رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۵ آذر ۱۳۸۸

زاکانی: مرتضوی مقصر حوادث کهریزک است

علیرضا زاکانی در واکنش به اظهارات سعید مرتضوی که وی را «بیمار» خوانده بود گفت که اسنادی در اختیار دارد که نشان می‌دهد آقای مرتضوی «مقصر اصلی» مسائل بازداشتگاه کهریزک است.

تنش لفظی میان این نماینده محافظه‌کار مجلس و دادستان سابق تهران بر سر مسائل دانشگاه آزاد و موارد دیگر، از سال‌های گذشته تاکنون ادامه دارد.


علیرضا زاکانی

دور جدید تنش لفظی میان این دو، پس از آنکه علیرضا زاکانی در جمع گروهی از دانشجویان گفت که سعید مرتضوی را «عنصر نامطلوبی» می‌داند و او را مسئول حوادث بازداشتگاه کهریزک معرفی کرد، آغاز شده است.

صبح روز گذشته مرتضوی در واکنش به این اظهارات، زاکانی را «بیماری» خواند که قصد «درگیری و تنش» دارد و او ترجیح می‌دهد در این‌باره سکوت کند.

به گزارش خبرگزاری‌ها، چند ساعت پس از اظهارات دادستان سابق تهران، زاکانی گفت: «آقای مرتضوی از من شکایت کند تا معلوم شود چه کسی بیهوده حرف می‌زند.»

«مرتضوی می‌داند در دست من چه چیزی دارد و اگر این مطلب را در دادگاه بازگو کنم، وی با برف سال آینده نیز پائین نخواهد آمد»

این نماینده مجلس اظهار داشت: «مرتضوی می‌داند در دست من چه چیزی دارد و اگر این مطلب را در دادگاه بازگو کنم، وی با برف سال آینده نیز پائین نخواهد آمد.»

زاکانی همچنین افزود: «همه افرادی که در جریان پس از انتخابات به زندان کهریزک رفتند، به دستور مرتضوی بوده است و آیت‌الله شاهرودی در این باره به او اختیار داده بود.»

وی در عین حال گفت: «بازداشتگاه کهریزک، موضوع اصلی‌ترین فتنه در زمان انتخابات نبود و فتنه مهم، اجحاف در حق رأی مردم و حق رهبری بود و نباید هم اجازه دهیم که موضوع کهریزک به چهار آدم خلاصه شود.»

سعید مرتضوی دادستان سابق تهران، پس از روی کار آمدن صادق لاریجانی در قوه قضائیه، از مقام خود برکنار و به معاونت دادستان کل کشور منصوب شد.

«همه افرادی که در جریان پس از انتخابات به زندان کهریزک رفتند، به دستور مرتضوی بوده است و آیت‌الله شاهرودی در این باره به او اختیار داده بود»

رسانه‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان گزارش کرده‌اند که مرتضوی، نقشی اصلی در صدور احکام بازداشت فعالان سیاسی پس از انتخابات و «سرکوب» معترضان داشته است.

بخشی از گزارش این رسانه‌ها از سوی علیرضا زاکانی، عضو کمیته شش نفره مجلس که پس از انتخابات شکل گرفته بود، تائید شده است.

مهر ماه امسال نیز هفته‌نامه «پنچره» نزدیک به زاکانی، گزارش کرده بود که مرتضوی از دستور آیت‌الله خامنه‌ای، مبنی بر بستن بازداشتگاه کهریزک و انتقال بازداشتی‌ها به زندان اوین سرپیچی کرده است.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
مرتضوی: زاکانی بیمار است
«دخالت» وزارت اطلاعات در حوادث اخیر
مرتضوی تمرد از دستور خامنه‌ای را رد کرد

نظرهای خوانندگان

حرفی‌ با سبزها روزی این جمهوری اسلامی میرود و اصلاح طلب و اصول گراش را نیز میبرد اگر می‌ رود و می‌‌روند جنبش سبز ربطی‌ به این جمهوری ...و جهنمی و اسلامی ندارد. اگر چند تا از اصلاح طلبان همراه این جنبش شده اند به این معنی نیست که جنبش سبز جمهوری اسلامی خواه است. جنبش سبز جمهوری ایرانی‌ خواه است. جنبش سبز رنگین کمانی است که همه را از چپ و راست گرفته تا بی‌ تفاوت در زیر چتر خودش گرفته است.جنبش سبز به معنای دقیق کلمه مردمی است. خیال شما را راحت کنم اگر روزی چه زود و چه دیر جمهوری اسلامی برود، که میرود. با رفتنش اما هرانچه که بوی جمهوری اسلامی بدهد را نیز با خود می‌‌برد... شمیم

-- شمیم ، Nov 25, 2009 در ساعت 12:00 PM

خدا را شکر که یک بنده خدا پیدا شد و سخن مردم ستمدیده ایران را رک و پوست کنده زد!

-- آدم ، Nov 25, 2009 در ساعت 12:00 PM

مرسی‌ آدم جان...

