تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

سفر نمایند‌گان قدرت‌های جهان به تهران

برنارد کوشنر، وزیر امور ‌خارجه فرانسه اعلام کرد که نمایندگانی از سوی قدرت‌های جهانی در روز‌های آینده برای ارائه بسته مشوق‌های گروه ۱+۵ به تهران سفر می‌کنند.

به گفته وی، بسته پیشنهادی قدرت‌های جهانی برای متقاعد کردن ایران به توقف فعالیت هسته‌ای این کشور، بسیار «سخاوتمندانه» است و نباید «بی‌درنگ و بدون مطالعه» از سوی مقامات ایران رد شود.

به گزارش رویترز، این اظهارات در حالی بیان می‌شود که ایران امروز (دوشنبه) گفته است هر پیشنهادی که حقوق فن‌آوری هسته‌ای این کشور را نقض کند، بررسی نمی‌کند و پیش‌شرطی که تعلیق غنی‌سازی اورانیوم در آن لحاظ شده باشد، از سوی این کشور رد می‌شود.

کوشنر به خبرنگاران گفت: «آن‌ها متنی را که از نظر من بسیار سخاوتمندانه است، رد می‌کنند. فکر می‌کنم کمی زود باشد که بدون دیدن بسته، آن را رد کرد.»

بر اساس این گزارش، وزیر امور ‌خارجه فرانسه در پاسخ به این سؤال که آیا این متن به ایرانی‌ها ارائه شده است یا خیر، پاسخ منفی داد و افزود که به همین دلیل نمی‌تواند جزییات آن را مطرح کند.

خبرگزاری فرانسه نیز در گزارش مشابهی به نقل از دولت فرانسه نوشت که نباید در مورد پاسخ ایران در مقابل پیشنهادهای بین‌المللی جدید با وجود بازتاب‌های اولیه منفی از سوی تهران پیش‌داوری کرد.

پاسکال آندره‌آنی سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه گفت که ما امیدواریم ایران پس از دریافت این بسته پیشنهادی، در نهایت راه گفت‌وگو و مذاکره را برگزیند.

در همین رابطه:
اظهار بی‌اطلاعی ایران از بسته پیشنهادی ۱+۵
آیت‌الله خامنه‌ای: ایران عقب‌نشینی نمی‌کند
توافق جهانی برای ارائه پیشنهادهای جدید به ایران>

نظرهای خوانندگان

کوشنر و غربی ها امیدوارند که اعزام ناو جدید آمریکا به خلیج فارس سران ایران را آن قدر ترسانده باشد که این بسته را مانند کادو های قبلی تو سطل آشغال نیاندازند.

-- امیر ، May 6, 2008 در ساعت 05:13 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)