رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱۸ تیر ۱۳۸۸

«ایران در ساخت انواع موشک خودکفا شد»

محمد مصطفی‌نجار وزیر دفاع می‌گوید که ایران در ساخت انواع موشک به خودکفایی رسیده است.

به گفته این مقام نظامی، ایران در ساخت موشک‌های دریایی، زمین به زمین‌ و زمین به هوا با بردهای متنوع، دیگر نیازی به کشور‌های خارجی ندارد.

به گزارش امروز سه‌شنبه خبرگزاری فارس، آقای مصطفی‌نجار که به خرمشهر سفر کرده، افزود: «ایران در حال ارتقای توان دفاعی و خودکفا شدن در هر گونه تجهیزات نظامی است.»

وزیر دفاع جمهوری اسلامی همچنین اظهار داشت که ایران تمام تجهیزات نظامی و دفاعی خود را در داخل تولید می‌کند.

آن‌طور که آقای مصطفی‌نجار گفته است: «هم‌اکنون انواع سلاح‌های انفرادی، تانک، توپخانه و خودروهای زرهی در داخل کشور به تولید انبوه رسیده است.»

وی در عین حال تصریح کرد که افزایش توان نظامی ایران، تهدیدی برای کشور‌ها نیست.


اظهارات وزیر دفاع ایران، یک ماه پس از آن‌که رسانه‌ها گزارش کردند جمهوری اسلامی از روسیه موشک‌ اس‌-۳۰۰ تحویل گرفته، ایراد می‌شود.

مقام‌های ایرانی این گزارش‌ها را تاکنون تائید نکرده‌اند. اما روسیه گزارش‌ها مبنی بر ارسال این موشک‌ها به تهران را تکذیب کرده‌ است.

موشک‌های ضد هوایی اس- ۳۰۰ دارای سیستمی بسیار پیشرفته است، به‌‌طوری که می‌تواند هواپیمایی را در ارتفاع ۳۰ کیلومتر و در فاصله ۱۵۰ کیلومتر هدف قرار دهد.

فروش این سیستم موشکی به ایران می‌تواند بازدارنده حمله هوایی آمریکا و یا اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران باشد.

این سیستم موشکی از پیشرفته‌ترین سامانه‌های ضد موشک در جهان به شمار می‌‌رود و می‌تواند انواع موشک‌ها و نیز هواپیماهای مهاجم را سرنگون سازد.

ایران در سال‌جاری اعلام کرده که موشک‌های «نصر۲»، «سجیل»، «شهاب ۳» را که برد‌های متفاوتی دارند، با موفقیت آزمایش کرده است.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
«آغاز تحویل موشک‌های اس-۳۰۰به ایران»
آزمایش موشک جدید «نصر ۲» از سوی ایران
«برد موشک سجیل از شهاب ۳ بیشتر است»

نظرهای خوانندگان

حالا ایران می تونه بره به جنگ دنیا. اول از همه هم یهودیها رو نابود کنه. چون جای مسلمانان رو تنگ کردن.فقط مملکت به اسلحه نیاز داره. مردم از گشنگی مردن که مردن. مهم اسلامه که حفظ بشه. شما هم مثل همیشه کامنت من رو چاپ نکنید.

-- N ، Jan 27, 2009 در ساعت 03:50 PM

ای کاش در کشاورزی و تولیدات صنعتی ضروری خودکفا میشدند!!!

-- بدون نام ، Jan 28, 2009 در ساعت 03:50 PM

آره خود کفا شدنش مثل گندمه که یه خشکسالی شد بزرگترین وارد کننده گدم دنیا شدین !
شما در مقابل نیروی نظامی هیچ کشوری از 20 کشور صنعتی عددی هم نیستید هواپیماهاتون که مال 30 سال پیش خود آمریکا هستند جلو کی پز میدید

-- یه نفر ، Jul 9, 2009 در ساعت 03:50 PM