تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

احمدی‌نژاد: ایران هزاران سانتریفیوژ دارد

محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری ایران اعلام کرد که این کشور در حال‌حاضر هزاران سانتریفیوژ برای غنی‌سازی در اختیار دارد.

خبرگزاری فارس امروز شنبه نوشت، احمدی‌نژاد در جمع استادان بسیجی دانشگاهی در مشهد گفت: «امروز پس از راه‌اندازی صدها و هزاران دستگاه غنی‌سازي، با عقب‌نشينی آشكار و پذيرش پيشرفت ملت ايران، خواستار عدم گسترش فعاليت‌های هسته‌ای از اين به بعد شده‌اند.»

وی پیشتر در ماه آوریل(فروردین‌ماه) از نصب ۶ هزار سانتریفیوژ در تاسیسات هسته‌ای نطنز خبر داده بود و اعلام او امروز (شنبه)، نخستین تائید رسمی در خصوص دستیابی ایران به این هدف است.

خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از رادیو دولتی ایران نوشت که افزایش تعداد سانتریفیوژها از سوی ایران، در واقع پیشرفت عمده‌ای در برنامه هسته‌ای این کشور است که غرب همواره از آن به دلیل احتمال تولید سلاح اتمی نگران بوده است.

ایران در حال حاضر زیر فشار سومین دور از تحریم‌های سازمان ملل متحد علیه این کشور به سر می‌برد که خواستار توقف غنی‌سازی اورانیوم از سوی این کشور هستند.

قدرت‌های بزرگ جهانی برای خروج از این بحران، بازگشت به مذاکره از سوی ایران و توقف افزایش سانتریفیوژها را پیشنهاد کرده‌اند.

ایران دو هفته فرصت دارد تا که پاسخ قطعی خود را به گروه ۵+۱ اعلام کند.

رئیس‌جمهوری ایران همچنین گفت: «ديپلماسی دفاع مطلق منجر به از دست دادن بخشی از حقوق مسلم خواهد بود و از اين رو بر روی حق مسلم خود پافشاری و تاكيد می‌كنيم در اين باره هيچ گونه مذاكره‌ای نخواهيم كرد.»


در همین رابطه:
مخالفت مسکو با تعیین مهلت برای ایران
سولانا: اروپا آماده تحریم بیشتر ایران است
احمدی‌نژاد: ایران ذره‌ای عقب‌نشینی نخواهد کرد
انتشار پیشنهاد تهران در مذاکرات ژنو
هشدار رایس در مورد اقدامات تنبیهی بیشتر
جلیلی: در ژنو حرفی از تعلیق نشد
خرسندی مقامات ایران از مذاکرات ژنو

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)