تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

رأی اعتماد به وزیران ‍پيشنهادی احمدی‌نژاد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به سه وزیر پیشنهادی محمود احمدی‌نژاد برای تصدی وزارت‌خانه‌های کشور، اقتصاد و راه‌ و ترابری رأی اعتماد دادند.

رئیس‌جمهور هفته گذشته حمید بهبهانی، شمس‌الدین حسینی و علی کردان را به ترتیب به عنوان وزرای پیشنهادی راه و ترابری، اقتصاد و کشور به مجلس معرفی کرده بود.

خبرگزاری‌های امروز سه‌شنبه در گزارشی از صحن علنی مجلس اعلام کردند که نمایندگان پس از بررسی‌های خود موافقتشان را با وزارت علی کردان با ۱۶۹ رأی، حمید بهبهانی با ۱۸۱ رأی و شمس‌الدین حسینی با ۲۱۷ رأی اعلام کردند.

شمس‌الدین حسینی در حال حاضر دبیر کار گروه تحول اقتصادی دولت نهم است، مجموعه‌ای که محمود احمدی‌نژاد برای اجرای تحول اقتصادی در ایران راه‌اندازی کرده است.

علی کردان نیز پیش از این قائم‌مقام وزیر نفت بود. از وی به عنوان یکی از متحدان وفادار علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نام برده میشود.

حمید بهبهانی نیز پیش از این سرپرست وزارت راه و ترابری و معاون اقتصادی وزارتخانه مزبور بود.

تنش بر سر علی کردان
نمایندگان مجلس هشتم در حالی به سه وزیر پیشنهادی محمود احمدی‌نژاد رأی اعتماد دادند که تنش‌ها بر سر وزارت علی کردان مهم‌ترین موضوع این جلسه بود.

محمود احمدی‌نژاد که برای دفاع از وزرای پیشنهادی خود به مجلس رفته بود، در حالی آقای کردان را فردی انقلابی توصیف کرد که علی مطهری نماینده محافظه‌کار مجلس هشتم و فرزند آیت‌الله مرتضی مطهری از آقای کردان به عنوان فردی که دارای «مسائل اخلاقی» است، نام برد.

وی به این مسائل اخلاقی اشاره‌ای نکرد، اما گفت که می‌توان از طریق روحانیون و افراد مورد وثوق درباره پرونده آقای کردان سؤال شود.

روح‌الله حسینیان نیز که پیش از ین انتقاد‌اتی متوجه وزرای پیشنهادی محمود احمدی‌نژاد کرده بود، در سخنانی در مورد آقای کردان گفت: «در جلسه‌ای در خدت حاج‌آقای فاکر، از آقای کردان درباره مدرک دکترای حقوق اساسی ایشان از دانشگاه آکسفورد سؤال شد که چگونه گرفته‌اند، ایشان گفتند رساله‌ای درباره تعلیم و تربیت در اسلام نوشتم و به آنجا فرستادم و ما نفهمیدیم تعلیم و تربیت در اسلام چه ربطی به حقوق اساسی دارد.»

انتقاد‌های آقای حسینیان که صریح‌ترین انتقاد‌ها در جلسه علنی مجلس از آقای کردان بود د حالی مطرح شد که طیفی از محافظه‌کاران به رهبری احمد توکلی و الیاس نادران اصرار داشتند که رسیدگی به صلاحیت آقای کردان در جلسه غیرعلنی مجلس انجام شود که با مخالفت آقای لاریجانی رئیس‌مجلس شورای اسلامی مواجه شد.

آقای حسینیان در عین حال گفت که چرا باید فردی چون مصطفی پورمحمدی از وزارت کشور برکنار و به جای وی علی کردان معرفی شود.

مصطفی پورمحمدی در سه سال گذشته وزیر کشور محمود احمدی‌نژاد بود که چندی پیش بنا به دلایل نامعلومی از مقام خود برکنار شد.

حسینیان همچنین اتهام‌ها مبنی بر این‌که آقای کردان رقیب وی برای تصدی وزارت کشور بود را رد و گفت: «مرا متهم می‌کنند به اینکه رقیب کردان هستم، این حرف‌ها را می‌زنم ولی به والله قسم می‌خورم که چند مرتبه به من پیشنهاد وزارت کشور را دادند، ولی من حاضر نیستم حتی یک روز وزیر کشور شوم.»

در همین ارتباط در در بالاترین


در همین رابطه:
معرفی هم‌زمان سه وزیر به مجلس ایران

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)