تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

احتمال تغییر ساعت کار اصناف برای مقابله با خاموشی

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از ارسال پیشنهاد جدید این وزارتخانه به منظور ساعت پایان کار روزانه اصناف سراسر کشور به هیئت دولت و ستاد مبارزه با آثار خشکسالی خبر داد.

محمد احمدیان در مصاحبه با واحد مرکزی خبر افزود: «این پیشنهاد دارای جنبه‌های مختلفی است بنابراین تصمیم‌‌گیری در مورد آن به بررسی و دقت کافی نیاز دارد و البته عملی شدن آن مستلزم تصویب ستاد مبارزه با آثار خشکسالی است.»

به گفته احمدیان، پیشنهاد وزارت نیرو این است که ساعات پایانی کار اصناف به غیر از اصنافی که خدمات ضروری عرضه می‌کنند، محدود به ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه شود که البته در مناطق گرمسیر این ساعت متغیر خواهد بود.

وی درباره دیگر جنبه‌های این طرح از جمله اثرات اجتماعی آن افزود: «با کم شدن زمان فعالیت اصناف، زمان خرید مردم نیز محدود می‌شود و این موضوع می‌تواند تأثیرات مثبتی بر ترافیک داشته باشد.»

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی تصریح کرد: «به دلیل محدودیت‌های جدی که در فصل تابستان برای تأمین برق با آن مواجه هستیم، حتی به صورت موقت تصویب این پیشنهاد و اجرای آن را به دلیل اثری که در کاهش مصرف برق دارد خواستاریم.»

وزارت نیرو پیشتر ساعت ۱۹ را به عنوان زمان پایان کار اصناف پیشنهاد داده بود.


در همین رابطه:
پیش‌بینی خاموشی‌های گسترده در ایران
بحران قطع گاز و برق در ایران
کمبود آب و برق در استان تهران

نظرهای خوانندگان

من سررشته ای از اینطور مسائل ندارم. اما سوال اینجاست که چطور وقتی زمان خرید مردم محدود میشه و مردم در ساعات محدودی به مناطق تجاری هجوم میارن، این امر باعث تاثیر مثبت در ترافیک میشه؟

-- طاها بذری ، Jun 11, 2008 در ساعت 01:29 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)