خوشحالم که با من همعقیده‌ای و احساسی‌ همچون من داری. چطور ممکن است مردمی که سی‌ سال زیر ستم این اسلام و این جمهوری شکسته و خورد شده است دوباره زیر پرچم یک جمهوری اسلامی دیگربرود.از کجا معلوم باز هم فریب نخورد. نه من فکر نمیکنم این مردم زیر بار بروند. شمیم

-- شمیم ، Nov 25, 2009 در ساعت 12:00 PM

اینها همه از یک کرباسند!
برای هر کدام از اینها دیر و زود داره ولی سوخت و سوز نداره!

-- مسعود ازپارس ، Nov 25, 2009 در ساعت 12:00 PM

شمیم گرامی،
کاملأ درست میگویی گرچه این اسلام و آن اسلام نداریم و هرنوع حکومت دینی، بویژه اسلام، خود بخود ضد آزادیست. جدایی بین سیاست و دین در دنیای پیشرفته بیدلیل بوجود نیامده. احتمالأ خود میدانی که، بعنوان مثال، در حالیکه این جدایی دین و سیاست در فرانسه بخاطر حفظ نظام سیاسی بود، در آمریکا بیشتر بخاطر سالم نگهداشتن و حفظ دین انجام شد. بنابراین در فردای ایران آزاد، مردم مذهبی و غیر مذهبی هردو از این جدایی سود خواهند برد.
در هر صورت من ترجیح میدهم این جنبش خود جوش تاریخی را جنبش آزادیخواه بدانم و بنامم. جنبشی که با همت و شجاعت و ابتکارهای ایرانیان آزادیخواه شکل گرفته و هر روز بیشتر گسترش میابد تا به آزادی برسد.

درضمن باید اضافه کنم که اگرچه مرتضوی مقصر جنایات کهریزک و و و ..... میباشد ولی همه میدانیم که او بهیچوجه تنها مقصر نبوده و تقصیر اساسی با شخص خامنه ای است.

-- برگ برنده ، Nov 25, 2009 در ساعت 12:00 PM

پدرجان،
همچنانکه پیشتر عرض شد، این آشفتگی درسخن و پریشان احوالی از فروپاشی ساختاری است که حکومت کودتا بدان دچار آمده است. شمایان بسان گرگان دردنده همدیگر را یکی پس از دیگری خواهید درید. همچنانکه رهبر کودتا امروز تمنای اجتناب از بروز اختلاف داشت. ایشان همچنان نمی فهمند که این اختلاف ها ذاتی است و ریشه در بنیان سیستم ها توتالیتر دارد. و این همه تا آغاز ماجراست...

-- زوربای یونانی ، Nov 25, 2009 در ساعت 12:00 PM

مرتضوی تنها عنصر ًنامطلوبً این رژیم نیست!!!!

-- بدون نام ، Nov 25, 2009 در ساعت 12:00 PM

شمیم از صیمیم قلب راست می گوید! البته من با مرتضوی موافقم که می گوید این زاکانی بیمار است زیرا مقصر اصلی قرآن است و پیامبر است و امانند و خامنه ای دجال و البته کلهم ردیف از صدر تا ذیل! البته بنده حاظر نیستم که خون از دماغ اصلاحطلبان و حتا آدمخواران اسلامگرا بیاید. اما بیاد داشته باشیم که اصلاحطلبان در ابتدا برای تمامی قتلها و سربریدنها و شلاقها و سنگسار ها و قتل عامها کف می زدند! آری کف نه که از بس صلوات بروح پیامبرشان می فرستند که این قوانین انسانساز را آورده کف می کردند! ولی من امروز جان گرو می گذارم تا نبوی و میردامادی و دیگران از زندان خارج شوند! اما این رهبر حکومت اسلامی ... دستور داده ، آری خودش دستور داده تا زیدآبادی نجیب را گوشمالی سختی بدهند! این ...تلقین خوان که از لطف ما چپی ها و راست ها و ملی ها و همه رنگها که رفتیم در خیابان و نسنجیده مرگ بر شاه گفتم و این ... را آوردیم سر کار تا با ما چنان کنند، آی این .... چنان گوشمالی ای بما دادند که تا تاریخ تاریخ است ما فراموش نکنیم!
و اما ما این جنبش سبز ایرانی چنان دماری از روزگارشان در آوریم که بی هیچ خونریزی مجبور شوند سرخاب و سفیداب بمالند، مینی ژوپ بپوشند و چادر سر کنند، و از ایران فرار کنند! تازه آن روز هم بیشتر از دست خودیهاشان که از کیفیت نامردمی بودن هم و تجاوزات هم و دزدی های هم خبر دارند خواهند گریخت و گر نه که ما تنها آنها را محاکمه خواهیم کرد! چقدر دلم می خواهد که برای دیدن رهبری فرزانه بروم بزندان و احوالش را بپرسم ... تا آنروز سلام بر جنبش سبز سلام بر ایران و جانم فدای ایران!
....
زنده باد جمهوری ایرانی

-- بدون نام ، Nov 25, 2009 در ساعت 12:00 PM

ای کاروان آهسته تر ...

-- mh ، Nov 26, 2009 در ساعت 12:00 PM