تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

اعدام یک عضو «جندالله» در سیستان و بلوچستان

روزنامه‌های ایران از اعدام دو ایرانی از جمله یکی از اعضای «گروه جندالله» در استان سیستان و بلوچستان خبر دادند.

براساس این گزارش‌ها، علیرضا براهویی به اتهام عضویت در «گروه جندالله» به رهبری عبدالمالک ریگی و مشارکت در یک بمب‌گذاری و یک فقره آدم‌ربایی در حالی به‌ دار آویخته شد که یونس رحماندوست نیز به جرم محاربه با خدا در شهرستان چابهار در همان استان، بالای چوبه دار جان خود را از دست داد.

پیشتر در اواخر فروردین‌ماه سال‌جاری دو عضو وابسته به گروه عبدالمالک ریگی، به اتهام اختلال در امنیت عمومی، ایجاد تفرقه میان شیعه و سنی و دست‌داشتن در اقدامات تروریستی با حکم مقامات قضایی ایران به دار آویخته شده بودند.

«گروه جند‌الله» وابسته به عبدالمالک ریگی متهم است که در دو سال اخیر چندین اقدام تروریستی در سیستان و بلوچستان مرتکب شده است؛ راهبندان، کشتار مسافران در منطقه تاسوکی زابل، انفجار اتوبوس حامل کارکنان سپاه در زاهدان، انفجار بمب صوتی در مقابل استانداری سیستان و بلوچستان از مهم‌ترین اتهامات این گروه اعلام شده است.

براساس آماری که خبرگزاری فرانسه از اطلاعات مندرج در مطبوعات ایران تهیه کرده است، از آغاز سال میلادی تا کنون حدود ۱۱۲ نفر در ایران اعدام شده‌اند.

عفو بین‌الملل نیز اعلام کرده‌است در سال ۲۰۰۷، ۳۱۷ نفر در ایران اعدام شده‌انند.

این سازمان در گزارشی اعلام کرد در همین سال ایران پس از چین بیشترین آمار اعدام را از آن خود کرده است.

دستگیری چند شرور در خاش
با گذشت کمتر از ۲۴ ساعت از ترور معاون دادگستری شهرستان سراوان از توابع استان سیستان و بلوچستان، ایران اعلام کرد که «سه شرور مسلح عضو گروهک تروریستی عبدالمالک ریگی»، در شهرستان خاش را شناسایی و دستگیر کرده است.

روز گذشته نیز وب‌سایت شبکه خبر تلویزیون ایران به نقل از قاسم رضایی فرمانده مرزبانی پلیس امروز از دستگیری چند تن از اشرار مسلح در منطقه عمومی سراوان خبر داده بود.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، احمد طاهری معاون هماهنگ‌کننده انتظامی استان سیستان و بلوچستان امروز سه‌شنبه با اعلام این خبر گفت که این گروه قصد خرابکاری در منطقه را داشته است.

به‌‌گفته این مقام پلیس، از دستگیرسدگان یک دستگاه خودرو تویوتا، دو دستگاه موتورسیکلت هوندا، یک قبضه آرپی‌چی به همراه چهار گلوله مربوطه، یک قبضه سلاح گرینف به همراه تعداد ۹۷۰ تیر مربوطه، یک قبضه سلاح m16 به همراه تعداد سه تیغه خشاب و ۳۹۵ تیر جنگی و مقادیری دیگر سلاح و مهمات به دست آمده است.

این در حالی است که ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان امروز با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «دستگاه قضایی استان آمادگی دارد با همکاری مراجع امنیتی، اطلاعاتی، انتظامی و سیاسی استان با سرعت و دقت و به طور ویژه پرونده عبدالحمید ریگی را رسیدگی و با صدور و اجرای سریع حکمی عادلانه و خداپسندانه موجبات رضایت خدا و خلق را فراهم آورد.»

پاکستان تاکنون ۹ تن از اعضای این گروه را به مقامات امنیتی ایران تحویل داده است. عبدالحمید ریگی نیز چند روز پیش از این، از سوی اسلام‌آباد به ایران تحویل داده شده است.


در همین رابطه:
اعدام دو عضو «گروه ریگی» در ایران
دستگیری دو عضو گروه ریگی در زاهدان
ترور یک مقام قضایی در ایران

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)