تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

محکومیت ۱۰ دانشجوی دانشگاه تهران

کمیته انضباطی دانشگاه تهران، ۱۰ دانشجوی این دانشگاه را به یک ترم محرومیت از تحصیل و توبیخ کتبی محکوم کرد.

علت صدور این احکام در خصوص این ۱۰ دانشجو، شرکت آنان در تریبون سال گذشته دانشکده علوم اجتماعی برای آزادی هم‌کلاسی‌های خود از زندان عنوان شده است.

یکی از دانشجویان محکوم شده روز گذشته به وب‌سایت آفتاب گفت: «این حکم‌ها به تدریج طی چند روز اخیر صادر شده است تا برای دانشگاه هزینه‌ای در بر نداشته باشد. هر روز برای یک دانشجو حکم می‌زنند تا نتوان کار رسانه‌ای در این زمینه انجام داد.»

وب‌سایت آفتاب به نقل از این دانشجو، نام و میزان محکومیت هشت دانشجو را چنین اعلام کرده است: «پگاه حمزه‌ای یک ترم محرومیت از تحصیل، میلاد عزیزی یک ترم محرومیت از تحصیل، مارال لطیفی یک ترم محرومیت از تحصیل، رضازاده یک ترم محرومیت از تحصیل، مرتضی مساکنی یک ترم محرومیت از تحصیل، حسام سلامت توبیخ کتبی، رضایی‌نیا توبیخ کتبی و رضا قاضی‌نوری توبیخ کتبی.»

وی هم‌چنین اعلام کرد که دو تن دیگر از دانشجویان نیز به محرومیت از تحصیل محکوم شده‌اند که نخواستند نامی از آن‌ها برده شود.

این در حالی است که پیش از این، اردیبهشت‌ماه امسال دو دانشجوی دانشگاه تهران به اتهام برگزاری «تجمعات غیرقانونی» و «تخریب و سرقت اموال کوی دانشگاه تهران» از سوی دادگاه به پرداخت ۱۳۰ میلیون ریال جریمه و پنج ترم محرومیت از تحصیل محکوم شده بودند.


در همین رابطه:
جریمه ۱۳۰ میلیون ریالی دو دانشجو در تهران
تحصن در لندن در دفاع از حقوق دانشجویان زندانی
نگرانی دیده‌بان حقوق‌بشر از شکنجه دانشجویان
عفو بین‌الملل خواستار اقدام برای آزادی فوری دانشجویان زندانی شد

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)