تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

تأکید اوباما بر فشار همه‌جانبه بر ایران

باراک اوباما نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده، جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را برای آمریکا حیاتی دانست و وعده داد که از همه ابزارهای لازم برای فشار بر تهران استفاده کند.

به گزارش رویترز باراک اوباما در یک سخنرانی در خصوص مسائل امنیتی در عراق و ایران افزود که هیچ ابزار و راهی برای دستیابی به این هدف، نباید نادیده گرفته شود.

آقای اوباما گفت: «من از تمام عناصر قدرت آمریکا برای فشار بر رژیم ایران استفاده می‌کنم که با دیپلماسی تهاجمی، اصولی و مستقیم آغاز می‌شود، دیپلماسی که با تحریم‌های شدید و بدون پیش شرط تقویت خواهد شد.»

سناتور اوباما همچنین گفت که در صورت تأمین منافع ایالات متحده، وی بدون پیش شرط با رهبران مناسب ایرانی در مکان و زمانی که خود او تعیین می‌کند، مذاکره خواهد کرد.

پیشتر جان مک‌کین رقیب جمهوری‌خواه اوباما در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ماه نوامبر، اظهارات این کاندیدای دموکرات را که گفته بود که حاضر به مذاکره مستقیم با مقامات ایران و از جمله محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور این کشور است، مورد انتقاد قرار داده بود.


در همین رابطه:
اوباما: «برای حذف تهدید ایران تلاش می‌کنم»
اوباما: مذاکره با ایران، ملاقات با احمدی‌نژاد نیست
تردید گیتس در موفقیت مذاکره با دولت احمدی‌نژاد
جدال لفظی اوباما و مک‌کین در موضوع ایران
تأکید اوباما بر دیپلماسی مستقیم در قبال ایران

نظرهای خوانندگان

آخرش ما نفهمیدیم موضع اینها در مقابل ایران چیست؟
یکبار می گویند که باید با دیپلماسی و مصالحه مشکلات را حل کنیم و بار دیگر می گویند که باید همه جانبه به ایران فشار بیاوریم.
خودشون هم نمی دونند چیکار می خواند بکنند.
راستی این درسته که اوباما، احمدی نژاد امریکاست؟!

-- محمدرضا ، Jul 16, 2008 در ساعت 05:18 PM

این آدم توجیح نشده

-- بدون نام ، Jul 20, 2008 در ساعت 05:18 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)