تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

وب‌سایت محافظه‌کار «الف» مسدود شد

وب‌سایت الف با شکایت معاونت حقوقی ریاست جمهوری ایران و با دستور دادسرای کارکنان دولت و رسانه مسدود شد.

این خبر را امروز سه‌شنبه، خبرگزاری ایسنا بدون اشاره به جزئیات بیشتر اعلام کرده است.

خبرگزاری مهر هم به نقل از فردی که وی را «دبیر تحریریه پایگاه خبری-تحلیلی الف» اعلام کرده، افزود: «هنوز هیچ تذکر کتبی و شفاهی مبنی بر دلیل فیلترینگ سایت الف به ما ابلاغ نشده است.»

وی گفته که انسداد وب‌سایت الف را از مراجع قضایی پیگیری خواهد کرد.

وب‌سایت الف که پایگاهی خبری و نزدیک به محافظه‌کاران است از سوی شش مدیر محافظه‌کار که تعدادی از آنها نماینده کنونی مجلس شورای اسلامی هستند تأمین اعتبار و اداره می‌شود.

مهم‌ترین مدیران این وب‌سایت احمدی توکلی و الیاس نادران دو نماینده محافظه‌کار مجالس هفتم و هشتم شورای اسلامی هستند.

احمد توکلی در واکنش به مسدود شدن این وب‌سایت به خبرگزاری فارس گفته است: «فيلتر كردن سايت الف اقدامی ضد آزادی و ضد قانون است و اين قبيل اقدامات امثال مرا به دست كشيدن از مبارزه در راه عدالت و آزادي مأيوس نخواهد كرد.»

آقای توکلی اين اقدام را هم نشانه «تنگ‌نظری دولت و هم نشانه عاجز بودن» از پاسخگويی و هم نشانه حركت «غيرقانوني دادستان تهران» عنوان کرده است.

سایت الف در انتهای خیابان آبان و در محل سابق دفتر انتخاباتی آقای توکلی در دوران انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۸۰ است.

یک هفته پس از دستور رئیس‌جمهور
سایت الف نخستین سایتی است که تنها با گذشت کمتر از یک هفته از روز خبرنگار در ایران با شکایت دولت نهم مسدود می‌شود.

آقای احمدی‌نژاد هفته گذشته در روز خبرنگار به مدیران دولت دستور داده بود که تمام شکایت‌های دولتی از رسانه‌ها را لغو کنند.

آن طور که خبرگزاری‌ها اعلام کرده‌اند، مهم‌ترین دلیل مسدود شدن این وب‌سایت گزارش‌هایی باشد که در چند روز اخیر در مورد مدرک علی کردان وزیر کشور دولت محمود احمدی‌نژاد در این سایت منتشر شده باشد.

سایت الف، اولین رسانه‌ای بود که هفته گذشته در گزارشی به‌طور تلویحی اعلام کرد که مدرک دکتری افتخاری آقای کردان جعلی است.

وزارت کشور پیشتر تهدید کرده بود که در صورتی که رسانه‌ها اصالت مدرک تحصیلی آقای کردان را زیر سئوال ببرند با پیگرد قضایی مواجه خواهند شد.

علیر‌ضا رحیمی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور نیز اعلام کرده بود که دولت از برخی افراد و رسانه‌ها به‌خاطر شایعه‌پراکنی در این‌باره شکایت کرده است.

نظرهای خوانندگان

آقای توکلی که از آغاز جمهوری اسلامی از وزرا و مسئولین نظام بوده است سایتش سانسور میشود او باید بداند سیستمی که امثال ایشان پی ریزی کرده اند روزی گریبان خودشان را هم خواهد گرفت و هر کس در هر مقامی که باشد نباید فساد حاکم بر این سیستم را افشا کند وزیری در مجلس رای اعتماد میگیرد که مدارکش را با تقلب بدست آورده است و دادستانی از این وزیر حمایت میکند که با فروشندگان سئولات کنکور همکاری میکرده است . لذا عجیب نیست

-- فرهاد- فریاد ، Aug 12, 2008 در ساعت 01:21 PM

بد نیست امثال احمدی توکلی بفهمند یک عمر--30 سال--مردم از دست امثال ایشان چه کشیدند. آقا تا به خودش رسید این جور کار ها را غیر قانونی می بیند! انشاءالله همه ظالمان ج.ا. به سزای اعمال خود برسند.

-- علی ، Aug 12, 2008 در ساعت 01:21 PM

چاه مکن بهر کسی اول خودت دوم کسی [حالا اول نشد چندمی که هستی]

-- سعید ، Aug 13, 2008 در ساعت 01:21 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)