تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

آیت‌الله خامنه‌ای: ایران عقب‌نشینی نمی‌کند

دو روز پس از اعلام تصمیم گروه «پنج به‌علاوه یک» مبنی بر ارائه پیشنهادی جدید در ترغیب تهران برای توقف برنامه‌های هسته‌ای این کشور، آیت‌الله علی خامنه‌ای گفت که تهران در برابر فشار غرب از حقوق خود دست برنمی‌دارد.

آقای خامنه‌ای در اظهارات خود در شهر ممسنی در جنوب ایران، که تلویزیون دولتی این کشور نیز آن را پخش کرد، گفت: «ما راه خود را با قدرت ادامه خواهیم داد و نخواهیم گذاشت مستکبران حق این ملت را پایمال کنند.»

سخنان رهبر جمهوری اسلامی در حالی بیان می‌شود که شورای امنیت سازمان ملل پیش‌تر سه قطعنامه در مورد تحریم‌ها علیه ایران تصویب کرده است.

شورای امنیت سازمان ملل از ایران خواسته است تا برنامه بحث برانگیز غنی‌سازی اورانیوم خود را متوقف کند.

روز جمعه نیز وزرای امور‌خارجه پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل به همراه آلمان با برگزاری نشستی در شهر لندن پیشنهادی مشابه پیشنهاد ارائه شده در سال 2006 را به ایران ارائه کردند.

براساس این پیشنهاد، چنان‌چه ایران برنامه غنی‌سازی خود را کنار بگذارد احتمال ارائه کمک‌های فنی به این کشور وجود دارد.

این در حالی است که منوچهر متکی وزیر امور خارجه ایران روز شنبه اعلام کرد که پیشنهادات غرب نباید وارد خط قرمز شود که به فشار بر این کشور در خصوص تعلیق غنی‌سازی اشاره دارد.

آیت الله خامنه‌ای همچنین گفت: «این ملت راه خود را به سوی کمال، عزت و استقلال کامل و پیاده شدن کامل ارکان دین در کشور انتخاب کرده و هیچ تهدیدی نمی تواند ملت ایران را از این راه منصرف کند.»

در همین رابطه
توافق جهانی برای ارائه پیشنهادهای جدید به ایران

متکی: ۵+۱ از خطوط قرمز عبور نکند

ایران بسته پیشنهادی جدید ارائه می‌کند

نظرهای خوانندگان

انشالله بروز جنگ کم کم حتمی خواهد شد انوقت حضرت ایت اله خامنه ای جوانان رشید را تشویق به جبهه خواهند کرد

-- بدون نام ، May 4, 2008 در ساعت 02:01 PM

با توجه به تورم و وضعیت قرمز فقر در کشور تبلیغات اینچنینی برای ملت هیچ سودی نخواهد داشت.با نگرشی دقیق در این مورد می توان گفت وضعیت اقتصادی کشور تضعیف شده و قدرت تحمیل افکار مملکتی مفید نیست

-- s h a ، May 5, 2008 در ساعت 02:01 PM

كشور در استانه شورش تهيدستان و گرسنگان است.اقاي خامنه اي مانند تمام ديكتاتورها كه به خود فريبي دچار مي شوند در توهم ان است كه براي خودش حساب تاريخي باز كند و در عين حال با فرافكني مشكلات داخلي بر عوارض سنگين پي امد هاي استبداد خود سرپوش بگذارد.

-- reza ، May 11, 2008 در ساعت 02:01 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)