چه شیوه‌ها و تدابیری را برای خنثی کردن حملات امارات باید در نظر بگیرد؟

مربی تیم ملی با آگاهی قبلی، تیم خودش را آرایش خواهد داد و حتماً این را می‌‌داند که امارات چیزی را برای از دست دادن ندارد و چون تمام بازی‌هایش را باخته است، برای یک بازی حیثیتی می‌آید.

مسلماً باید در این بازی خیلی هوشیار باشیم و انشاالله با بازیکنان با تجربه‌ای که داریم، می‌توانیم بازی را کنترل و این بازی را به نفع خودمان تمام کنیم.

پس شما در این بازی امید به پیروزی دارید‌؟

بله، ۱۰۰ در صد. چون اکثر بازی‌هایی که تیم ملی ایران با امارات داشته است، همیشه پیروز زمین بوده و این بازی هم همین‌طور است.

درست است که این بازی، شرایط خاص خودش را دارد ولی امیدوارم بتوانیم با امارات نتیجه کامل را بگیریم و با سه امتیاز برگردیم.

مثل این‌که شما در بازی قبل مصدوم شدید؟

مصدومیت من به شکل جدی نیست. یک برخورد کوچک در بازی بود که خدا را شکر تمرین می‌کنم و مشکل خاصی نیست.

موقعیت علیرضا نیکبخت‌واحدی که در بازی با قطر و همچنین در اردوی تیم ملی حاضر نشد، چگونه است. آیا برای بازی با امارات به همراه تیم ملی خواهد بود‌؟

اطلاع خاصی در این باره ندارم. مربیان در چند روز آینده در این مورد تصمیم می‌گیرند. این‌که دعوت می‌شود یا خیر، اطلاعات لازم را ندارم.

کدام لژیونرها دعوت شده‌اند‌. گفته می‌شود شش نفر از آن‌ها برای مقابله با امارات به تیم ملی دعوت شده‌اند.

از امارات‌، رسول خطیبی و معدنچی است. آقای هاشمیان و مهدوی‌کیا، آقای نکونام و آقای شجاعی هم هستند.

چندسوال هم راجع به پرسپولیس ازشما بپرسم‌. پرسپولیس به غیر از بازی قبلی که مساوی کرد، چند شکست‌ هم داشته است. کلاً شما این شکست‌ها را ناشی از چه چیز به غیر از مصدومیت خودتان که در چند بازی نبودید، می‌دانید‌؟

به نظر من، پرسپولیس در این چند بازی آخر خوب بازی نکرده است. آن روحیه جنگندگی را که در اول فصل داشتیم، در این چندتا بازی آخر از خودمان نشان ندادیم.

بازیکنان خیلی خوبی داریم. ولی خودتان هم می‌دانید که «اسم» بازی نمی‌کند. الان همه تیم‌ها قوی‌تر شده‌اند، بازیکنان خوبی گرفته‌اند. همه تیم‌ها با تمام قدرتشان، جلوی پرسپولیس بازی می‌کنند.

بازیکنان ما باید این موضوع را بهتر درک کنند. ما چند بازی را خوب بازی نکردیم، ولی در این تعطیلاتی که به خاطر تیم ملی است، مربیان خوب کار می‌کنند. هر روز یک جلسه، دو جلسه کار می‌کنند که انشالله بتوانیم از این تعطیلات استفاده بکنیم و با یک تیم کاملاً آماده و خوب آماده بازی‌ها شویم.

فکر می‌کنید در این چهار بازی مانده تا پایان نیم‌فصل، بتوانید شکست‌های تیم پرسپولیس را جبران کنید؟

ببینید، همه چیز دست خودمان است. بازی‌های سختی پیش روی خودمان داریم. همه تیم‌ها با روحیه خیلی خوبی جلوی پرسپولیس بازی می‌کنند و باید این را بدانیم.

تیم‌ها جلوی ما با انگیزه کار می‌کنند، ما باید بتوانیم انگیزه‌ی خودمان را بیشتر کنیم. اگر مصدومان کنار تیم برگردند، همچنین با تمریناتی که در این هفته داشته‌ایم،تیم می‌تواند با شرایط بهتر مسابقات را انجام بدهد.

این شکست‌ها ادامه‌ی حضور آقای قطبی را به عنوان سر‌مربی سست می‌کند یا نه؟

هیات مدیره، حمایت‌های کامل را از آقای قطبی انجام داده است. هیچ مشکلی در این باره وجود ندارد و آقای قطبی کارش رو انجام می‌دهد.

آخرین سوالی که ازشما می‌کنم، در مورد آقای علی کریمی هم‌تیمی شما در باشگاه پرسپولیس است. فکر می‌کنید روزی امکان حضور ایشان در تیم ملی وجود داشته باشد و چطور این امکان می‌تواند فراهم شود؟

فعلاً حضور علی کریمی در تیم ملی منتفی است. چون در حال حاضر دوست دارد در تیم ملی نباشد. در آینده چه چیزی پیش بیاید، باید خودش تصمیم بگیرد. تصمیم‌گیرنده خودش است. ولی تا آنجا که می‌دانم حضور ایشان در تیم ملی منتفی است.

تیم ملی فوتبال ایران تا کنون در دو بازی که در چارچوب مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای ‌جنوبی انجام داده، دارای چهار امتیاز و در رده دوم گروه خود قرار دارد.

تیم‌های هم‌گروه ایران، تیم ملی فوتبال امارات، کره جنوبی، کره شمالی و عربستان سعودی برای صعود به دور بعد هستند.

Share/Save/Bookmark

Farangis Mohebbi
Interview,
Karim Bagheri


در همین رابطه:
پیروزی فوتبال ایران بر کره شمالی
«جادوگر» از تیم ملی خداحافظی کرد
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

یاشاسین ایران
یاشاسین پرسپولیس
یاشاسین کریم

-- مریم ، Nov 15, 2008

ممنون خانم محبی
پرسپولیس زلزله به زودی با افشین امپراطور به اوج بازمی گردد

-- اهورا ، Nov 16, 2008

واقعا توی این اوضاع در همو برهم آدمهایی پیدا می شند که واسه یه مشت آدم قرتی که زیر توپ می کشند(و البته اصلا هم فوتبالیست نیستند) هورا هورا بکشند؟
آدم های الکی خوش. مردم ما از بدبختی و فقر دارند میمیرند این یارو میگه "یاشاسین". واقعا که....

-- علی ، Nov 17, 2008

Salam
Hala ke mardom faghir hastand va ma moshgel dar keshvar darim dige byad bemirim? va fotbol negah nakonim .chera barae bazikonan horra nakeshim in ke az neshestan va ghose khordan behtare .manam barae fotbol iran horra mikesham va hame bazikonan ra ehteram migozaram va albate bayad be fekre moshkelat ham hastim .Her chiz jae khodesh!

-- Arezoo ، Nov 17, 2008

جسارتاً اِمارات، نه اَمارات

-- آرش ، Nov 17, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)