تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

همایش بین‌المللی «دین در دنیای معاصر» در تهران

رهبران سابق جهان در تهران

رهبران پیشین جهان برای شرکت در همایش بین‌المللی «دین در دنیای معاصر» به میزبانی سید محمد خاتمی، رییس‌جمهور سابق ایران و رییس بنیاد بین‌المللی گفتگوی تمدن‌ها به تهران آمده‌اند.

این همایش، امروز دوشنبه با حضور میهمانانی چون کوفی عنان دبیر کل پیشین سازمان ملل، لیونل ژوسپن نخست‌وزیر سابق فرانسه، رومانو پرودی، نخست‌وزیر پیشین ایتالیا، مری رابینسون رییس‌جمهور سابق ایرلند، کیل مگنه بوندویک نخست‌وزیر پیشین نروژ، صادق المهدی نخست‌وزیر سابق سودان و جورج سامپایو رییس‌جمهور پیشین پرتقال آغاز شد.

> خبر برگزاری این همایش را بخوانید

پس از سه سال بحرانی در سیاست خارجی کشور، دیدن چنین جمعی از رهبران سیاسی جهان در تهران، حتی پس از کناره‌گیری از سمت‌هایشان، باز هم عجیب است. انگار در دورانی که تحریم و جنگ، گفتمان غالب است، بنیاد و ایده‌ی «گفتگوی تمدن‌ها» هنوز هم می‌تواند رهبران سابق جهان را به پایتخت «محور شرارت» بکشاند.

شرح عکس‌ها:

بالا: رومانو پرودی نخست‌وزیر سابق ایتالیا، کوفی عنان دبیر کل پیشین سازمان ملل متحد و سید محمد خاتمی رییس‌جمهور سابق ایران

وسط: لیونل ژوسپن، نخست‌وزیر پیشین فرانسه

پایین: مری رابینسون، رییس‌جمهور سابق ایرلند

عکس‌های این صفحه اثر بهروز مهری، عکاس خبرگزاری فرانسه هستند و عکس صفحه نخست را حمید فروتن، عکاس خبرگزاری ایسنا گرفته است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

تنها چيزي كه دراين عكسها توجه مرا جلب كرد، دستهاي آقاي خاتمي بود كه اگر عمامه وريشش را نميديدم فكر ميكردم كه آن دستهاي لطيف متعلق به خانم خاتمي است. واقعا هنرپيشه هاي زن هاليوودي هم چنين دستهاي زنانه اي ندارند!! واين نشان از كارنكردن بادستانش وغم معاش نداشتن ... ايشان دارد. بگذريم .... آيا بازهم قراره تا خاتمي مردم رو گول بزنه؟ او همان كسي است كه درپاسخ به اعتراض دانشجويان گفت: ‹‹ من آمده بودم تا نظام راحفظ كنم!! ›› ولابد همگان ميدانند كه نظام يعني ... واين بازي شل كن-سفت كن سياسي دريك سيكل بسته ادامه دارد: يكروز خاتمي، روز ديگر احمدي نژاد وسپس ... كروبي ووووو
...
بيچاره ملت ايران كه روزي دربند شاه است وروز دگر دربند شيخ.

-- علي كبيري ، Oct 13, 2008

آقاي خاتمي كارش درسته ، اي كاش مافياي قدرت فرصت بيشتري به او مي داد.

-- بدون نام ، Oct 14, 2008

همین که یک زن اروپایی مجبور است در این همایش روسری داشته باشد، اولین نشانه ی نبود گفت و گوی ادیان است؛ زیرا زن مسیحی که از یک جامعه ی پسامدرن به ایران می آید، الزامی به حفظ حجاب ندارد!! او باید همان گونه ظاهر شود که هست و می خواهد باشد، تا بتوانیم وارد بگوییم که ما هم دست کم تکانی به خود داده ایم و به فرهنگ او احترام گذاشته ایم!؟!؟!؟!

-- پارسا ، Oct 14, 2008

پارسا جان. حجاب اگر بخشی از وجود انسان نباشد بشکل لباس روحانیت!! در می اید که نمایشی است و ارتباطی به فرهنگ ندارد. لغت فرهنگ به معنی بالا بردن است و چگونه حجاب و یا هر پوشش دیگر برتن می تواند احدی را با لا ببرد؟؟ به عکسها خوب بنگرید. لبخد تزویر بر لبان خاتمی و دو عکس اویزان بر دیوار با لا سر مدعوین است که نشانه از بی فرهنگی ما دارد.

-- بدون نام ، Oct 14, 2008

رهپران ساپق جمع بشن دور هم که چی بشود .ر هبر سابق یک شهروند ساده است.رهبر بدون قدرت سیاسی و اجرایی به درد لای جرز هم نمیخورد.خاتمی دنبال رای گرفتن نیست؟علی

-- ali. ، Oct 14, 2008

خطاب به آقای علی کبیری:
دوست عزیز مگر قرار بوده رئیس جمهور ها از بین کشاورزان انتخاب بشن که دستهای زمخت و کار کرده نشانهء صلاحیت برای ریاست جمهوری به حساب میاد ؟ با این حساب احتمالاً رئیس جمهور بولیوی بهترین رئیس جمهور دنیاست !

-- ص-ف ، Oct 14, 2008

شما در این یک عکس کیفیت پوست دست آقای خاتمیو چه جوری متوجه شدی؟؟؟ خجالت نمی‌کشید با این حرف‌ها؟

-- سوشیانت ، Oct 14, 2008

تو مو مي بيني و من پيچش مو!!

البته اگر به عكس پشت صفحه نظرميانداختيد حتما نظربنده را تأئيد ميكرديد. ولي درنظربالا واقعيتي نهفته است كه بايد باچشم دل به آن نگريست و غرض آن بود كه اين مملكت نياز به مديران لايق وكاركشته دارد و نه روضه خوانان منبري. وضع نزار مردم دراين حكومت برمصداق آنست كه ‹‹ كارهربز نيست خرمن كوفتن/ گاو نرميخواهد و مرد كهن ››

-- علي كبيري ، Oct 15, 2008

اقاي خاتمي خوب كارى كردى ,هر چى ميگن بكن گوش نده ...

-- ARASH ، Oct 15, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)