تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

واکنش جامعه جهانی بهایی، به اتهامات قوه قضائیه

جامعه بین‌المللی بهایی اظهارات یک مقام قضایی ایران را که گفته است هفت بهایی بازداشت شده در این کشور به رابطه با اسرائیل اعتراف کرده‌اند، رد کرد.

قاضی حسن حداد معاون امنیت دادسرای عمومی و انقلاب تهران شنبه هفته جاری در گفتگویی با خبرگزاری ایسنا گفته که هفت‌ بهایی اعتراف کرده‌اند با «بعضی از کشور‌ها از جمله اسرائیل» در ارتباط بوده و «دستوراتی» از آنها دریافت می‌کرده‌اند.

به گزارش امروز دوشنبه سرویس خبری جامعه جهانی بهایی، بانی دوگال، نماینده ارشد جامعه جهانی بهایی در سازمان ملل با رد این اظهارات گفت: «ما به شدت این اظهارات را که بهاییان ایران در فعالیت‌های براندازی دست داشته‌اند رد می‌کنیم.»

بهروز توکلی، سعید رضایی، فریبا کمال آبادی، وحید تیزفهم، جمال‌الدین خانجانی و عفیف نعیم شش تن از رهبران بهایی هستند که در اردیبهشت‌ماه سال‌جاری از سوی مقامات امنیتی ایران دستگیر شده و تاکنون در بازداشت به‌سر می‌برند.

فرد هفتم این گروه مهوش ثابت است که از ماه‌های گذشته در زندان به سر می‌برد.

خانم دوگال در عین حال از جان هفت بهایی به واسطه اتهاماتی سنگینی که متوجه آنان شده ابراز نگرانی کرد.

آن‌طور که سرویس خبری جامعه جهانی بهایی به نقل از خانم دوگال اعلام کرده، هفت بهایی دستگیر شده اعضای هیئتی هستند که به امور اولیه جامعه ۳۰۰ هزار نفره بهاییان ایران رسیدگی می‌کنند.

به گفته نماینده ارشد جامعه جهانی بهایی در سازمان ملل، جمهوری اسلامی از فعالیت این گروه در سال‌های اخیر کاملاً آگاه بوده، چراکه آنان فعالیت پنهانی نمی‌کردند.

از نظر حکومت ایران، بهائیان، مرتد محسوب می‌شوند. اگرچه در قانون اساسی این کشور حقوق اقلیت‌هایی چون مسیحیان و زرتشتیان به رسمیت شناخته شده است، اما بهاییان از هیچ حقی برخوردار نیستند.

خانم دوگال معتقد است که بازداشت این افراد بخشی از برنامه بلند مدت حکومت ایران برای از میان بردن جامعه بهایی است.

از زمان تأسیس جمهوری اسلامی در ایران، سازمان ملل تاکنون ۲۰ بار نسبت به اوضاع بهاییان در این کشور اظهار نگرانی کرده ‌است.

کنگره آمریکا و پارلمان اتحادیه اروپا نیز قطعنامه‌های مشابهی صادر کرده و خواستار رفع تبعیض و سرکوب مذهبی شده‌اند.


در همین رابطه:
ایران: بهائیان دستگیر شده اتهامات خود را پذیرفته‌اند

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)