تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

درگیری نیروهای نظامی ایران با جندالله

علی اسحاقی "جانشین قرارگاه عملیاتی رسول اکرم" روز پنجشنبه خبر داده است که در درگیری‌ای که میان نیروهای قرارگاه عملیاتی فتح با اعضای گروه جندالله صورت گرفت 5 نفر از اعضای جندالله کشته شدند و 13 نفر دیگر دستگیرشدند.

به گزارش خبرگزاری فارس، علی اسحاقی گفته است که نیروهای وزارت اطلاعات ایران "در پی کسب خبر واصله مبنی بر ورود گروهی از اشرار منتسب به گروهک تروریستی موسوم به جندالله، اقدامات اطلاعاتی و پلیسی هماهنگی را آغاز که در 48 ساعت گذشته موفق شدند 2 نفر از این گروه که در حوزه سرزمینی سراوان اقدام به آدم ربایی کرده بودند دستگیر کنند."

به گزارش فارس درگیری‌ای که منجر به کشته شدن 5 نفر و دستگیری 13 نفر دیگر شده است، بامداد روز پنجشنبه در ایرانشهر رخ داده است.

علی اسحاقی "جانشین قرارگاه عملیاتی رسول اکرم" ادعا کرده است که یکی از اهداف گروه جندالله برای عملیات نزدیک خود، "انفجار مدرسه علمیه خواهران اهل تسنن چاه جمال به منظور ایجاد تفرقه بین تشیع و تسنن بوده" است.

روابط عمومی وزارت اطلاعات ایران نیز روز پنجشنبه ضمن اعلام خبر "انهدام" جندالله در ایرانشهر در اطلاعیه‌ای آورده است "اعضای این گروهک که در دو خانه تیمی در شهرستان ایرانشهر مستقر شده بودند و با در اختیار داشتن سلاح‌های جنگی قصد انجام ترور و انفجار در سطح شهرستان‌های استان داشتند، در یک عملیات مشترک با نیروی انتظامی در مورخ ‌٢٢/٩/٨٦ مورد ضربه قرار گرفته است."

اطلاعیه روابط عمومی وزارت اطلاعات در عین حال خبر می‌دهد که "در این عملیات ‌٤ نفر از عناصر گروهک، معدوم، ‌١٠ نفر دستگیر و تعداد ‌١٨ قبضه انواع سلاح‌های جنگی، ‌٢ خانه تیمی و ‌١٥٠ پوند مواد منفجره کشف و ضبط شده است."

به این ترتیب علاوه بر ابهام در شمار تلفات جندالله در گزارش‌های رسمی منابع جمهوری اسلامی، از شمار تلفات احتمالی نیروهای مسلح ایران یا شهروندان عادی در این درگیری‌ها نیز هنوز گزارشی مخابره نشده است. همچنین هویت کشته‌شدگان و دستگیر شدگان جندالله نیز اعلام نشده است.

در عین حال، وبلاگی که مدعی است اطلاعیه‌های جندالله را درج می‌کند، روز پنجشنبه اطلاعیه جدیدی از طرف این گروه منتشر کرده است که در آن گفته شده در درگیری‌های روز پنجشنبه که "ساعت سه بامداد" آغاز شد و "ساعت‌ها طول کشید"، نیروهای جندالله "بیش از 26 نفر از پاسداران" را کشته‌اند و "ده‌ها تن دیگر" را نیز زخمی کرده‌اند.
این اطلاعیه مدعی شده است که در این درگیری فقط یک نفر از اعضای جندالله کشته شده، و باقی ان‌ها به پایگاه‌هاشان بازگشته‌اند.

ادعای دیگر اطلاعیه جندالله این است که پس از پایان درگیری "نیروهای رژیم به حوزه علمیه‌ای که نزدیک محل سکونت مبارزین بود حمله کردند وحوزه علمیه برادران و خواهران راگلوله باران کردند که در نتیجه 3 دختر طلبه و 4 پسر طلبه به شهادت رسیدند بعد از آن ده‌ها طلبه حوزه را همراه با مدیر حوزه وداماد مولانا محمد عمر سربازی دستگیر کرده و با خود بردند."

گروه جندالله یک گروه مسلح سنی مذهب است که تاکنون در مناطق جنوب‌شرق ایران چندین عملیات انجام داده که در آن‌ها شماری از مسئولان دولتی و شهروندان عادی کشته شده‌اند. جندالله همچنین تاکنون مسئولیت چند آدم‌ربایی را نیز بر عهده گرفته است. فرماندهی جندالله به عهده عبدالمالک ریگی است.

نظرهای خوانندگان

درخواست ما از اين رژيم اين است -همه
ي زندانيان سياسي را ازاد كنيد اينها به خدا قسم همه بي گناهند-

-- بهادر باراني ، Mar 2, 2008 در ساعت 04:49 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)