تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

پیش‌بینی خاموشی‌های گسترده در ایران

روزنامه اعتماد به‌نقل از دفتر معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری اعلام کرد که در تابستان سال‌جاری بسیاری از شهرهای ایران با خاموشی‌های گسترده مواجه خواهند شد.

اعتماد در شماره امروز (دوشنبه) خود که بخش‌هایی از نامه این نهاد دولتی را منتشر کرده، می‌نویسد که این نهاد دولتی پیش‌بینی کرده پیک مصرف برق در تابستان سال‌جاری از ۴۰ هزار مگاوات فراتر خواهد رفت و ان افزایش مصرف مشکلاتی عدیده‌ای را به‌همراه خواهد آورد.

با این حال محمد احمدیان معاون وزیر نیرو در امور برق هفته گذشته با رد هرگونه خاموشی برنامه‌ریزی شده در کشور گفت:‌‌ «اگر تدابیر اندیشیده شده از سوی این وزارت‌خانه عملی شود، امسال خاموشی‌های برنام‌ ریزی شده نخواهیم داشت.»

به‌نوشته روزنامه اعتماد، دفتر معاونت برنامه‌ریزی ریاست‌جمهوری در نامه خود مهم‌ترین علت کاهش تولید نیرو‌گاه‌های برق کشور را ناشی از کاهش نزولات آسمانی عنوان کرده است.

یک‌مقام آگاه که نامش از سوی روزنامه اعتماد اعلام نشده، در این‌باره گفته است که خشکسالی و کاهش نزولات جوی میزان تولید برق نیرو‌گاه‌های برقابی را در سال جاری ۶۰ درصد کاهش داده است.

پیشتر مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران‌بزرگ اعلام کرده بود که طرح ضربتی خاموشی در تهران برای صرفه‌جویی در مصرف برق اجرا خواهد شد.

در این طرح از خانوار‌های شهر تهران درخواست خواهد شد یک لامپ ۱۰۰ واتی را خاموش نگه دارند.

حدود ۳۵ درصد از کل تاسیسات برق ایران در تهران قرار دارد و ۱۶ درصد از کل مشترکان برق این کشور در این شهر ساکن هستند.

شهرهای ایران در حالی با کمبود برق و آب مواجه هستند که پاکستان هفته گذشته اعلام کرد که هزار مگاوات برق از ایران دریافت خواهد کرد.


در همین رابطه:
بحران قطع گاز و برق در ایران
کمبود آب و برق در استان تهران

نظرهای خوانندگان

بهترین محصولات خوراکی ایران که سراز امارات عربی در می اورد و گاز که به هندوستان می رود و برق هم به پاکستان. فقط این وسط ما باید در خاموشی بسر برده وزیرتوطه های امریکا!! در انتظار نزولات اسمانی برای یک قرص نان ۲۰۰ تومان بدهیم.

-- بدون نام ، May 19, 2008 در ساعت 12:12 PM

پلیس تهران و حتا ایران اعلام کرده که با مظاهر غرب وارد جنگی تمام عیار خواهد شد.
ما را چه نیاز به برق چهره های نورانی ائمه جمعه و جماعت را داریم. نور خدا و امام زمان عج هر شب از چاه جماران و جمکران انزال می شود. خدایا شکرت.

-- بدون نام ، May 19, 2008 در ساعت 12:12 PM

چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است

-- بدون نام ، May 20, 2008 در ساعت 12:12 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)