تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

حمایت جهانی از جنبش زنان در ایران

نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر و حقوق زن در جهان با اعلام حمایت از جنبش زنان ایران از مسئولان جمهوری اسلامی خواستند به «آزار و اذیت مدافعان حقوق برابر» پایان دهند.

این بیانیه در آستانه فرارسیدن ۲۲ خرداد، «روز ملی همبستگی در اعتراض به قوانین تبعیض‌آمیز علیه زنان» منتشر شده است.

جنبش زنان سه‌سال پیش از این در تجمعی که برای احقاق حقوق زنان در ایران مقابل دانشگاه تهران برگزار کرد و با برخورد خشن نیروی‌های انتظامی و امنیتی روبه رو شد، این روز را به نام «روز ملی همبستگی در اعتراض به قوانین تبعیض‌آمیز علیه زنان» نامید.

در بخشی از این بیانیه فعالان حقوق‌بشر در پاسداشت این روز آمده است: «در چنین روزی، ما با امضای این بیانیه و ابراز همبستگی خود با فعالان حقوق زن در ایران، این پیام را هم به فعالان حقوق زن و هم دولت ایران می‌فرستیم که جامعه بین‌المللی، دیده‌بان حقوق زنان در ایران است.»

در این بیانیه به ‌طور صریح از فعالیت‌ جنبش زنان در ایران پشتیبانی و از پایداری و عزم فعالان حقوق زن در «شرایط دشوار» تحسین به عمل آمده است.

فعالان حقوق‌بشر همچنین در این بیانیه از مقامات جمهوری اسلامی خواسته‌اند که به آزار و اذیت فعالان حقوق‌زنان در ایران پایان دهند.

آنها در بخش دیگری از بیانیه خود آورده‌اند:‌ «ما از دولت ایران می خواهیم که بگذارد تا زنان مراسم گرامیداشت این روز همبستگی را بدون هیچ محدودیتی برگزار کنند.»

پیشتر نهاد‌های فعال حقوق زنان، حقوق‌بشر، عفو بین‌الملل با صدور بیانیه‌های جداگانه‌ای نسبت به تحت‌فشار قرار گرفتن فعالان حقوق زن در ایران اعتراض کرده بودند.


در همین رابطه:
فیلترینگ گسترده‌ سایت‌های زنان در ایران
اعتراض به محدودیت زنان وب‌نگار
فرانسه، خواستار رعایت آزادی بیان زنان در ایران شد
شیرین عبادی: جنبش زنان متوقف شدنی نیست

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)