تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

تهدید «جندالله» به اعدام گروگان‌های ایرانی

گروه عبدالمالک ریگی معروف به جندالله با ارسال فیلمی به شبکه تلویزیونی العربیه تهدید کرد که ۱۶ نیروی نظامی ایران را که به گروگان گرفته است در صورت عدم آزادی اعضای دستگیر شده این گروه، اعدام خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این فیلم صامت که جمعه شب توسط العربیه پخش شد تعدادی از افراد را در لباس نظامی نشان می دهد و در کنار آنان شخصی قرار دارد که صورت خود را پوشانده و چنین بر می‌آید که در حال تهدید این افراد است.


»جندالله» در نواری ویدئویی تهدید به اعدام ۱۶ پلیس گروگان گرفته شده کرد

تلویزیون العربیه اضافه کرد که این گروه مسلح تا روز جمعه به ایران مهلت داده است که درصورت عدم رهایی اعضایش از زندان اعدام گروگان‌ها را آغاز خواهد کرد.

تا کنون جنبش معروف به جند الله که عمده اعضایش بلوچ هستند چندین عملیات نظامی را در استان سیستان وبلوچستان ایران انجام داده و در حالی که ایران بارها اعلام داشته که قربانیان این عملیات افراد غیرنظامی هستند، جندالله مدعی است که فقط نظامیان و مسئولان دولتی را هدف قرار می‌دهد.

هفته گذشته دولت ایران با تأیید ربوده شدن ۱۶ نفر از نظامیان خود به دنبال حمله به یکی از پاسگاه‌های نظامی در نزدیکی شهر مرزی سراوان، از پاکستان خواست تا جهت یافتن آنان با ایران همکاری کند.

دولت پاکستان در هفته گذشته عبدالحمید ریگی برادر عبدالمالک ریگی رهبر گروه «جندالله» را به همراه ۵ عضو دیگر این تشکیلات در فرودگاه اسلام آباد تحویل مقامات امنیتی ایران داده بود.

سه شنبه گذشته گروه جندالله با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده بود که دو نفر از افراد سپاه پاسداران ایران را که در اختیار داشته با حکم شاخه قضایی خود، اعدام کرده‌است.

با این حال این موضوع از سوی معاون امنیتی وزارت کشور ایران مورد تأیید قرار نگرفت. عباس محتاج همچنین از دستگیری دو گروه مسلح وابسته به جندالله در هفته گذشته خبر داد و این گروه‌ها را وابسته به آمریکا دانست.


در همین رابطه:
«دستگیری دو گروه تروریستی وابسته به آمریکا»
اعدام یک عضو «جندالله» در سیستان و بلوچستان
«گروگان‌گیری چندین پلیس توسط اشرار مسلح»
تحویل ۹ عضو گروه جند‌الله به ایران
درگیری نیروهای نظامی ایران با جندالله
اعدام دو عضو «گروه ریگی» در ایران

نظرهای خوانندگان

Is thsi armed group a "terrorist group in your mind or not?! "

-- Amin ، Jun 21, 2008 در ساعت 05:15 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)