تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

مراسم رونمایی از ویرایش تازه ای از آثار منظوم عطار

سعید شکیبا

صبح روز جمعه، دهم اسفند ماه، مراسم رونمایی از آثار منظوم عطار نیشابوری شامل اسرارنامه و مصیبت‌نامه و منطق الطیر و مختارنامه با تصحیح محمدرضا شفیعی کدکنی، در هتل همای تهران برگزار شد.


مراسم رونمایی از آثار منظوم عطار

برنامه‌ی رادیو همایش این هفته به این مراسم اختصاص دارد. این همایش را به مدت یک ساعت از اینجا بشنوید.

Download it Here!

در این مراسم که با ششمین سالگرد انتشارات سخن همراه بود، چهره‌هایی همچون مهدی محقق، ایرج افشار، احسان نراقی، عبدالرحیم جعفری، محمد ابراهیم باستانی پاریزی، شهرام ناظری، محمدجعفر یاحقی، ژاله آموزگار و حسین الهی قمشه‌ای حضور داشتند.


محمدجعفر یاحقی

دکتر محمدجعفر یاحقی، استاد دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به اینکه اینک عطار در جایگاه واقعی خود قرار ندارد گفت: یقین دارم تصحیح استاد شفیعی کدکنی، به همگان ثابت خواهد کرد که جایگاه واقعی عطار بسیار متفاوت از جایگاه فعلی آن است و ما در دهه‌های آینده عطار را در اوج منزلت و اعتبار خود خواهیم دید. او با ستایش از شیوه تصحیح دکتر شفیعی از وی خواست تا برای انتقال تجربه خود به دانشجویان دست به تالیفی در این باره بزند.


حضور شهرام ناظری در مراسم با استقبال حضار همراه بود

در بخش دیگر این مراسم شهرام ناظری، استاد آواز ایران، به درخواست حضار چند دقیقه‌ای بر روی سن رفت و با استقبال حضار روبرو شد. وی علیرغم دعوت مجری از وی برای ادای سخنرانی، تنها به حضار احترام گذاشت و حاضر به سخنرانی نشد.


محمدرضا شفیعی کدکنی

در این مراسم همچنین مجدالدین کیوانی، مترجم كتاب صهبای خرد كه از كتاب‌های برگزیده‌ی سال بود به سخنرانی پرداخت. وی با اشاره به اشعار خیام گفت: این اشعار همواره نزد محققان و مصححان بحث برانگیز بوده است.
در ابتدای این مراسم، گروه پیشاهنگ به اجرای سرود "ای ایران" پرداختند که با همراهی و استقبال حضار همراه بود.

مجموعه عکسهای خبرگزاری فارس از این مراسم را در اینجا ببینید

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

من هم آنجا بودم، احسان نراقی فقط يک جفت عمامه و يه گيوه کم داره. ايشون عضو الی الابد و الالبدل است ايشون مشور است؛ گاهی برای شاه، گاهی برای فرح حالا هم برای کروبی و دار و دسته ی حکومتی ها از سر تا ذيل. و البته امروز هم در طوفانی ترين روزها در مسابقه های مطبوعاتی و متبوعاتی برا ضد بچه کمونيستها که خودش آنها را به حق جوجه کمونيست می نامد که آنها ميانگين سنشان از بيست و پنج در نمی گذرد و زير شکنجه هستند سنگ تمام گذاشته. آقای نراقی آخر قدری انسانيت، اخر کجای دنيا ريش سفيدی مثل تو اينهمه پايش را روی گاز ميزاره بر عليه کمونيسم و کومونيستها در حالی که مگر همه ی تعدادشون چند نفره، که تو که دم از آزدی خواهی می زنی اينطور در روزنامه اعتماد ملی داد و بيداد بر عليه اونا راه انداختی. آخه يه ذره از بقل دستيت ياد بگير. و بقيه ی ماجرا. قربانت

-- بدون نام ، Mar 2, 2008

چرا آقای شفیعی قیافه اشان انقدر تغییر یافته؟ دریغ. خصوصیات زندگی در سایۀ جمهوری اسلامی همه را به شکل حاج آقایی درآورد

-- نقل بادوم ، Mar 8, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)