تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

نامه توکلی به هاشمی شاهرودی: رفع ظلم کنید

مدیر مسئول وب‌سایت الف که هفته گذشته به علت تشکیک در صحت مدرک دکترای علی کردان مسدود شد، در نامه‌ای خطاب به رییس قوه قضاییه، خواستار رفع انسداد این سایت خبری شد.


احمد توکلی، نماینده مجلس و مدیر مسئول سایت الف

نامه احمد توکلی پس از آن منتشر شد که اطلاعیه دادسرای تهران، علت انسداد سایت الف را «شکایات متعدد از سوی اشخاص حقوقی و حقیقی» اعلام کرد.

شورای سیاست‌گذاری وب‌سایت الف را شش تن از محافظه‌کاران تشکیل می‌دهند و ریاست آن بر عهده احمد توکلی، رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی است.

به گزارش روز یکشنبه خبرگزاری‌ها، آقای توکلی در نامه خود، اقدام دادسرای تهران را «فاقد وجاهت قانونی» دانسته است.

مدیرمسئول «الف» هم‌چنین افزوده که اگر شکایتی از برخی مطالب این سایت شده «وظیفه دادستانی رسیدگی به شکایت‌ها بر اساس آیین دادرسی است؛ نه اعمال مجازات پیش از حکم دادگاه صالح.»


با گذشت ۱۲ روز از رأی اعتماد مجلس به علی کردان، او هنوز سوژه اول رسانه‌هاست

پیگیری سایت الف در مورد صحت مدرک دکتری افتخاری علی کردان، وزیر کشور تازه ایران، جنجال‌های فراوانی را در هفته‌های گذشته در ایران به همراه داشته است.

این سایت، اولین رسانه‌ای بود که اعلام کرد مدرک تحصیلی وزیر کشور فاقد اعتبار است.

وزارت کشور، ابتدا این ادعای سایت الف را رد کرد و در اطلاعیه‌ای، رسانه‌های ایران را از پیگیری این موضوع و تشکیک در صحت مدرک دکترای کردان منع کرد. اما با انتشار بیانیه رسمی دانشگاه آکسفورد مبنی بر بی‌اعتبار بودن مدرک تحصیلی مزبور، مقامات وزارت کشور ترجیح داده‌اند در این مورد سکوت کنند.


علیرضا زاکانی، ابتدا در جلسه رأی اعتماد، به مدرک فوق‌لیسانس علی کردان شبهه وارد کرد و سپس دکترای محمدرضا رحیمی را زیر سؤال برد

علیرضا زاکانی نماینده محافظه‌کار مجلس نیر هفته گذشته اعلام کرد که مدرک دکتری محمدرضا رحیمی، معاون پارلمانی رییس‌جمهور مشابه مدرک تحصیلی وزیر کشور است.

تحقیقات مجلس شورای اسلامی و وزارت علوم درباره صحت مدرک آقای کردان از هفته گذشته آغاز شده است.

علی عباسپور تهرانی، رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس که از سوی علی لاریجانی، مسئول تحقیق در این باره شده است، امروز در گفت و گو با خبرگزاری ایسنا، اعلام کرد که تحقیقات این کمیسیون درباره مدرک کردان، «هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیده است»

هنوز معلوم نیست که تحقیقات این دو نهاد، چه زمانی به پایان خواهد رسید و آیا نتایج آن منتشر خواهد شده یا نه.


در همین رابطه:
وب‌سایت محافظه‌کار «الف» مسدود شد
بیانیه رسمی آکسفورد درباره دکترای علی کردان
تشکیک در مدرک معاون حقوقی رییس‌جمهور
دانشگاه آکسفورد صدور مدرک برای کردان را تکذیب کرد
بالا گرفتن تنش‌ها بر سر مدرک تحصیلی وزیر کشور
وزارت کشور: تشکیک در مدرک دکترای کردان ممنوع
رأی اعتماد به وزیران ‍پيشنهادی احمدی‌نژاد

نظرهای خوانندگان

بستن سایت الف نشان داد که سیاست در پشت پرده ی ایران بسی عمیق تر از روی پرده است . علائم چنین به نظر می آید که عمر محافظه کاران تند رو در جمهوری اسلامی به سر آمده است بطور کلی محافظه کاران تند رو اعم از جریان مصباح و ... در طی چهار سال اخیر چنان به جمهوری اسلامی لطمه زده اند که سالها طول خواهد کشید تا جمهوری اسلامی وضعیت را به قبل از این دوران برساند البته اگر جریان جاری اجازه دهد . اما در بهترین شرایط بازگشت به آن دوران- همانطور که رفسنجانی و خاتمی در مورد برنامه ی سند بیست ساله گفته اند - برای جمهوری اسلامی بسیار سخت شده است یعنی حتی سند بیست ساله برای جبران این چهار سال نیاز به بین 15 تا بیست سال است یعنی سند بیست ساله تبدیل به سند 35 تا 40 سال شده است . رفسنجانی مقدمات حمله به محافظه کاران تند رو را فراهم میکند و رهبر نیز در روزهای آینده شروع به تاخت و تاز خواهد کرد .
توکلی که تا دیروز صحنه گردان شده بود امروز با التماس تقاضای رفع سانسور از سایت خود میشود . این شرایط با شرایط جهانی و حضور نامزد دموکراتها در رئیس جمهوری آمریکا نیز باعث تقویت ان شده است دیگر محافظه کاران نمی توانند مانند گذشته عمل کنند تا مدتی یکی از اپوزسیونهای داخلی رژیم باقی می مانند جمهوری اسلامی از هفته های آینده به سمت متعادل کردن سیاستهایش پیش خواهد رفت رفتار رژیم با مردم تغییر خواهد کرد سوپاپهای اطمینانی برای آزادیهای سیاسی و اجتماعی ایجاد خواهد شد در واقع در چند ماه آینده جمهوری اسلامی را متفاوت تر از سی سال گذشته خواهید دید جریانهای بسیار مرتجعش را از گردونه خارج خواهد کرد و جریانات میانه رو تر را به میدان خواهد آورد تمرین دیگری را خواهید دید از اسلام رحمان الرحیم . شاید در حال حاضر این مطالب را میخواند باور نکند آنچه که در چند ماه آینده با چشم خود می بیند . روحانیون میانه رو به میدان می آیند و هر روز میانه رو تر ها مقامات را اشغال خواهند کرد راه دیگری برای جمهوری اسلامی باقی نمانده است همانطور که فرصت دیگری هم باقی نمانده است جمهوری اسلامی با سرعت این شرایط را طی خواهد کرد . خواهیم دید و افرادی مثل توکلی را دیگر میدان دار سیاست جمهوری اسلامی نخواهیم دید .به یاد داشته باشید که اولین کسی هستم که این شرایط را پیش بینی کرده ام .

-- فرهاد- فریاد ، Aug 17, 2008 در ساعت 03:31 PM

من نمي دانم اين جنجال ها براى چيست.نامبرده مثل بقيه هيات حاكمه مي تواند صاحب مدرك دكترا از دانشگاه ... باشد و همين شغل را داشته باشد. از كى تا به حال در مورد اين دولت ما اين قدر "مدرك گرا" شده ايم؟

-- كيوان ، Aug 18, 2008 در ساعت 03:31 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)