تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

ایرنا، بهائیان را متهم به بمب‌گذاری کرد

خبرگزاری دولتی ایرنا به نقل از یک کارشناس تاریخ معاصر ایران ادعا کرد که بهائیان قصد داشته‌اند در نمایشگاه بین‌المللی کتاب که در اردیبهشت ماه در تهران برپا شد، بمب‌گذاری کنند.

این ادعا پس از ان مطرح می‌شود که گزارش هفته گذشته این خبرگزاری دولتی مبنی بر تغییر مذهب نرگس توسلیان فرزند شیرین عبادی به بهائیت از سوی وی تکذیب شد.

این خبرگزاری دولتی امروز چهارشنبه در گزارشی به نقل از فردی که وی را کارشناس تاریخ معاصر ایران معرفی کرده، نوشت: «تشكيلات بهائيت در ايران طی فروردين و ارديبهشت ‪ ۸۷‬اقدام به توطئه‌اي براي بمب‌گذاری در نمايشگاه بين‌المللی تهران نموده است».

وی افزوده است که شواهدی در اختیار دارد که نشان می‌دهد فعالیت جامعه بهائیت «وارد فاز امنيتی» شده است.

به گفته این فرد، مقامات امنیتی ایران با ردیابی فعالیت‌های «خرابکارانه» بهائیت در این کشور، اقدام به دستگیری برخی از رهبران بهائی‌ کرده‌اند.

به گفته این «کارشناس تاریخ»، بهائیان ایران اطلاعات جمع آوری شده از اين کشور را به كانادا و سپس به اسرائيل ارسال مي‌كند.

وی در عین حال اعضای جامعه بهائيت را «جاسوسان و عوامل اطلاعاتی كشورهای اروپايی، آمريكا و اسرائيل» دانست و افزود: «شواهد نشان می‌دهد كه اعضای تشكيلات بهائيت در ايران ستون پنجم و جاسوس كشورهای مخالف ايران و انقلاب اسلامی هستند.»

آن‌طور که خبرگزاری دولتی ایرنا اعلام کرده، جامعه بهائیت قصد دارد «در امور سياسی نيز وارد شوند.»

این خبرگزاری همچنین جامعه بهائیان ایران را متهم کرد که از اسرائیل دستور می‌گیرند.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که جمهوری اسلامی، قاضی حسن حداد معاون امنیت دادسرای عمومی و انقلاب تهران ماه جاری در گفتگویی با خبرگزاری ایسنا گفته که هفت‌ بهایی دستگیر شده اعتراف کرده‌اند با «بعضی از کشور‌ها از جمله اسرائیل» در ارتباط بوده و «دستوراتی» از آنها دریافت می‌کرده‌اند.

جامعه بین‌المللی بهائی اظهارات این مقام قضایی را رد کرده است.

بهروز توکلی، سعید رضایی، فریبا کمال آبادی، وحید تیزفهم، جمال‌الدین خانجانی و عفیف نعیم شش تن از رهبران بهایی هستند که در اردیبهشت‌ماه سال‌جاری از سوی مقامات امنیتی ایران دستگیر شده و تاکنون در بازداشت به‌سر می‌برند.

فرد هفتم این گروه مهوش ثابت است که از ماه‌های گذشته در زندان به سر می‌برد.

از زمان تأسیس جمهوری اسلامی، سازمان ملل بارها نسبت به اوضاع بهائیان در ایران اظهار نگرانی کرده ‌است.

کنگره آمریکا و پارلمان اتحادیه اروپا نیز قطعنامه‌های مشابهی صادر کرده و خواستار رفع تبعیض و سرکوب مذهبی شده‌اند.


در همین رابطه:
نامه عفو بین‌الملل در مورد بهائیان بازداشت‌شده
واکنش جامعه جهانی بهایی، به اتهامات قوه قضائیه
ایران: بهائیان دستگیر شده اتهامات خود را پذیرفته‌اند

نظرهای خوانندگان

شاید تنها راه برون رفتن از بحران وحشت جمهوری اسلامی از بهائیان این باشد که همه ی مردم اعلام کنند که بهایی شده اند.

-- آزادی خواه ، Aug 13, 2008 در ساعت 10:59 AM

يكبار ديگر اين جمهورى دچار دردسرى شده است كه از قرار جز با منحرف كردن افكار عمومى از اصل قضيه قادر به حل و فصل آن نيست.حالا چه جام زهرى را بايد سر بكشند كه مردم را دنبال اين نخود سياه ميفرستند خدا ميداند. منتها ملت سي سال است از اين كشفياتي كه عناصرى مشكوك در سايه ، مثل اين مورخ كه معلوم نيست كيست و از كجا سر در آورده عادت كرده اند. فقط يكي نيست به اين آقايان بگويد حد اقل انصاف داشته باشيد اگر قرار است غنى سازى را متوقف كنيد و به آنچه دنيا ميگويد تن دهيد رو راست باشيد به قول امام به تقوى نزديك تر است!

-- كيوان ، Aug 13, 2008 در ساعت 10:59 AM

Nazare "AZADIKHAH" bad nist vali dar in sourat hameye mardom bayad Bahayi o yahoudi o darvish o feminist o keravati o tamiz o birish o moadab o ensandoust o zede edam o zede koshtar o.... shavand ta az daste in ahrimanhaye siah kerdar nejat peyda konim

-- Nam ، Aug 14, 2008 در ساعت 10:59 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)