رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۸۷

«تلاش بریتانیا و فرانسه برای تحریم بیشتر ایران»

روزنامه فرانسوی لوموند نوشته است که فرانسه و بریتانیا در تلاش برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه تهران هستند.

بر اساس این گزارش، این تلاش‌ها برای وادار کردن جمهوری اسلامی به توقف غنی‌سازی اورانیوم است و پاریس و لندن بدنبال همراه کردن سایر کشورهای اروپایی با خود هستند.

بر این اساس، بریتانیا و فرانسه، در تلاش هستند تا این تحریم‌ها را به‌ویژه در بخش انرژی و فعالیت‌های بانکی علیه ایران اعمال کنند.
تحریم‌ها در بخش انرژی با هدف جلوگیری از دستیابی ایران به تجهیزات و تکنولوژی مورد نیاز برای صعنت نفت اعلام شده است.

جمهوری اسلامی در حال حاضر با مشکلات بسیاری برای جلب سرمایه‌گذاری در بخش نفت و گاز روبرو است و کاهش بهای نفت نیز شرایط اقتصادی این کشور را دشوار کرده است.

بر اساس گزارش لوموند، ایتالیا و آلمان نیز به فرانسه و بریتانیا ملحق شده و از تحریم‌های شدیدتر علیه جمهوری اسلامی ایران حمایت می‌کنند

به نوشته لوموند در خصوص فعالیت‌های بانکی هم، بانک‌های صادرات و ملت، مورد تحریم‌های جدید قرار می‌گیرند و فعالیت آنها در اروپا ممنوع می‌شود.
هم‌اکنون این دو بانک، تحت تحریم‌های شدید ایالات متحده قرار دارند.

بر اساس گزارش لوموند، ایتالیا و آلمان نیز به فرانسه و بریتانیا ملحق شده و از تحریم‌های شدیدتر علیه جمهوری اسلامی ایران حمایت می‌کنند.

این روزنامه نوشته است که فرانسه، بریتانیا و ایتالیا در ماه دسامبر گذشته از بانک‌ها، شرکت‌های بیمه، شرکت‌های کشتیرانی و همه کمپانی‌های مرتبط با بخش انرژی، خواسته است که از معامله با ایران خودداری کنند.

در حالی که محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری ایران پیش‌تر گفته بود که می‌تواند کشور را تا سه سال هم بدون نفت اداره کند، مقام‌های نفتی ایران برای کاهش صادرات نفت اوپک برای افزایش قیمت جهانی نفت تلاش چشمگیری داشته‌اند.

Share
در همین رابطه:
ایران: سولانا مذاکرات را قطع کرده‌است
البرادعی: به مذاکرات خوشبین هستم

نظرهای خوانندگان

مسخره است که فرانسه با ایران قراردادهای آنچنانی می بندد و صنعت خودروی ایران کاملا در دست انها می باشد و از کشورهای دیگر می خواهد که تحریم کنند. اگر فقط فرانسه خود را از پروژه های نفت و گاز در ایران کنار بکشد ایران مشکل اسخراج انرژی پیدا میکند. و نیاز نیست که کشور های دیگر را تشویق به تحریم کند.

-- داریوش ، Jan 21, 2009 در ساعت 06:05 PM