تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

طرح شکایت انجمن صنفی به نهاد‌های بین‌المللی

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران اعلام کرد که علیه وزارت کار به علت اقداماتی که ممکن است به بسته شدن این انجمن منجر شود، شکایت خواهد کرد.

این واکنش پس از آن صورت می‌گیرد که وزارت کار و امور اجتماعی دولت محمود احمدی‌نژاد هفته گذشته اعلام کرد که انجمن صنفی روزنامه نگاران به علت رعایت نکردن موازین مربوط به انتخابات اعضای هیئت مدیره واجد شرایط انحلال است.

به گزارش خبرگزاری مهر، رجبعلی مرزوعی رئیس انجمن صنفی روزنامه‌نگاران امروز شنبه گفت:‌ «قطعا از این موضوع به مراجع قضایی داخلی و بین‌المللی شکایت خواهیم کرد.»

مرزوعی در کنفرانسی مطبوعاتی که در محل این انجمن برپا شده بود، افزود: «طبق قوانین بین المللی وزارت کار نمی‌تواند موضوع انحلال و شرایط انحلال یک انجمن صنفی را اعلام کند.»

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، آقای مزروعی همچنین گفت که این تشکل به کار خود ادامه می‌دهد و مسائلش را به شیوه‌های حقوقی دنبال خواهد کرد.

پیشتر شورای مرکزی انجمن دفاع از آزادی مطبوعات و سازمان گزارشگران بدون مرز با صدور اطلاعیه‌های جداگانه‌ای به اعلام «انحلال» انجمن صنفی روزنامه‌نگاران از سوی وزارت‌کار دولت محمود احمدی‌نژاد اعتراض کرده‌‌ بودند.

وزارت‌کار و امور اجتماعی در هفته‌جاری با صدور بیانیه‌ای که آن را مستند به حکمی از دیوان‌ عدالت اداری می‌داند، فعالیت انجمن صنفی را «غیرقانونی» اعلام کرده است.

به گزارش خبرگزاری میراث فرهنگی، بدرالسادات مفیدی دبیر انجمن صنفی روزنامه نگاران نیز در این نشست خبری گفت: «انجمن صنفی عضو فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران، دپارتمان نهادهای مدنی سازمان ملل متحد و سازمان جهانی کار است و این سه نهاد در سطح جهانی از مقبولیت و تاثیرگذاری برخوردارند. در همین زمینه انجمن صنفی می تواند طرح دعوی خود را در مجامع بین المللی نیز بیان کند.»

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران در سال ١٣٧٦ و در آغاز دوره ریاست جمهوری محمد خاتمی با مجوز وزارت کار فعالیت‌های خود را آغاز کرد و امروز دارای نزدیک به ٤٠٠٠ عضو است.

در همین رابطه
اعتراض به برخورد سیاسی با انجمن‌صنفی

واکنش انجمن صنفی روزنامه‌نگاران به اعلام انحلال

«انجمن صنفی روزنامه‌نگاران، منحل اعلام شد»

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)