تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    
گفت‌وگو با منصور بهرامی تنها بازیکن حرفه‌ای تنیس ایران

«بستگی دارد حریف شما چه کسی باشد»

فرنگیس محبی
mohebbi@radiozamaneh.com

Download it Here!

تیم ملی فوتبال ایران سرانجام طلسم تساوی را شکست و موفق شد تیم ملی امارات متحده عربی را در ابوظبی با نتیجه یک بر صفر شکست دهد. تنها گل این مسابقه را فریدون زندی در دقیقه ۹ نیمه اول به ثمر رساند.

با این پیروزی ایران با شش امتیاز در صدر گروه پنجم مسابقات مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی در منطقه آسیا قرار گرفت و سوریه و امارات با پنج امتیاز در ردیف‌های بعد ایستادند.


تیم ملی فوتبال ایران سرانجام طلسم تساوی را شکست

هفته گذشته تیم ملی فوتبال ایران در مقابل تیم ملی امارات متحده عربی در ورزشگاه آزادی تهران به یک مساوی بدون گل رضایت داده بود و در دو مسابقه قبل از آن هم با سوریه در ورزشگاه آزادی و کویت در کویت مساوی کرده بود.

مساوی امارات با ایران در تهران دست‌آورد بزرگی برای تیم امارات محسوب می‌شد که توانست برای اولین بار در یک مسابقه رسمی در زمین ایران، شکست‌خورده از زمین بیرون نیاید.

برونو متسو مربی تیم امارات پس از پایان بازی در تهران گفت که او در این مسابقه تاکتیک تدافعی در پیش گرفت و در بیشتر اوقات ۱۱ بازیکن تیم در حال دفاع بودند. او هم‌چنین از علی دایی که پیروزی تیم ایران را قطعی دیده بود، انتقاد کرد.


هواداران علیرضا حیدری او را بر دوش خود بلند کردند

علیرضا حیدری قهرمان نامدار کشتی ایران و جهان و صاحب شش مدال طلا به‌طور ناگهانی با بوسیدن تشک از جهان کشتی خداحافظی کرد.

خداحافظی دور از انتظار حیدری در مسابقات کشتی جام تختی در کرمانشاه و در حالی صورت گرفت که چهار امتیاز از حریف خود جعفر دلیری جلو بود که حتی باعث تعجب مربیانش هم شد.

پس از بوسیدن تشک و اعلام خداحافظی حیدری، جعفر دلیری و هواداران حیدری او را بر دوش خود بلند کردند. حیدری یکی از قهرمانان ارزشمند کشتی ایران است که شش مدال جهانی و المپیک برای ایران به ارمغان آورده است.

در همین حال مدیران فدراسیون کشتی اعلام کردند که بهترین کشتی‌گیران جام تختی در اردوی آمادگی المپیک شرکت خواهند داشت. کشتی ایران تا کنون هفت سهمیه شرکت در المپیک را که دو ماه دیگر در پکن برگزار خواهد شد، به دست آورده است.


آنا ایوانوویچ، تنیسور اهل صربستان

مسابقات تنیس جام آزاد فرانسه، رولان گاروس، قهرمان جدیدی به جهان عرضه کرد. آنا ایوانوویچ بازیکن بیست‌ساله صرب با پیروزی بر دینارا سافینا از روسیه در فینال قسمت زنان این مسابقات، نه تنها برای اولین بار قهرمان یک تورنمنت عمده تنیس یا «گرند اسلم» شد، بلکه به صدر رده بندی جهانی هم صعود کرد.

امسال با حذف بازیکنان نام‌دار و امید‌های اصلی قهرمانی چون ماریا شاراپووا از روسیه و سرینا ویلیامز آمریکایی، کمی قسمت زنان این مسابقات کم‌رنگ شده بود. به‌ویژه که ژوستین انان، قهرمان زنان جهان از بلژیک که در چهار سال گذشته قهرمان این مسابقات شده بود، قبل از آغاز جام آزاد فرانسه برای همیشه با تنیس خداحافظی کرد.

در قسمت مردان فینال دو سال گذشته بین دو بازیکن برتر جهان، راجر فدرر از سوئیس و رافائل نادال از اسپانیا تکرار می‌شود.

