تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

«آمریکا خواهان نزدیکی به مردم ایران است»

کاندولیزا رایس وزیر‌خارجه ایالات متحده گفت که آمریکا مصمم است با وجود مناقشه با تهران برسر جاه‌طلبی‌های هسته‌ای این کشور به مردم ایران نزدیک شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز از برلین، خانم رایس در پاسخ به سؤال خبرنگاران در این خصوص که آیا واشنگتن درحال بررسی استقرار دیپلمات‌های آمریکایی در دفتر حفاظت از منافع این کشور در ایران است این مطلب را بیان کرد.

روزنامه واشنگتن پست روز یکشنبه نوشته بود که مقامات بلندپایه وزارت‌خارجه آمریکا درحال بررسی این پیشنهاد هستند که یک دفتر حافظ منافع مثل آنچه از سال ۱۹۷۷ در هاوانا فعال است در ایران راه بیندازند.

بر اساس این گزارش، این اقدام به معنای برقراری روابط کامل دیپلماتیک نیست اما این دفتر می‌تواند برای سفر به ایالات‌متحده ویزا صادر کند.

رایس در ادامه گفت که سیاست آمریکا در خصوص ایران مشخص است و این کشور مدت‌هاست که می‌کوشد از راه‌های مختلف به مردم ایران نزدیک شود.

خانم رایس با اشاره به این که در حال حاضر ایرانیان می‌توانند با سفر به دوبی ویزای آمریکا را دریافت کنند اما این کار برای آن‌ها مشکل است، افزود: «ما خواهان سفر شمار بیشتری از ایرانی‌ها به آمریکا هستیم و از تبادلات فرهنگی مثل دیدار هنرمندان و ورزشکاران حمایت می‌کنیم.»

ایران و آمریکا از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۹۷۹ روابط دیپلماتیک ندارند.

آمریکا معتقد است که ایران می‌کوشد به سلاح هسته‌ای دست یابد و استفاده از نیروی نظامی را نیز در قبال تهران منتفی ندانسته است.


در همین رابطه:
«آمریکا مخالف برنامه هسته‌ای ایران نیست»
رایس: ایران درباره گزارش آژانس توضیح دهد
اوباما: مذاکره با ایران، ملاقات با احمدی‌نژاد نیست
تردید گیتس در موفقیت مذاکره با دولت احمدی‌نژاد
جدال لفظی اوباما و مک‌کین در موضوع ایران
تأکید اوباما بر دیپلماسی مستقیم در قبال ایران

نظرهای خوانندگان

Chandan farghi beine Ahmadinejad o J. Bush nist vali in do système zamin ta assemoun fargh darand. Bayad ba amrika kenar amad vali na ba har zourgouyi. Dar daste kessani hamanande Ahmadinejad o rahbarie Moazam hata yek chaghou ham khatarnak ast che beresse be bombe atomi. Tanha systemhaye democratic bar pa khahand mand, systemhayi ke aval be mardom o aghaliathaye khodeshoun ehteram bogzarand.

-- NAM ، Jun 24, 2008 در ساعت 10:29 AM

"مثل آنچه در از سال" در پاراگراف سوم اشتباه است.
------------------------------
زمانه: دوست عزیز ضمن اصلاح این مورد، از دقت نظر شما سپاسگزاریم.
موفق باشید.

-- بدون نام ، Jun 24, 2008 در ساعت 10:29 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)