تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

مخالفت مسکو با تعیین مهلت برای ایران

مسکو با تعیین مهلت برای ایران به منظور پاسخگویی به پیشنهاد انجام‌شده از سوی شش کشور طرف مذاکره هسته‌ای مخالفت کرد.

به گزارش خبرگزاری روسی اینترفکس، این مطلب را سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه روز پنج‌شنبه در مصاحبه با خبرنگاران در سنگاپور بیان کرد.

وی در این باره افزود که نباید هیچ‌گونه محدودیت مصنوعی ایجاد شود، نه به حالت نوعی مهلت گذاشتن، مانند «یا فردا یا هیچ‌وقت»، و نه به حالت به‌درازا کشاندن بی‌پایان پروسه.

کاندولیزا رایس، وزیر خارجه ایالات متحده، روز دوشنبه گفته‌بود که تهران دو هفته مهلت دارد تا پاسخی جدی به پیشنهاد شش کشور طرف مذاکره هسته‌ای بدهد در عیر این‌صورت با «اقدامات تنبیهی» روبه‌رو خواهد شد.

سرگئی لاوروف که در حاشیه همایش انجمن ملت‌های جنوب شرق آسیا سخن می‌گفت اظهار داشت: «به نظر من موقع اظهار این‌گونه بیانات سیاسی که بعضی طرف‌های مذاکره امیدوارند با آن کسی را برای انجام کاری ترغیب کنند باید واقعیت‌ها را هم در نظر بگیرند.»

پیشنهاد گروه کشورهای طرف مذاکره هسته‌ای، اصطلاحاً «توقف در برابر توقف» نام گرفته و طبق این پیشنهاد در صورتی‌که ایران از افزودن سانتریفوژهای جدید به فعالیت‌های غنی‌سازی اورانیوم خود خودداری کند، تحریم‌های جدید دیگری علیه ایران به تصویب نخواهد رسید.

این پیشنهاد روز شنبه در یک نشست شش کشور طرف مذاکره ایران – ایالات متحده، روسیه، چین، فرانسه، بریتانیا، و آلمان – در ژنو مطرح شد.

واشنگتن ایران را به داشتن طرحی برای استفاده نظامی از دانش هسته‌ای محکوم می‌کند، اما تهران این اتهام را رد کرده و برنامه هسته‌ای خود را کاملاً غیرنظامی عنوان می‌کند.


در همین رابطه:
سولانا: اروپا آماده تحریم بیشتر ایران است
احمدی‌نژاد: ایران ذره‌ای عقب‌نشینی نخواهد کرد
انتشار پیشنهاد تهران در مذاکرات ژنو
هشدار رایس در مورد اقدامات تنبیهی بیشتر
جلیلی: در ژنو حرفی از تعلیق نشد
خرسندی مقامات ایران از مذاکرات ژنو

نظرهای خوانندگان

Agar ghesmate nachizi ra ham ke az daryaye mazandaran mounde be russha bedahand, bombe atomi ra ham khahand dasht

-- Nam ، Jul 24, 2008 در ساعت 01:25 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)