تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

استقبال احمدی‌نژاد از راه‌اندازی دفتر حافظ منافع آمریکا

محمود احمدی‌نژاد از ایده حضور آمریکا در ایران تحت عنوان «دفتر حفاظت منافع آمریکا» استقبال کرد و گفت که برای نزدیکی دو ملت ایران و آمریکا، از هر پیشنهادی، حتی اگر از سوی مقامات کاخ سفید باشد، حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمدی‌نژاد در پاسخ به سؤالی درباره تأسیس احتمالی دفتر حفاظت منافع آمریکا در ایران گفت: «هر پیشنهادی که در راستای توسعه روابط ملت‌ها باشد، ما استقبال می‌کنیم؛ حتی از سوی دولتمردان کاخ سفید.»

طرح راه‌اندازی دفتر حافظ منافع آمریکا در ایران برای نخستین بار از سوی برخی رسانه‌های آمریکایی مطرح شد و کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه دولت بوش به طور ضمنی، بررسی این طرح از سوی مقامات آمریکایی را تأیید کرده است.

۱۳ آبان‌ماه ۱۳۵۸، سفارت آمریکا در تهران از سوی گروهی از «دانشجویان پیرو خط امام» اشغال شد و از آن زمان تا کنون، روابط دیپلماتیک ایران و آمریکا به سردی گراییده است.

احمدی‌نژاد در عین حال گفت که از هر اقدامی برای گسترش روابط استقبال می‌کند، اما دولتش هنوز هیچ درخواست رسمی برای گشایش چنین دفتری دریافت نکرده است.

وی هم‌چنین گفت که هر زمان لازم باشد، با مقامات آمریکایی وارد مذاکره خواهد شد و نیازی به واسطه ندارد.

در حال حاضر یک بخش حافظ منافع آمریکا در داخل سفارت سوییس در تهران فعال است؛ اما تمامی کارکنان این دفتر سوییسی هستند.

منابع آگاه در وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرده‌اند آن‌چه در حال حاضر ایالات متحده مد نظر دارد، این است که کارمندانی آمریکایی به تهران بفرستد که دارای موقعیت و جایگاه دیپلماتیک باشند.

این در حالی است که یک گروه دانشجویی در ایران تهدید کرده‌ است چنان‌چه دفتر حافظ منافع آمریکا در ایران راه‌اندازی شود، اقدام به اشغال آن خواهد کرد.


گفت و گوی محمود احمدی‌نژاد با خبرنگاران در حاشیه جلسه هیأت دولت

تهدید دشمنان
آقای احمدی‌نژاد که در حاشیه جلسه هیأت دولت با خبرنگاران گفتگو می‌کرد، هم‌چنین هشدار داد که ایران دست هر دشمنی را که به این کشور حمله کند، قطع خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، رییس‌جمهوری ایران افزود: «در آمریکا عقلا آن‌قدر هستند که اجازه ندهند برخی از افراد که حرف‌های نادرستی می‌زنند، بخواهند چنین اشتباهی را انجام دهند و دست از پا خطا کنند.»

وی این مطالب را پس از آن ایراد کرد که ایران با آزمایش‌های موشکی سه‌روزه خود شامل شلیک موشکی «با برد ۲۰۰۰ کیلومتر»، تنش‌های موجود را بر سر برنامه هسته‌ای این کشور تشدید کرده است.

رییس‌جمهوری ایران با اشاره به این رزمایش‌ها گفت: «آن‌ها در آینده قدرت بازدارندگی ما را که صدها برابر آن چیزی که گوشه‌ای از آن به نمایش گذاشته شد، خواهند دید. نیروهای مسلح ما در اوج آمادگی هستند و دست هر متجاوزی را قطع می‌کنند.»


در همین رابطه:
تهدید به اشغال «دفتر حافظ منافع آمریکا» در تهران
ایران امکان گشایش دفتر آمریکا را رد نکرد
«آمریکا خواهان نزدیکی به مردم ایران است»

نظرهای خوانندگان

«آن‌ها در آینده قدرت بازدارندگی ما را که صدها برابر آن چیزی که گوشه‌ای از آن به نمایش گذاشته شد، خواهند دید. نیروهای مسلح ما در اوج آمادگی هستند و دست هر متجاوزی را قطع می‌کنند.»

what does it mean? He is pretty sure there would a war?

-- بدون نام ، Jul 13, 2008 در ساعت 03:05 PM

به نظر شما اگر خاتمی از ایجاد دفتر حافظ منافع آمریکا در ایران استقبال میکرد چه بلایی سرش می آوردند؟ قابل توجه برادران بسیجی مخلص که همواره مترصد کوبیدن مشت محکم بر دهان استکبار هستند: از قرار معلوم چون آمریکا مشتزن قهاریست بهترست باهاش دوست شد و بر ضد سایر مستکبرین اقدامات لازم را انجام داد. بیچاره خاتمی..!

-- omid ، Jul 13, 2008 در ساعت 03:05 PM

به دوست قبلی.
قرار نیست ما مرد اپوزوسیون باشیم. حالا من می پرسم اگر خاتمی این پیشنهاد داده بود همه با آب و تاب از این پیشنهاد استقبال می کردیم ولی حالا فقط شروع کرده ایم بگوییم ببین احمدی نژاد دچار تناقض گویی است هر چند من معتقدم این هم رودستی است به ژست دموکراتیک خواهانه آمریکایی ها که می خواهند بگوییند ما همه راههای دیپلوماتیک را آزمودیم و چون جواب نداد باید حمله کنیم.
اگر حرفهای هوشنگ امیر احمدی در مورد احمدی نژاد را بشنوی می بینی تفاوت بین ایندو را یکی اهل گفتگو ولی بی جربزه و دیگری بدبین اما روراست و اماده گفتگو

-- مانی ، Jul 14, 2008 در ساعت 03:05 PM

کسانی که 30 سال علیه ملت ما حرکت کرده اند امروز باید اعتمادسازی کند چرا که ما اهل گفتگو هستیم و این بار نوبت غربی هاست که بخواهند در موضوع هسته ای اعتماد ما را جلب کنند.

-- بدون نام ، Jul 14, 2008 در ساعت 03:05 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)