تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

روسیه: به سپر موشکی پاسخی درخور می‌دهیم

دیمیتری مِدوِدِف، رئیس‌جمهور روسیه، روز پنج‌شنبه در واکنش به تصویب طرح سپر موشکی توسط جمهوری چک، نسبت به اجرای طرح سپر موشکی ایالات متحده هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مدودف اظهار داشت که روسیه در برابر این طرح «پاسخی درخور» خواهد داد. با این حال وی ابراز آمادگی کرد تا با واشنگتن بر سر این موضوع به مذاکره بنشیند.


دیمیتری مدودف رئیس‌جمهور فدراسیون روسیه

مدودف که در مصاحبه‌ای با روزنامه‌نگاران چینی سخن می‌گفت، افزود: «فکر نمی‌کنم که وضعیت کاملاً مأیوس‌کننده باشد، اما تصمیم‌هایی که گرفته شده مورد رضایت ما نیست و ناچار خواهیم شد پاسخ درخوری برای این تصمیمات بیابیم.»

ایالات متحده، طرحی را برای مستقر نمودن یک رادار در جمهوری چک و چندین موشک‌ رهگیر در لهستان در قالب یک «سپر دفاعی علیه ایران و کره شمالی» ارائه کرده‌است. دولت جمهوری چک، طرح اصلی رادار را روز چهارشنبه تصویب کرد.

دیمیتری مدودف که در نخستین سفر خارجی خود در مقام ریاست جمهوری به‌سر می برد امروز، پنج‌شنبه ۲۲ مه، وارد قزاقستان شد و قرار است روز جمعه به چین سفر کند. تحلیلگران سیاسی این سفرها را نشانه‌ای از رویکرد به شرق در سیاست خارجی روسیه ارزیابی می‌کنند و آن را پیامی برای غرب می‌دانند.

مدودف همچنین در سخنان روز پنج‌شنبه خود از نزدیک بودن توافق بر سر ساخت یک خط لوله نفت از سیبری روسیه به چین خبر داد.


در همین رابطه:
ساخت پایگاه‌های سپرموشكی آمریکا، پایان سال ۲۰۰۹ آغاز می‌شود
وزیر دفاع اتریش: سپردفاع موشکی آمریکا بی‌معناست
بوش: سپر موشکی برای مقابله با دشمنان واقعی ماست نه روسیه
صف‌آرایی روسیه در برابر ناتو

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)