تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

«پوشش خبری انجمن صنفی ممنوع شد»

گزارش‌ها از ممنوع شدن پوشش اخبار انجمن‌صنفی روزنامه‌نگاران ایران از سوی رسانه‌های این کشور حکایت می‌کند.

آن‌طور که برخی رسانه‌های داخل و خارج از ایران اعلام کرده‌اند، این دستور در نامه‌ای محرمانه از سوی مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مدیران مسئول روزنامه‌های کثیرالانتشار ابلاغ شده است.
مسئولان وزارت ارشاد تاکنون این خبر را تأیید یا تکذیب نکرده‌اند.

وزارت کار دولت محمود احمدی‌نژاد، ماه گذشته انجمن‌صنفی روزنامه‌نگاران ایران را واجد شرایط «انحلال» اعلام کرده است، اعضای انجمن این اقدام وزارت کار را رد و غیرقانونی می‌دانند.

در گزارشی که امروز دوشنبه در خبرنامه امیرکبیر، وب‌سایت گویا و کمیته گزارشگران حقوق‌بشر در اینباره منتشر شده، آمده است: «محمد پرویزی، مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ارسال نامه‌ محرمانه‌ای به روزنامه‌ها، آنها را از پوشش اخبار مرتبط با انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران منع کرده است.»

آن‌طور که این رسانه‌ها اعلام کرده‌اند، این نامه روز گذشته به تمام روزنامه‌های ایران ابلاغ شده است. با این حال جزئیات بیشتری از این نامه در دسترس نیست.

اعلام انحلال انجمن‌صنفی روزنامه‌نگاران با واکنش نهاد‌های بین‌المللی مواجه شده است.

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران و انجمن روزنامه‌نگاران زن ایران (رزا) در هفته جاری با صدور بیانیه‌های جداگانه‌ای به اعلام «انحلال» انجمن صنفی روزنامه‌نگاران این کشور اعتراض کرده‌اند.

پیشتر شورای مرکزی انجمن دفاع از آزادی مطبوعات و سازمان گزارشگران بدون مرز نیز با صدور اطلاعیه‌های جداگانه‌ای به این اقدام وزارت کار دولت محمود احمدی‌نژاد اعتراض کرده بودند.


در همین رابطه:
اعتراض جهانی به اعلام انحلال انجمن صنفی
اعتراض به برخورد سیاسی با انجمن‌صنفی
واکنش انجمن صنفی روزنامه‌نگاران به اعلام انحلال
«انجمن صنفی روزنامه‌نگاران، منحل اعلام شد»

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)