تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

برزیلی‌ها، بهترین بازیکنان مرد و زن فوتبال جهان

Download it Here!

فدراسیون بین‌المللی فوتبال، فیفا، «کاکا» بازیکن برزیلی باشگاه آ.ث.میلان ایتالیا را به عنوان آقای فوتبال جهان در سال ۲۰۰۷ معرفی کرد. فیفا پس از یک نظرسنجی از تمام مربیان و کاپیتان‌های تیم‌های ملی کشور‌های جهان، این بازیکن ۲۵ ساله برزیلی را بهترین بازیکن جهان نامید. در مراسمی که در زوریخ برگزار شد، سپ بلاتر رییس فیفا اعلام کرد که کاکا افتخار جدیدی به دست آورده است.


مارتا، بازیکن تیم ملی فوتبال زنان برزیل، برای دومین سال پیاپی، زن سال فوتبال جهان شد

کاکا عنوان آقای فوتبال جهان را پس از یک سال درخشان به دست آورد. او که هفته گذشته بازیکن سال اروپا لقب گرفت، در فصل گذشته با به ثمر رساندن ۱۰ گل، در قهرمانی آ.ث.میلان در لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا نقش اصلی را بازی کرد. او یکشنبه هفته گذشته نیز با زدن یک گل و ساختن دو گل دیگر در فینال جام جهانی باشگاه‌ها در ژاپن برای چهارمین بار آ.ث.میلان را قهرمان این مسابقات کرد.

کاکا در زوریخ گفت که عنوان مرد سال فوتبال جهان برای او ارزش فوق‌العاده‌ای دارد. کاکا گفت زمانی بازی برای باشگاه سائوپائولو و تنها یک بازی در تیم ملی برزیل، برایم یک رؤیا بود. اما کتاب مقدس می‌گوید که خدا می‌تواند بیش از آن‌که خواسته‌اید یا فکر می‌کنید به شما بدهد.

در نظرسنجی فیفا کاکا صاحب ۱۰۴۷ رأی شد؛ لیونل مسی بازیکن آرژانتینی باشگاه بارسلون ۵۰۴ رأی آورد و کریستیانو رونالدو بازیکن پرتغالی منچستر یونایتد با ۴۲۶ رأی سوم شد. در همین نظرسنجی، مارتا از برزیل نیز برای دومین سال پیاپی بهترین بازیکن زن جهان نام گرفت.


فابیو کاپلو، سرمربی جدید تیم ملی فوتبال انگلیس

فابیو کاپلو مربی سرشناس ایتالیایی، سرمربی‌گری تیم ملی فوتبال انگلیس را بر عهده گرفت. کاپلو جانشین استیو مک‌لارن می‌شود که پس از ناکامی انگلیس در مسابقات انتخابی جام ملت‌های اروپا از کار خود برکنار شد. مقامات فوتبال انگلیس پس از آن که ژوزه مورینیو مربی سابق چلسی حاضر به قبول مسئولیت نشد، به سراغ کاپلو رفتند و تا پایان مسابقات جام‌جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی با او قرارداد بستند.

کاپلو سابقه مربی‌گری در تیم‌های انگلیسی را ندارد و چندان هم با زبان انگلیسی آشنا نیست؛ اما قول داد که ظرف چند ماه این زبان را فرا گیرد. گفته می‌شود که دستمزد سالانه کاپلو حدود ۱۲ میلیون دلار خواهد بود و به تصمیم اتحادیه فوتبال انگلستان او دستیاران ایتالیایی خود را نیز به همراه خواهد داشت.

این مربی ۶۱ ساله ایتالیایی که تا کنون هیچ‌گاه مربی تیم ملی نبوده است، در یک کنفرانس خبری در لندن گفت که همیشه آرزو داشته سرمربی تیم انگلیس شود.

کاپلو در گذشته سرمربی باشگاه‌های آث میلان، رم، یوونتوس و رئال مادرید بوده و به همراه این تیم‌ها ۹ مقام قهرمانی لیگ‌های ایتالیا و اسپانیا را به دست آورده و یک بار هم به همراه آ.ث.میلان، قهرمان اروپا شده است. او در فصل گذشته رئال مادرید را به قهرمانی لالیگای اسپانیا رساند؛ اما بنا به تصمیم مقام‌های این باشگاه که از شیوه بازی دفاعی تیم او رضایت نداشتند، برکنار شد.

