تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

سارکوزی: ایران هسته‌ای را نمی پذیریم

نیکلا سارکوزی رئیس‌جمهور فرانسه در پارلمان اسرائیل (کنست) اعلام کرد که ایران برخوردار از سلاح اتمی «پذیرفتنی» نیست و اتحادیه اروپا در مورد فعالیت‌های هسته‌ای تهران نگران است.

به گزارش سی‌ان‌ان سارکوزی در دومین روز از سفر خود به اسرائیل در عین حال گفت که تل‌آویو باید بداند که تنها نیست.


رئیس‌جمهور فرانسه در پارلمان اسرائیل/AP

اسرائیل به طور مکرر در خصوص دستیابی تهران به سلاح هسته‌ای هشدار داده است.

در همین حال فرانس پرس نیز به نقل از رئیس‌جمهور فرانسه نوشت که تا وقتی ایران به الزامات بین‌المللی در مورد برنامه هسته‌ای خود پایبند نباشد فرانسه همراه با دیگر متحدانش همچنان به سیاست حمایت از تحریم‌های بیشتر علیه این کشور ادامه خواهد داد.

سارکوزی افزود: «کسانی که گستاخانه خواستار نابودی اسرائیل هستند باید بدانند که همواره فرانسه را در مقابل خود خواهند دید و تا زمانی که امنیت و موجودیت اسرائیل تهدید بشود فرانسه در کنارش خواهد بود.»

سارکوزی در بخش دیگری از سخنان خود در کنست اسرائیل گفت که پاریس نمی‌تواند بپذیرد که کسی بگوید اسرائیل باید از نقشه حذف شود. امروز این تهدید به شکل تروریسم ظاهر شده است و هیچ ملتی نمی‌تواند زیر تهدید تروریسم زندگی کند.

به گزارش خبرگزاری‌ها وی در ادامه تأکید کرد که امنیت اسرائیل تأمین نمی‌شود مگر اینکه در کنار آن، فلسطینی مستقل، مدرن و دموکراتیک تشکیل شود.

سارکوزی گفت که فرانسه دوست دارد به مردم فلسطین حقیقت را بگوید و حقیقت این است که هیچ کس نمی‌تواند امیدوار باشد که حقوق فلسطینیان را به قیمت نادیده گرفتن حقوق اسرائیلی‌ها و نابودی اسرائیل احقاق کند.

رئیس‌جمهور فرانسه با اشاره به این که بدون توقف شهرک‌سازی نمی‌توان به صلح دست یافت افزود که اگر اجازه ندهیم مردم فلسطین آزادانه تردد کنند و زندگی عادی خود را در سرزمین‌های فلسطینی داشته باشند صلح معنا ندارد. بدون حل مسئله آوارگان فلسطینی نمی‌توان به صلح دست پیدا کرد.


در همین رابطه:
براون از تحریم‌های جدید علیه ایران خبر داد
بوش: رد پیشنهاد جدید، مأیوس‌کننده است
بوش خواستار ممانعت از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شد
بوش: هر گزینه‌ای علیه ایران مد نظر خواهد بود
هشدار مشترک آمریکا و اتحادیه اروپا به ایران
بوش برای فشار بیشتر بر ایران به اروپا می‌رود
بوش: جلوی بلندپروازی‌های ایران می‌ایستیم

نظرهای خوانندگان

هر چند که از مقامات دست راستی ایران و برنامه ی هسته ای و کش و قوس های خسته کننده ی آن دل خوشی نداریم و ضررهای بسیاری هم دیده ایم، اما سارگوزی یک سیاستمدار جدی نیست. بهتر و بی رحمانه تر بگویم: یک کوتوله ی سیاسی است. نمونه اش رفتار او ست در یک جمع عمومی با یکی از حاضران صحنه که به سرکوزی گفته بود به من دست نزن و فحش شنیده بود...یا ترک کردن صحنه ی مصاحبه و ...

-- پارسا ، Jun 23, 2008 در ساعت 01:51 PM

حالا انگار اگه سارکوزی نپذیره زمین به آسمون میاد خوب نپذیر

-- مانی ، Jun 24, 2008 در ساعت 01:51 PM

پذیرش یا عدم پذیرش کشور دیگری مطمئنا ملاک عمل ایران نخواهد بود و این گونه اظهارات جمهوری اسلامی را در رسیدن به هدف مصمم تر خواهد کرد.
و هم چنین ایشان باید بدانند که حقوق فلسطینی ها مقدم بر حقوق اسرائیلیان است
.واقعا آقای سارکوزی رئیس جمهوری در حد و اندازه های فرانسه نیست.

-- امین کیا ، Jun 24, 2008 در ساعت 01:51 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)