تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

تمجید معاون احمدی‌نژاد از مردم اسرائیل و آمریکا

اسفندیار رحیم مشائی معاون محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری ایران در اظهاراتی کم‌سابقه مردم اسرائیل را دوست ملت ایران، و آمریکائی‌ها را برترین مردم جهان معرفی کرد.

اظهارات رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری امروز شنبه از سوی رسانه‌های ایران در حالی منتشر می‌شود که مقامات دولت محافظه‌کار دولت نهم از طرح پیشنهاد راه‌اندازی دفتر حافظ منافع آمریکا در تهران استقبال کرده‌اند.

آقای مشائی که در همایش نوآوری و شکوفایی در صنعت گردشگری که در محل مرکز همایش‌های صدا و سیما در تهران سخن می‌گفت، افزود: «ایران امروز با مردم آمریکا و اسرائیل دوست است. ما مردم آمریکا را از برترین ملت‌های دنیا می‌دانیم.»

آن‌طور که این مقام نزدیک به آقای احمدی‌نژاد اعلام کرده است: «هیچ ملتی در دنیا دشمن ما نیست، این افتخار است. البته ما دشمن داریم و ناجوانمردانه ترین دشمنی‌ها در دنیا به ملت ایران صورت می‌گیرد.»

این برای نخستین‌بار است که یک مقام دولت محافظه‌کار احمدی‌نژاد، مردم اسرائیل را دوست مردم ایران و مردم آمریکا را برترین مردمان جهان می‌داند.

رئیس‌جمهور ایران بارها در سخنرانی‌های خود خواستار محو دولت اسرائیل شده است. این مواضع آقای احمدی‌نژاد با واکنش‌های تند کشور‌های غربی مواجه شده است.

رسانه‌ها اعلام کرده‌اند که آمریکا در حال بررسی تاسیس دفتر حافظ منافع در ایران در تلاش برای کمک به بهبود روابط با این کشور است.

جمهوری اسلامی نیز در سفارت پاکستان در واشنگتن یک بخش حافظ منافع دارد.

در حال حاضر یک بخش حافظ منافع آمریکا در داخل سفارت سوئیس در تهران فعال است، اما تمامی کارکنان این دفتر سوئیسی هستند.

منابع آگاه در وزارت امورخارجه آمریکا اعلام کرده‌اند، آنچه در حال حاضر ایالات متحده مد نظر دارد این است که کارمندانی آمریکایی به تهران بفرستد که دارای موقعیت و جایگاه دیپلماتیک باشند.

براساس این گزارش، روزنامه واشنگتن پست گزارش داده بود که دولت آمریکا در حال بحث در مورد این اقدام است که باعث حضور آمریکا در ایران بدون از سرگیری روابط دیپلماتیک رسمی بین دو کشور باشد که در سال ۱۹۸۰ پس از به گروگان گرفته شدن ۵۲ دیپلمات آمریکایی در تهران قطع شده است.

نظرهای خوانندگان

پس نابودی اسرائيل و مرگ بر امریکا چی شد حالا که به سود تان نيست يک مرتبه شدن دوست و بهترين مردم دنيا مي بينيد اين سربازان امام زمان چقدر دورغگو هستن واقعن ننگتان باد کشور رو بی آبرو کرديد اقتصاد کشور را نابود کرديد ايرانی را در جهان تروريست معرفی کرديد حالا بک مرتبه اقايان يادشان امد نه اينها دوستان ما هستن. نه شما بايد به سزای جنايت هايتان برسيد. کسی که خربزه مي خوره بايد پای لزش هم بشينه

-- kia ، Jul 19, 2008 در ساعت 03:10 PM

این اظهارات را باید در کنار مذاکرات 1+5 در نظر گرفت. به نظر می رسد این سخنان با این هدف صورت می گیرد که قدری مذاکرات با سهولت صورت گیرد و بدون تعلیق مسائل حل شود. از سوی دیگر با توجّه به مذاکرات سوریه و اسرائیل به نظر می رسد ایران نیازمند آن است که وضعیت ارتباط خود با اسرائیل را قدری بهبود بخشد. مهمترین قسمت در سخن مشایی اذعان به وجود کشوری به نام اسرائیل است که قبل از آن تنها به عنوان رژیم اشغالگر قدس در سخنان رسمی از آن یاد می شد.

-- مهتاب ، Jul 19, 2008 در ساعت 03:10 PM

خیلی عجیب نیست در اوج بی اعتمادی ایران مرتب و پشت سر هم چراغ سبز نشان میدهد آمریکای ها باید اعتماد سازی کرده و فرصت را از دست ندهند

-- بدون نام ، Jul 20, 2008 در ساعت 03:10 PM

احتمالا ایشون برکنار خواهند شد

-- بدون نام ، Jul 28, 2008 در ساعت 03:10 PM

اگه با مردم اسرائیل مشکلی نداریم چرا ورزشکاران ما با اونها مسابقه نمی دن؟

-- بدون نام ، Aug 9, 2008 در ساعت 03:10 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)