تا کنون برنده این فینال‌ها نادال بوده است که سه سال پیاپی قهرمان رولان گاروس شده و قصد دارد این پیروزی را را برای بار چهارم تکرار کند. او در مرحله نیمه نهایی با یک بازی استثنائی نوواک جوکوویچ نفر سوم رده‌بندی جهانی از صربستان را شکست داد.

اما فدرر هم امسال از هر سال آماده‌تر است و خود را آماده مبارزه بر سر دستیابی به قهرمانی تنها گرند اسلمی کرده که تا به حال در آن ناموفق بوده است.


منصور بهرامی بازیکن حرفه‌ای تنیس

منصور بهرامی، تنها بازیکن حرفه‌ای تنیس نیز که با نام ایران در مسابقات شرکت می‌کند، در مسابقات سینیور یا پیشکسوتان جام آزاد تنیس فرانسه حضور دارد و یکی از برگزارکنندگان آن است. او در گفتگو با من ابتدا از مسابقات پیشکسوتان گفت:

مسابقات سینیور را برنامه‌اش را در طول جام من داده بودم، دست من است و بازیکنان را من دارم دعوت می‌کنم و تمام دوستانم بهترین بازیکنان و اسم‌های تاریخ تنیس این‌جا هستند و این را فقط در فرانسه در رولان گاروس خواهید دید و در مسابقات دیگر یعنی ویمبلدون و یو.اس.اوپن و سایر جاها این بازیکنان نمی‌روند.

از کیفیت مسابقات گرند اسلم بگویید که با وجود نبودن بازیکنانی چون ژوستین انان، تا حالا چه طور بوده.

بازی‌های امسال خیلی عالی بوده. ژوستین انان بازی نکرده؛ ولی بازی‌های زنان خیلی خوب بوده و در بازی‌های آقایان هم مونفیلس که یک سورپریزی برای فرانسویان است به نیمه‌نهایی رسید که خیلی جالب بوده و همان طوری که می‌دانید، بهترین کسانی مثل فدرر و نادال که از روز اول روی آن‌ها حساب می‌شده، هنوز این‌جا هستند.

دوست نزدیک شما گوستاوو کوئرتن برزیلی قهرمان پیشین هم که در این مسابقات از تنیس خداحافظی کرد.

بله دیگر آخرین بازی‌اش را امسال در رولان گاروس کرد و بازی قشنگی هم کرد. بازی دوستانه‌ای بود با آنری ماتیو که نفر دوم فرانسه است و امسال هم هشتادمین سال تولد ورزشگاه رولان گاروس است. کوئرتن و بیون‌بورگ و دیگر قهرمانان پیشین روز فینال توی زمین می‌آیند.

در مورد فدرر از شما بپرسم. فدرر شدیداً دنبال قهرمانی این گرند اسلم است. تا حالا هم خوب پیش رفته است. اما تنها کسی که تا حالا چهار گرند اسلم را روی زمین‌های مختلف برده، آندره آغاسی بوده است. فکر می‌کنید که فدرر قادر باشد در این تورنمنت رکورد آغاسی را بشکند؟

من دو سال است که می‌گویم فدرر می‌برد و دو سال است که در فینال باخته و باز هم امسال امیدوارم و فکر می‌کنم که ببرد. یعنی من می‌دانم که هر کسی هر چه که قدرتش هست، به کار می‌گیرد تا در این مسابقه اول بشود و من امیدوارم که بشود. در هر صورت امسال هم من می‌گویم فدرر و امیدوارم که زیاد اشتباه نکرده باشم.

آخرین سؤالی که از شما می‌کنم در مورد ارغوان رضایی است که قبلاً به دور سوم رسیده بود؛ ولی این بار دور اول خارج شد.

سال قبل توانست به دور سوم برسد؛ ولی هر سال این برنامه تکرار نمی‌شود. بستگی دارد که شما به چه کسی بخورید و حریف شما که باشد. داوید نعلبندیان که این‌جا همه فکر می‌کردند شانس بردن داشت، دور دوم از بازی‌ها خارج شد و بازیکن‌های دیگر همین طور. متأسفانه قاعده‌ای نیست که حتماً بگوییم فلان کس می‌تواند برود فینال یا به راند سوم و چهارم برسد.

Share/Save/Bookmark

Farangis Mohebbi
Interview with Mansour Bahrami
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

لطفا از آنجا كه مركز سايت شما در هلند مي باشد، اخبار تيم ملي اين كشور در يورو2008 را پوشش دهيد.

-- صادق ، Jun 9, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)