تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

تشکیک در مدرک معاون حقوقی رئیس‌جمهور

هم‌زمان با گسترش تنش‌ها میان مجلس و دولت درباره صحت مدرک تحصیلی وزیر کشور، علیر‌ضا زاکانی یک نماینده محافظه‌کار مجلس هشتم اعلام کرد که مدرک تحصیلی محمدرضا رحیمی معاون حقوقی و پارلمانی رئیس‌جمهور نیز «مشابه» مدرک علی کردان است.

آقای زاکانی این اظهارات را در واکنش به سخنان معاون حقوقی رئیس‌جمهور که رسانه‌ها را تهدید به شکایت کرده، ایراد کرده است.

آقای رحیمی هفته جاری رسانه‌های ایران را تهدید کرده بود در صورتی که صحت مدرک وزیر کشور را زیر سئوال ببرند با شکایت دولت مواجه خواهند شد.

به گزارش امروز چهارشنبه خبرگزاری فارس، آقای زاکانی که در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، مدرک معاون رئیس جمهوری را دوقلوی مدرک کردان دانست: «مدرك دكترای رحيمی معاون حقوقی و پارلمانی رئيس جمهور، قل دوم مدرك آقای كردان است.»

وی هرچند به صراحت اعلام نکرد که مدرک تحصیلی آقای رحیمی جعلی است، اما با اعلام رسمی مقامات دانشگاه آکسفورد مبنی بر رد اصالت مدرک تحصیلی آقای کردان، به‌نظر می‌رسد معاون حقوقی رئیس‌جمهور دومین مقام دولت محافظه‌کار محمود احمدی‌نژاد باشد که مدرک تحصیلی‌اش از سوی نمایندگان مجلس با تشکیک مواجهه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، آقای زاکانی در پاسخ به اینکه آیا فقط کردان و رحیمی از این دست مدرک در اختیار دارند، اظهار داشت: «ما تا کنون این دو نفر را پیدا کرده‌ایم و ممکن است که از این دست افراد بیشتر هم باشند.»

این نماینده محافظه‌کار مجلس هشتم همچنین گفت که آقای احمد توکلی از وزیر کشور خواسته است تا از سمت خود استعفا کند و «من هم با آن موافقم و در کشوری که بر پایه ارزش‌های اسلامی بنا نهاده شده، نباید بر اساس دروغ به کسی مسئولیت برسد.»

آقای زاکانی همچنین اعلام کرد که «وب‌سایت الف» به‌خاطر اطلاع‌رسانی در خصوص جعلی بودن مدرک تحصیلی وزیر کشور مسدود شده است.

«وب‌سایت الف» که به احمد توکلی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی وابسته است، روز گذشته با شکایت دولت و از سوی قوه قضاییه مسدود شد.

آقای زاکانی این اقدام دولت را مانع از بیان حقایق عنوان کرده است.

واکنش توکلی به مسدود شدن «الف»
از سوی دیگر احمد توکلی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس نیز امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه علنی مجلس اعلام کرد که محمدحسین صفارهرندی وزیر ارشاد دولت نهم از مسدود شدن «وب‌سایت الف» اظهار تأسف کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، آقای توکلی گفت که مسئول دفتر آقای هرندی وی را در جریان این خبر قرار داده است.

به گفته این نماینده محافظه‌کار، مسئولان دفاتر ریاست‌جمهوری و وزارت ارشاد قول داده‌اند که در اسرع وقت در صورتی که دولت شکایتی از «وب‌سایت الف» کرده آن را پس بگیرند.

آقای توکلی همچنین گفت که «وب‌سایت الف» جعلی بودن مدرک آقای کردان را افشا کرده است و وی باید در این مورد پاسخگو باشد.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس از علی کردان خواست ضمن عذرخواهی از مردم از مقام خود استعفا کند.

یک روز پس از آن‌که علی کردان توانست از مجلس رأی اعتماد بگیرد، «وب‌سایت الف» اعلام کرد که مدرک آقای کردان جعلی است.

روابط عمومی وزارت کشور در واکنش به این گزارش، با صدور اطلاعیه‌ای به رسانه‌ها هشدار داد که در صورت شایعه‌پراکنی در مورد صحت مدرک تحصیلی وزیر کشور تحت پیگرد قضایی قرار خواهند گرفت.

آقای کردان نیز به وزارتخانه متبوع خود دستور داد تا تصویری از مدرک تحصیلی‌اش را منتشر کند. آقای کردان ادعا می کند که مدرک دکترای افتخاری خود را در رشته حقوق اساسی از دانشگاه آکسفورد اخذ کرده است.

با این حال در حکمی که روز دوشنبه محمود احمدی‌نژاد برای سه وزیر اقتصاد، راه و ترابری و کشور صادر کرده تنها حکم علی کردان است که هیچ عنوانی با خود ندارد.

دولت آقای احمدی‌نژاد تاکنون درباره اطلاعیه دانشگاه آکسفورد مبنی بر رد صدور چنین مدرکی از سوی این دانشگاه واکنشی نشان نداده است.


در همین رابطه:
دانشگاه آکسفورد صدور مدرک برای کردان را تکذیب کرد
وب‌سایت محافظه‌کار «الف» مسدود شد
بالا گرفتن تنش‌ها بر سر مدرک تحصیلی وزیر کشور
وزارت کشور: تشکیک در مدرک دکترای کردان ممنوع
رأی اعتماد به وزیران ‍پيشنهادی احمدی‌نژاد

نظرهای خوانندگان

رسالت مطبوعاتی و اطلاع رسانی به ما می گوید که باید از سایت الف- اگر چه دارای دیدگاهی مخالف ماست- حمایت کنیم. این سایت در جریان یک اطلاع رسانی درست مسدود شد. در ضمن با توجه به قطعیت یافتن جعلی بودن مدرک کردان ایشان باید از این سمت برکنار شود. مدرکرحیمی نیز باید مورد بررسی قرار گیرد.به گفته گوروش بزرگ خداوند مردم ایران را از دروغ در امان دارد.

-- مجید ، Aug 13, 2008 در ساعت 11:31 AM

madarek hame ro baresi konid, dige gand az in balatar nemishe

-- بدون نام ، Aug 13, 2008 در ساعت 11:31 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)