تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

انتقاد هاشمی از تعیین ضرب‌الاجل در مذاکرات

اكبر هاشمی رفسنجانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران با اعلام آمادگی ایران برای ادامه مذاکرات هسته‌ای، تعیین ضرب‌الاجل را در فضای مذاکره بی‌معنا خواند.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، وی با بيان اينكه تنها راه حل مسئله هسته‌ای ايران انجام مذاكرات بدون قيد و شرط و در فضای آرام و منطقی است، افزود: «امروز ايران مانند هميشه آماده مذاكره بر سر اين موضوع است و مقدمات كار نيز فراهم شده است.»

وی اضافه کرد که متأسفانه حرف‌های تند و افراطی مقامات آمريكا و اسرائيل موجب بروز مشكلاتی در اين زمنيه می‌شود تا جايی كه آمريكايی‌ها اين جسارت و شرارت را به خود می‌دهند كه مانور كنترل تنگه هرمز را انجام دهند.

آقای هاشمی رفسنجانی تأكيد كرد: «به خوبی مشخص است كه جريانی نمی‌خواهد در منطقه آرامش و امنيت حاكم و پايدار شود.»

خطيب نماز جمعه تهران خطاب به طرف‌های مذاكره با ايران افزود: «وقتی در حال مذاكره هستيم ديگر ضرب‌الاجل چه معنای دارد. بايد بدون هياهو و در فضای منطقی بنشينيم و خواسته‌های خود را مطرح كنيم.»

وی با بيان اينكه استفاده صلح‌آميز از انرژی هسته‌ای حق مسلم ملت ايران است، اظهار داشت: «شما می‌گوييد به ما اطمينان نداريد، ما نيز در پاسخ می‌گوييم بنا نداريم به دنبال سلاح هسته‌ای باشيم چراكه در مكتب و دين ما چنين موردی وجود ندارد.»


در همین رابطه:
مخالفت مسکو با تعیین مهلت برای ایران
سولانا: اروپا آماده تحریم بیشتر ایران است
احمدی‌نژاد: ایران ذره‌ای عقب‌نشینی نخواهد کرد
انتشار پیشنهاد تهران در مذاکرات ژنو
هشدار رایس در مورد اقدامات تنبیهی بیشتر
جلیلی: در ژنو حرفی از تعلیق نشد
خرسندی مقامات ایران از مذاکرات ژنو

نظرهای خوانندگان

دین شما تاریخ اش جنگ و کشتار است. دین شما از ابزار ویرانگر رو بگرداند؟ آیات قتال کتابت را کنار آیه هایی که از صلح گفته است بگذار و نگاه کن.

-- محمودزاده ، Jul 25, 2008 در ساعت 12:44 PM

اگر مقصود رفسنجانی از "مکتب ودین ما" اسلام وپیروی از قران باشد که انوقت دیگر خطبه نماز بصورت تبلیغ ازنظام وپخش اخبار روز درنمی اید واساس اعتباری "ولایت فقیه" هم مورد سوال قرار می گیرد. جالب است که بر خلاف ادعای این اقایان قران استفاده از هر گونه سلاحی را که جنبه دفاعی داشته باشد جایز می شمارد. زما ن دیگربرای اینگونه بازی های این خطیب گذشته واین حنا دیگر رنگی ندارد.

-- بدون نام ، Jul 25, 2008 در ساعت 12:44 PM

آقای هاشمی رفسنجانی خوب است شما یک از منبر های نماز جمعه را به مقوله ی تقیه اختصاص دهید و رابطه آنرا با مسئله اتم بشکافید. آخر برادر وقتی شما و امام راحلتان با مردم ایران دروغزنی و تقیه می کنید و سی هم بر این دروغزنی و تقیه پای می فشارید ، وقتی من ایرانی یک از هزار سخن شما را باور ندارم چطور آنها را که شما دشمنشان می نامید شما را باور کنند؟؟ هان!

-- مضطرب از تهران ، Jul 25, 2008 در ساعت 12:44 PM

aghaye hashemi ham delesh khushe,aslan in politicman haye iran deleshun khushe! az bas musho gorbe bazi darvordan,va siasat be kharj dadan ta sare hame donya ro garm konan,ke hame dasteshono khundan,malume ke bayad zarbol ajal moshakhas konan,bas ke dulate iran,barnamehash va javab hash mobham va gheire shaffaf hast

-- Sahar ، Jul 25, 2008 در ساعت 12:44 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)