تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

شیرین عبادی: جنبش زنان متوقف شدنی نیست

شیرین عبادی گفت: جنبش زنان متوقف شدنی نیست چراکه نسل گذشته جنبش زنان را آغاز کرد، نسل ما آن‌ را ادامه داد و در صورت نیاز نسل آینده ادامه‌دهنده‌ راه ما و گذشتگان ماست.

شیرین عبادی، برنده جایزه صلح نوبل در مراسمی که روز پنج‌شنبه از سوی کمپین یک میلیون امضا برای بزرگداشت پروین اردلان برگزار شد، با اهدا یک قلم به پروین اردلان گفت: پروین سال‌هاست می‌نویسد و آگاهی می‌دهد. خیلی متاسف شدم وقتی پروین را موقع پرواز به سوئد برای گرفتن جایزه‌ی اولاف پالمه، از درون هواپیمای ایر فرانس که در واقع خارج از خاک ایران محسوب می‌شود بدون هیچ دلیل قانع‌کننده‌ای بیرون کشیدند و اجازه‌ی سفر به او ندادند.


خانم عبادی گفت:رفتار دولت با پروین کاملا‌ً غیرقانونی بود و پروین، کاملاً قانونی رفتار کرد. او می‌توانست از هواپیما پیاده نشود. اما شد و نشان داد سازمان‌های دفاع از حقوق زنان نهاد‌های مدنی‌ هستند. جنبش‌های مدنی با جنبش‌های چریکی تفاوت دارند. جنبش‌های مدنی عمر طولانی دارند.

شیرین عبادی با اظهار تأسف از این‌‌که برای بزرگداشت روز جهانی زن و بزرگداشت پروین اردلان هیچ سالنی در اختیار آنها قرار نداده ا‌ند، گفت ما مجبور شدیم در منزل یکی از فعالین زن مراسم را اجرا کنیم.

شیرین عبادی افزود: از روزنامه‌ها هم گله داریم که چرا هیچکدامشان حتی آن‌هایی که داعیه‌ دفاع از حقوق زنان و اصلاح‌طلبی را دارند و در این راه قلم‌فرسایی می‌کنند حاضر نشدند حتی در مقابل چند برابر قیمت معمول، آگهی ما را برای تبریک به پروین منتشر کنند. آن‌وقت انتظار دارند برویم به این‌ها رای بدهیم.


وی گفت: ما اینجا جمع شده‌ایم که بگوییم ما در کشور خودمان غریبیم و مظلوم. نسل گذشته جنبش زنان را آغاز کرد، نسل ما آن‌را ادامه داد و در صورت نیاز نسل آینده ادامه‌دهنده‌ راه ما و گذشتگان ماست. این جنبش، متوقف شدنی‌ نیست.

بعد از شیرین عبادی، پروین اردلان طی سخنانی از وکلایی مثل شیرین عبادی و نسرین ستوده که همواره به صورت رایگان با تمام توان از حقوق تمامی فعالین زن دفاع کرده‌اند، تقدیر کرد.

نظرهای خوانندگان

خانم عبادی، درود بر شما و یارانتان، واقعا که سزاوار است که ده جایزه نوبل به شما بدهند.
با آرزوی پیروزی
فروغ

-- بدون نام ، Mar 16, 2008 در ساعت 10:40 PM

خنم عبادی ممنونم

-- حمید ، Apr 9, 2008 در ساعت 10:40 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)