تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

حمایت ۵۰۰ روزنامه‌نگار از انجمن صنفی

گروهی از روزنامه‌نگاران ایران با صدور بیانیه‌ای «اعلام انحلال» انجمن صنفی روزنامه‌نگاران این کشور از سوی وزارت کار دولت محمود احمدی‌نژاد را «ناشی از اراده‌ای سیاسی» خوانده و به مسئولان این وزارت‌خانه توصیه کردند که «دست از این اقدامات» بردارند.

در این بیانیه که به امضای ۵۰۰ روزنامه‌نگار و وب‌نگار رسیده، آمده است: «شواهد و قرائن امر نشان می‌دهد که تلاش وزارت کار و امور اجتماعی برای اعلام انحلال یکی از بزرگ‌ترین تشکل‌های کارگری کشور به بهانه‌های غیرحقوقی، بیش از هر چیز تحت تأثیر اراده سیاسی صورت می‌گیرد.»

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ماه گذشته از سوی وزارت کار دولت محمود احمدی‌نژاد واجد شرایط انحلال اعلام شده است. هیأت مدیره این انجمن به این تصمیم اعتراض و آن را رد کرده‌اند.

هفته گذشته هیأت مدیره این انجمن در نامه سرگشاده‌ای خطاب به نمایندگان مجلس از آنان خواست تا مانع‌ انحلال این مجمع صنفی شوند.

در بخش دیگری از بیانیه، هم‌چنین‌ آمده است: «دست‌اندازی به تشکل‌های مستقل کارگری و ایجاد مشکل در فعالیت‌های نهادهای مدنی، ضمن مغایرت با شعارها و وعده‌هایی که سر داده‌ می‌شود، فضای کار کشور را به فضای بی‌اعتمادی بدل می‌سازد.»

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران در سال ۱۳۷۶ و در آغاز دوره ریاست جمهوری محمد خاتمی با مجوز وزارت کار، فعالیت‌های خود را آغاز کرد و امروز دارای نزدیک به ۴۰۰۰ عضو است.

شورای مرکزی انجمن دفاع از آزادی مطبوعات، سازمان گزارشگران بدون مرز، فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران و انجمن روزنامه‌نگاران زن ایران (رزا) با صدور اطلاعیه‌های جداگانه‌ای به «اعلام انحلال» انجمن صنفی روزنامه‌نگاران از سوی وزارت کار ایران اعتراض کرده‌‌‌اند.

روزنامه سرمایه نیز هفته گذشته در گزارشی از نود و هفتمین کنفرانس بین‌المللی کار (ILC) نوشته که شورای حکام سازمان بین‌المللی کار و کمیته آزادی انجمن آن سازمان، از مقامات جمهوری اسلامی خواسته‌اند که «از دخالت در امور داخلی تشکل‌های کارفرمایی و کارگری خودداری کند.»


در همین زمینه:
«پوشش خبری انجمن صنفی ممنوع شد»
اعتراض جهانی به اعلام انحلال انجمن صنفی
درخواست انجمن صنفی روزنامه‌نگاران از مجلس
طرح شکایت انجمن صنفی به نهاد‌های بین‌المللی
اعتراض به برخورد سیاسی با انجمن صنفی

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)