تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

اعتراض به محدودیت زنان وب‌نگار

سازمان گزارشگران بدون مرز با صدور اطلاعیه‌ای از مقامات جمهوری اسلامی خواست تا محدویت‌های اعمال شده بر فعالیت‌ وب‌نگاران فمینیست و مدافع حقوق زنان در ایران را متوقف کند.

در این اطلاعیه که متن کامل آن در وب‌سایت گزارشگران بدون مرز منتشر شده، اینترنت تنها وسیله بیان خواست‌های مدافعان حقوق زنان در عرصه‌ عمومی معرفی شده است.

گزارشگران بدون مرز همچنین از صدور حکم محکومیت پروین اردلان، فعال حقوق زنان به دو سال زندان انتقاد کرده است.

اعتراض به محکومیت نسرین افضلی، مرضیه مرتاضی لنگرودی و ناهید جعفری از دیگر مواردی است که اعتراض گزارشگران بدون مرز را به همراه داشته است.

در این بیانیه هم‌چنین نسبت به مسدود شدن سایت‌های فعال در امور زنان مثل سایت شیرزنان، کانون زنان ایرانی، تغییر برای برابری، مدرسه فمینستی و میدان انتقاد شده است.

بر اساس اعلام گزارشگران بدون مرز ایران «یکی از سرکوب‌گرترین کشورهای خاورمیانه در عرصه اینترنت» است و در لیست کشورهای دشمن اینترنت در جهان قرار دارد.

گزارشگران بدون مرز در حالی به محدودیت‌های اعمال شده علیه فعالیت زنان وب‌نگار در ایران اعتراض می‌کند که پیش از این دو سازمان بین‌المللی فعال حقوق بشر، با صدور بیانیه‌ای از مقام‌های جمهوری اسلامی خواسته بودند، مفاد عهدنامه‌های بین‌المللی حقوق بشر را در برخورد با فعالان حقوق زنان در ایران رعایت کنند.


در همین رابطه:
نگرانی از برخورد با فعالان زن ایرانی
محکومیت رضوان مقدم به شش ماه حبس و ۱۰ ضربه شلاق
دو سال حبس تعلیقی برای پروین اردلان

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)