تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

احتمال افزایش خاموشی‌های تهران

رسانه‌های ایران گزارش می‌دهند که طرح اجرای خاموشی‌های بیشتر از چهار ساعت در روز، در شهر تهران، با هدف با بحران کمبود این انرژی در دست بررسی است.

ایران که چهارمین تولیدکننده بزرگ نفت جهان است در حالی‌که دمای هوا در برخی از شهرهای آن به بالای ۴۰ درجه سانتیگراد رسیده، مجبور است تا قطع روزانه برق را در تهران و سایر نقاط به اجرا بگذارد.

محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور ایران ماه گذشته اعلام کرده است که قصد دارد برنامه‌هایی را برای ایجاد تغییرات ساختاری در نظام یارانه‌ای ایران اعمال کند، حرکتی که هدف از آن ارائه پرداخت‌های مستقیم یارانه‌ای به افراد واجد شرایط است.

اقتصاددانان می‌گویند این اقدام به مهار هزینه‌های دولت کمک خواهد کرد و اسراف را محدود خواهد کرد، اما آثار تورمی کوتاه مدت این حرکت آن را در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده ایران بدل به مسئله‌ای حساس کرده است.

روزنامه کارگزاران امروز چهارشنبه از قول مهذب ترابی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران نوشته است: «با افزایش دمای هوا در روز‌های اخیر و کاهش تولید برق به علت خشکسالی، احتمال قطعی برق در دو مرحله دو ساعته در تهران وجود دارد.»

این در حالی است که محمد احمدیان معاون وزیر نیرو روز گذشته اعلام کرده که به دلیل قطع برق، قیمت برق مصرفی که برای آن نیز یارانه پرداخت می‌شود، افزایش خواهد یافت.

روزنامه اعتمادملی به نقل از احمدیان نوشت که با توجه به افزایش میزان دما در کشور، «با کمبود یک هزار مگاوات برق مواجه هستیم و هیچ راهی بجز افزایش دوره ای قطع برق نیست.»

وی افزود: «قطع برق موجب وارد آمدن خسارت‌های سنگینی به اقتصاد کشور شده و میزان هدر رفتن برق درکشور نیز ۱۸ درصد است.»


در همین رابطه:
اعلام زمان‌بندی خاموشی‌ها در تهران
احتمال تغییر ساعت کار اصناف برای مقابله با خاموشی
پیش‌بینی خاموشی‌های گسترده در ایران
بحران قطع گاز و برق در ایران
کمبود آب و برق در استان تهران

نظرهای خوانندگان

والله همین الان هم برق2 تا 2 ساعت قطع میشه!!

-- بدون نام ، Jul 23, 2008 در ساعت 10:18 AM

هنوز نجنگيده و موشك نخورده برق نداريم، خدا به داد وقتي برسه كه يه ترقه صدا كنه كه ديگه قطع برق هم توجيح پيدا كنه و بازم آدم بده بشه آمريكا.
خدايا به حال اين ملت رحم كن.

-- بنجامين ، Jul 23, 2008 در ساعت 10:18 AM

چند روز دیگر که اعیاد شعبانیه برسد؛ فراموش می کنند که برق نداریم و کل کشور چراغانی می شود. تاوانش را هم لابد باید ما بپردازیم. با بی برقی بیشتر.

-- شهروند آینده ، Jul 24, 2008 در ساعت 10:18 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)