تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

دستگیری «سه گروه تروریستی» در ایران

ایران اعلام کرد که «سه گروه تروریستی» را دستگیر و ۲۵ تن از کسانی را که «اشرار» نامیده شده‌اند، در مدت سه ماه در شهر کرمان از پای در آورده‌است.

خبرگزاری دولتی ایرنا امروز پنجشنبه به نقل از یک مقام پلیس در استان ناآرام سیستان و بلوچستان اعلام کرد که «سه تیم عملیاتی اشرار و تروریست‌ها را که آموزش‌های نظامی خراب‌کاری، ترور و بمب‌گذاری را در خارج مرز فراگرفته بودند» از سوی مأموران امنیتی و انتظامی دستگیر شده‌اند.

این خبرگزاری به نقل از غلامعلی نکوئی افزود: «این اشرار با هدف ترور مسئولان و ایجاد رعب و وحشت در میان مردم وارد استان شده بودن، اما در یک عملیات همزمان ۱۰‬نفر آنان دستگیر شدند.»

نکوئی بدون توضیح بیشتری در اینباره، گفت که این گروه‌ها که مسلح به موشک انداز یا سایر سلاح‌ها بودند در خارج از ایران آموزش دیده‌اند.

ایران سالیان درازی است که در مناطق مرزی شمال‌غربی و جنوب‌شرقی با قاچاقچیان موادمخدر، تجزیه‌طلبان و اشرار درگیر است و طی این سال‌ها و در درگیری‌های مختلف، صدها تن از نیروهای دو طرف کشته یا زخمی شده‌اند.

خبرگزاری مهر نیز در گزارش جداگانه‌ای به نقل از جانشین قرارگاه عملیاتی نصر از کشته شدن ۲۵ فردی که آنان را «اشرار» نامیده، در سه ماه گذشته در کرمان خبر داده‌است.

به‌گفته سرهنگ ملک قاسمی، در همین مدت نیز ۱۲ تن مواد مخدر در درگیری از قاچاقچیان کشف و ضبط شده‌است.

تهران در گذشته آمریکا و بریتانیا را به تلاش برای بی‌ثبات کردن جمهوری اسلامی از طریق حمایت از شورشیان، اقلیت قومی که در مناطق حساس مرزی این کشور فعال هستند، متهم کرده‌است.

قربان‌علی دری نجف‌آبادی دادستان کل کشور هم که به شهر ساری در شمال ایران سفر کرده‌است، امروز در جمع خبرنگاران از دولت پاکستان درخواست کرد تا در برخورد با اشرار مواضع سخت‌تری اعمال کند.

به‌گزارش خبرگزاری مهر، آقای دری‌نجف‌آبادی گفت: «اگر دولت پاکستان تلاش جدی برای برخورد با اشرار نکند این به معنای آن است که دولت پاکستان حامی تروریست است.»


در همین رابطه:
تهدید «جندالله» به اعدام گروگان‌های ایرانی
«دستگیری دو گروه تروریستی وابسته به آمریکا»
اعدام یک عضو «جندالله» در سیستان و بلوچستان
«گروگان‌گیری چندین پلیس توسط اشرار مسلح»
تحویل ۹ عضو گروه جند‌الله به ایران
درگیری نیروهای نظامی ایران با جندالله
اعدام دو عضو «گروه ریگی» در ایران

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)