تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

تحصن در لندن در دفاع از حقوق دانشجویان زندانی

از امروز گروهی از ایرانیان مقیم بریتانیا در مقابل دفتر سازمان عفو بین الملل در مرکز لندن تحصن کرده‌اند. آنها خواهان واکنش فعال این سازمان نسبت به وضعیت دانشجویان بازداشت شده در ایران هستند.

گزارش فرنگیس محبی را از لندن بشنوید

این تحصن که به دنبال گردهمایی‌های دیگری در مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران و ساختمان بی بی سی صورت می‌گیرد در حمایت از دهها دانشجوی گروه موسوم به آزادی‌خواه و برابرطلب است که به دنبال تظاهرات روز دانشجو در ایران دستگیر شده‌اند.

بر اساس بیانیه عفو بین المل این دانشجوها در شهرهای مختلف ایران دستگیر شده اند و به گفته سخنگوی قوه قضاییه ایران بین بیست تا سی دانشجو همچنان در زندان بسر می‌برند.


تظاهرات دانشجویان در ایران در اعتراض به وضع دانشگاه‌ها اخراج استادان و اذیت و آزار دانشجوها صورت گرفته بود.

نسرین پرواز، فعال حقوق بشر و از سازماندهندگان تحصن اعتراضی نسبت به تداوم بازداشت دانشجویان، به رادیو زمانه گفت: علت تجمع ما در مقابل سازمان عفو بین‌الملل این است که از اینها کمک می‌خواهیم تا عفو بین الملل هیاتی برای پیگیری این مساله به ایران بفرستد و به صدور بیانیه اکتفا نکند.

مسئول بخش ایران سازمان عفو بین الملل به زمانه گفت: این سازمان در هفته‌های اخیر اقداماتی در جهت حمایت از دانشجویان زندانی انجام داده است. او از جمله به صدوربیانیه و دستور واکنش فوری به زیر مجموعه‌های این سازمان به عنوان یکی از این اقدامات اشاره می‌کند.

دروری دایک که به زبان فارسی حرف می زند می‌گوید ما یک سازمان بی طرف هستیم و نمی‌توانیم این بی طرفی را تحت تاثیر این تجمع‌ها از دست بدهیم.

اما نسرین پرواز می‌گوید سازمان باید دست‌کم هیاتی را برای بررسی این مساله به ایران اعزام کند و به صدور بیانیه اکتفا نکند. او می‌گوید حتی اگر سازمان عفو بین الملل، امکان فرستادن هیاتی را به ایران نداشته باشد می‌تواند تجمعی برگزار کند و از این طریق به ایران فشار وارد کند.

مسئول بخش ایران سازمان عفو بین الملل می‌گوید جمهوری اسلامی برای کسانی که قصد بررسی وضعیت حقوق بشر را در ایران دارند، ویزا صادر نمی‌کند.

تحصن ‌کنندگان می‌گویند تا دریافت پاسخ قانع‌کننده از سوی مسئولان سازمان عفو بین‌الملل به تحصن خود ادامه می‌دهند.


در همین ارتباط:
وزیر اطلاعات: "رهبران دانشجویان کمونیست را دستگیر کردیم"

نظرهای خوانندگان

منظورتان البته دانشجویان کمونیست است! در ضمن اینها فقط به حزب کمونیست کارگری ارتباط ندارند بلکه اصولا به جریان چپ مربوطند، در ضمن برای شانزده آذر تظاهرات کرده بودند که قبل و بعد از آن دستگیر شدند و نه بیست سی نفر بلکه پنجاه نفرند، حالا چرا در این خبر اثری از چپ و کمونیست نیست، خدا عالم است و بس!

-- دانشجوی کمونیست ، Jan 14, 2008 در ساعت 06:40 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)