تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

مشایی به مجلس فراخوانده شد

اسفندیار رحیم مشایی معاون رئیس‌جمهور ایران، برای تشریح دیگاه‌های خود درباره «مردم اسرائیل» به مجلس شورای اسلامی فراخوانده شد.

آقای مشایی معتقد است که مردم اسرائیل و آمریکا دوست ملت ایران هستند، اما محافظه‌کاران هم‌سو با وی می‌گویند که مشروعیتی برای مردم اسرائیل قائل نیستند.

برخی نمایندگان مجلس شورای در انتقاد با تأکیدات آقای مشایی بر دوستی مردم اسرائیل با ملت ایران خواستار برکناری وی از مقام خود شده‌اند.

خبرگزاری دولتی ایرنا امروز سه‌شنبه به نقل از ستار هدایت مخبر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که قرار است آقای مشايی روز چهارشنبه برای تشريح ديدگاه‌های خود در كميسيون فرهنگی حضور يابد.

به گفته آقای هدایت، حميد رسايی نماينده تهران در مجلس، مأمور پيگيری این موضوع شده است.

آن‌طور که جواد آرين‌منش نماينده مردم مشهد در مجلس شوراي اسلامی و نائب رئيس اول كميسيون فرهنگی مجلس به خبرگزاری فارس گفته، آقای مشایی قرار است در یک جلسه فوق‌العاده در خصوص اظهاراتش درباره اسرائیل توضیحاتی ارائه دهد.

آقای آرین‌منش افزوده است که معاون رئیس‌جمهور باید درباره مواضع خود را در خصوص رژیمی که مردم ایران «خواستار از بین رفتن آن هستند»، توضیحاتی ارائه دهد.

خبرگزاری مهر نیز در گزارشی اعلام کرد که هئیتی پنج‌نفره از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به اظهارات آقای مشایی رسیدگی کرده و از رئیس‌جمهور تقاضای برخورد با وی را خواهند کرد.

این خبرگزاری به نقل از نماینده‌ای که نام وی اعلام نشده، آورده است که این هیئت ۵ نفره ظرف روزهای آینده با احمدی‌نژاد دیدارخواهد کرد تا موضع مجلس و کمیسیون فرهنگی درباره ضرورت برکناری رئیس سازمان میراث فرهنگی، به دلیل «اظهارات عجیب پیرامون دوستی با مردم اسرائیل» را به اطلاع رئیس جمهور برساند.

آقای مشایی در هفته‌ جاری در واکنش به اعتراض‌ها به ابراز دوستی وی با مردم اسرائیل تأکید کرده که همچنان معتقد است مردم اسرائیل دوست مردم ایران هستند و وی هرگز از اظهاراتش پشیمان نیست.


در همین رابطه:
لاریجانی: «با مردم اسرائیل دوست نیستیم»
تأکید مجدد رحیم‌مشایی بر دوستی مردم ایران و اسراییل
انتقاد از اظهارات رحیم مشایی درباره مردم اسراییل
تمجید معاون احمدی‌نژاد از مردم اسرائیل و آمریکا

نظرهای خوانندگان

ایا وظیفه مجلس رسیدگی به مشکلات ملت است یا اینکه بررسی در مورد اینکه کی چی گفت؟ یک نمایش مسخره دیگر برای پر کردن برنامه ها در سیمای جمهوری .... چه سیمای زننده ای.

-- بدون نام ، Aug 12, 2008 در ساعت 03:07 PM

این آقا باید بداند چه حرفی زده است .خودش هم نمیداند چه غلطی کرده!

-- اسلام فقط شیعه ، Aug 13, 2008 در ساعت 03:07 PM

داشتن روابط سیاسی و اقتصادی عالی با روسیه که دیروز مردم مسلمان افغانستان را به خاک سیاه نشاند و هر از گاهی یا مردم مسلمان چچن را قتل عام می کند یا به گرجستان تجاوز مینماید یا از قصابان جنایتکار مردم مسلمان بوسنی و کوزوو حمایت میکند چرا خالی از هر نوع پرسش و ابهام برای آقایان است!!!

-- بدون نام ، Aug 13, 2008 در ساعت 03:07 PM

اگر این اظهارات بدور از مقاصد سیاسی و انتخاباتی گفته شده باشد و عقیده واقعی آقای مشایی باشد من یکی که کاملا از آن حمایت میکنم .
امضاء - الف - مارسابیت

-- مارسابیت ، Aug 13, 2008 در ساعت 03:07 PM

اگر این اظهارات بدور از مقاصد سیاسی و انتخاباتی گفته شده باشد و عقیده واقعی آقای مشایی باشد من یکی که کاملا از آن حمایت میکنم .
امضاء - الف - مارسابیت

-- مارسابیت ، Aug 13, 2008 در ساعت 03:07 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)