تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

لاریجانی: غرب هشدار البرادعی را جدی بگیرد

علی لاریجانی رئیس‌مجلس شورای اسلامی گفت که غرب باید هشدار محمد البرادعی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را جدی بگیرد و از تحریک ایران خودداری کند.

البرادعی پس از رزمایش نظامی اسرائیل که گفته می‌شود ممکن است هدف از آن آمادگی برای حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران باشد، هشدار داد حمله نظامی به این کشور می‌تواند منطقه خاورمیانه را به یک گوی آتشین تبدیل کند.

به گزارش امروز چهارشنبه خبرگزاری مهر، لاریجانی در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی مجلس ایران، با هشدار صریح به قدرت‌های غربی، افزود: ‌«شما با این اقدامات به یک بن بست استراتژیک در منطقه رسیده‌اید و به سوت پایان بازی یک شکست خورده نزدیک می‌شوید.»

اظهارات تند آقای لاریجانی پس از آن ایراد می‌شود که اتحادیه اروپا دوشنبه هفته‌جاری تحریم‌های جدید علیه تهران به‌خاطر مخالفت با توقف فعالیت‌های هسته‌ای‌اش تصویب کرده است.

لاریجانی با اشاره به بسته پیشنهادی پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد که به ایران ارائه شده است، خطاب به غرب این سئوال را مطرح کرد که اگر خواستار مذاکرات با ایران هستید چرا روند رویارویی را دنبال می‌کنید؟

رئیس مجلس ایران همچنین به غرب توصیه کرد که اقدامی نکند که هزینه سنگین‌تری برای آن‌ها به‌دنبال داشته باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در حالی مقامات اتحادیه اروپا را تهدید می‌کند که روز گذشته محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری ایران در واکنش به تحریم‌های جدید علیه این کشور از قوه‌قضائیه خواست که برای قدرت‌های که مخالف غنی‌سازی اورانیوم ایران هستند، پرونده قضائی تشکیل دهد.

ایران برنامه‌های هسته‌ای‌اش را حقی مسلم برای خود می‌داند و اظهارات غرب را نیز رد و عنوان می‌کند که غنی‌سازی اورانیوم فقط به منظور تولید برق صورت می‌گیرد.

مجازات‌های جدیدی که ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا دوشنبه گذشته درباره آن توافق کردند برخی شرکت‌ها و افراد را شامل می‌شود که به گمان غربی‌ها با برنامه‌های هسته‌ای و موشکی ایران ارتباط دارند.


در همین رابطه:
انتشار لیست شرکت‌ها و مقامات تحریم شده ایرانی
احمدی‌نژاد: مخالفان غنی‌سازی، تحت پیگرد قرار گیرند
ایران تحریم‌های جدید را محکوم کرد
تشدید تحریم‌های ایران از سوی اروپا

نظرهای خوانندگان

آیا لاریجانی ریس مجلس است که فقط به مشکلات مردم برسد یا اینکه خود را مظلوم دیگری در آینه می بیند که به ناحق از مقام ریاست جمهوری و بعد هم از مقام مسئول مذاکرات هسته ای معزول گشته؟ کدام یک؟

-- بدون نام ، Jun 25, 2008 در ساعت 12:31 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)