تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

کسب حد نصاب لازم نامزدی، از سوی اوباما

سناتور اوباما موفق به کسب حد نصاب لازم برای نامزدی دموکرات‌ها در انتخابات ماه نوامبر ریاست‌جمهوری آمریکا شد.

بر اساس برآورد شبکه خبری سی‌ان‌ان، آقای اوباما با کسب آرای لازم نمایندگان حزبی، نامزدی حزب دمکرات در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر را به دست آورده‌است.


اوباما حد نصاب لازم برای نامزدی دموکرات‌ها را کسب کرد/AFP

در حالی که در جریان رقابت درون حزبی دموکرات‌ها، کسب ۲۱۱۸ رأی برای کسب نامزدی حزب کافی است، اوباما پس از برگزاری آخرین دور انتخابات مقدماتی در مونتانا و داکوتای جنوبی، توانست در مجموع آرای ۲ هزار و ۱۵۶ نماینده حزبی را ار آن خود کند.

این در حالی‌است که سهم سناتور هیلاری کلینتون در این رقابت‌ها تنها کسب آرای یک هزار و ۹۲۳ نماینده حزبی بود.

اعلام رسمی نامزد پیروز دموکرات‌ها در مجمع این حزب که در تاریخ ۲۵ تا ۲۸ اوت در دنور برگزار می‌شود، صورت می‌گیرد.

در عین حال خانم کلینتون که شب گذشته اخباری مبنی بر کناری‌گیری وی از رقابت‌ها منتشر شد، در سخنرانی خود در جمع هوادارانش در نیویورک، حاضر به پذیرش شکست نشد اما سخنانش را با تبریک به آقای اوباما و هوادارانش به خاطر رقابت فوق‌العاده‌ای که داشتند آغاز کرد.


اوباما گفت که کلینتون در دولت آینده وی نقش خواهد داشت/AP

وی همچنین گفت که اوباما توانسته است الهام‌بخش بسیاری از آمریکایی‌ها باشد و نظر آنها را به سیاست جلب کند و از این رو حزب دموکرات در وضعیت قدرتمندی قرار گرفته است.

وی اضافه کرد که رقابت با اوباما در مرحله مقدماتی انتخابات آمریکا افتخاری برای او بوده است.

گفتنی‌است با وجود اینکه منابع خبری آمریکا سه‌شنبه شب از کناره‌گیری خانم کلینتون خبر داده بودند، این موضوع ساعتی بعد از سوی مسئول ستاد انتخاباتی وی تکذیب شد.

با وجود این تکذیب، به گزارش آسوشیتدپرس خانم کلینتون همکاری با اوباما در دولت آینده را رد نکرد و برای کسب معاونت وی در رقابت‌های آینده چراغ سبز نشان داد.

همچنین به گزارش بی‌بی‌سی‌نیوز، آقای اوباما نیز در سخنرانی خود در مینه‌سوتا تأکید کرد که خانم کلینتون در دولت آینده وی نقش خواهد داشت.

هم اکنون یکی از گزینه پیش روی دموکرات‌ها برای پیروزی بر جان مک‌کین، معرفی سناتور کلینتون به عنوان معاون آقای اوباما در انتخابات ماه نوامبر است که این امکان را به اوباما می‌دهد تا آرای طرفداران خانم کلینتون را به راحتی در سبد خود قرار دهد.


در همین رابطه:
احتمال ائتلاف اوباما و کلینتون در برابر مک‌کین

نظرهای خوانندگان

اميدوارم كه اوباما راي بياورد . روي كار آمدن مك كين يعني تقويت جريان مصباح يزدي و احمدي نژاد در ايران . پيمان نانوشته(و يا نوشته شده اي ) بين نو محافظه كاران طرفدار اسرائيل و جريان مصباح يزدي در ايران وجود دارد .

-- علي ، Jun 5, 2008 در ساعت 11:22 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)