کاپلو به عنوان بازیکن نیز سابقه درخشانی دارد و ۳۲ بار پیراهن تیم ملی ایتالیا را بر تن کرده است. او در سال ۱۹۷۳ میلادی در اولین پیروزی تیم ملی فوتبال ایتالیا برابر انگلستان در ورزشگاه ویمبلی لندن یک گل برای ایتالیا به ثمر رساند. تیم ملی انگلیس ماه آینده به رهبری کاپلو در یک بازی دوستانه به دیدار تیم ملی سوییس می‌رود.


محمد علی‌آبادی، رییس سازمان تربیت بدنی

با کناره‌گیری محمد علی‌آبادی معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان تربیت بدنی ایران از نامزدی ریاست فدراسیون فوتبال ایران، کمیته انتقالی فوتبال ایران تصمیم گرفت انتخابات ریاست و هیأت رییسه فدراسیون را روز ۱۹ دی ماه برگزار کند. آقای علی‌آبادی، پس از آن‌که محمود احمدی‌نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران، در تلویزیون ایران از او خواست که برای مصلحت فوتبال، خود را از انتخابات فدراسیون کنار بکشد، در جمع خبرنگاران گفت که کناره‌گیری خود را به کمیته انتقالی اعلام کرده است.

البته آقای احمدی‌نژاد همچنین گفت در ابتدا او از آقای علی‌آبادی خواسته بود که در این انتخابات شرکت کند؛ اما اکنون مصلحت در آن است که او انصراف خود را اعلام کند. اشاره رییس‌جمهوری ایران به مخالفت فیفا با نامزدی رییس‌ سازمان تربیت بدنی در انتخابات فدراسیون فوتبال بود که باعث انجام نشدن این انتخابات شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، در جلسه کمیته انتقالی که چهارشنبه شب در محل سازمان تربیت بدنی با حضور پنج عضو کمیته برگزار شد، در مورد مسابقات آینده تیم ملی فوتبال و معرفی ۵۰ بازیکن این تیم به فیفا توافق شد.

***

در همین حال کمیته اجرایی این فدراسیون پس از نشست روز شنبه خود در توکیو اعلام کرد که از نزدیک بر فعالیت‌های فدراسیون فوتبال ایران نظارت خواهد کرد. به گزارش سایت فیفا، در این نشست که به ریاست سپ بلاتر رییس فیفا برگزار شد، تصمیم گرفته شد که فدراسیون بین‌المللی فوتبال از نزدیک فعالیت‌های فوتبال در ایران و پرو را کنترل کند؛ اما پرونده کویت به خاطر موافقت فدراسیون این کشور با تصمیمات فیفا، بسته شده است.

بلاتر در نشست کمیته اجرایی فیفا بار دیگر بر اهمیت قوانین مسابقات و به طور کل داوری در فوتبال تأکید کرد و گفت: «آینده فوتبال بستگی بسیاری به چگونگی داوری دارد.» وی افزود: «بنابراین برنامه جدید کمک به داوری برای فوتبال ضروری است و تصمیم فیفا برای اجرای این برنامه مرحله مهمی در تاریخ فوتبال است. هدف اصلی از این برنامه، چه در سطح ملی و چه در سطح بین‌المللی حرفه‌ای کردن محیطی است که داوران در آن پیشرفت کرده و کار می‌کنند.»

***

در آخرین روز از مسابقه‌های وزنه‌برداری جام باشگاه‌های آسیا، تیم مناطق نفت‌خیزجنوب با کسب ۹ مدال طلا، هفت مدال نقره و شش مدال برنز به عنوان قهرمانی دست یافت. در آخرین رقابت از مسابقه‌های وزنه‌برداری جام باشگاه‌های آسیا در وزن بالای ۱۰۵ کیلوگرم، رشید شریفی از تیم مناطق نفت‌خیز جنوب به عنوان قهرمانی رسید. او در این دسته با بالای‌سر بردن وزنه‌های ۱۹۰ و۲۲۰ کیلوگرم در حرکات یک ضرب و دو ضرب، در مجموع با رکورد ۴۱۰ کیلوگرم اول شد و به سه مدال طلا دست یافت. او رکورد یک‌ضرب مسابقه‌های جام باشگاه‌های آسیا را شکست.

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)